Byznys pro kuchyně
Rostoucí popularita tématu vaření se odráží i na prodejích kuchyňského vybavení. Dokládá to původem švédská společnost DUKA, která během posledního roku navýšila počet svých obchodů o 30% a své provozovny momentálně provozuje kromě Polska ve Velké Británii, Nizozemí nebo v Bulharsku. Za svůj úspěch vděčí také svým franšízovým partnerům, kteří si často přibírají ke své první prodejně druhou. Proto se centrála firmy rozhodla pro franšízing jako hlavní strategii rozvoje. V Polsku plánuje příští rok otevřít dalších 10 prodejen a licence nabízí také českým podnikatelům.
Podle předchozích zkušeností funguje DUKA optimálně ve městech s minimálně 100 tisíci obyvateli. Současný byznys model počítá se strategií otevírání obchodních jednotek výhradně v obchodních centrech, přičemž prostory by měly mít plochu mezi 100 až 150 m². Franšízor doporučuje, aby se obchod nacházel v přízemí, což ale není nezbytnou podmínkou. Důležitým parametrem je, aby nebyl příliš úzký. „Minimální šířka obchodu by měla být 7,5 m. Jinak je obtížné umísťovat zboží a malý prostor navíc omezuje pohyb a výhled zákazníků,“ vysvětluje Tereza Szynkiewiczová.
Franšízant spoluprací se společností DUKA získává kromě osvědčeného obchodního modelu také podporu týmu specialistů, kteří dohlíží na výběr místa, rekonstrukci a přizpůsobení prodejny firemním požadavkům. Partnerům je k dispozici asistence při rozmístění zboží, které je rozděleno do kategorií: sklo, porcelán, příbory, kuchyňské doplňky a sezónní nabídka. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ upřesňuje obchodní model Teresa Szynkiewiczová.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář