22.12.2016

Česko, brána do Evropy

Gastronomie, vzdělávání, péče o krásu a tělo. Ze všech těchto oblastí jsou zahraniční značky, jež tento rok přilákal náš trh.

Jednou z nich byla například v Polsku úspěšná síť kiosků se zmrzlinou Lodostrefa. Ta do svých řad láká klasické franšízové partnery, kteří by si otevřeli jednotlivé pobočky. Zájemci o tuto značku si mohou vybírat z řady obchodních variant. Mezi nimi naleznou například plně vybavenou zmrzlinárnu s jedním strojem na italskou zmrzlinu. Další variantou je stánek se strojem na kornoutovou zmrzlinu. Jednotlivé modely se od sebe liší kromě vybavení zmrzlinového stánku také nabídkou produktů pro zákazníky. Největší zájem ze strany podnikatelů je o variantu doplňující zmrzliny o nabídku vaflí.

Ráj klobás Foto Ráj klobás

Česko je pro zahraniční značky stále atraktivní. Důkazem toho je i nová značka Ráj klobás, která zájemcům nabízí plně vybavený stánek na klíč pro místa s velkým pohybem zákazníků.

Své partnery na českém gastronomickém trhu hledá i řada amerických gastronomických značek, které se již úspěšně etablovaly na světových trzích. Patří mezi ně například restaurace kombinující fastfood a cukrárnu Dairy Queen, restaurace Denny´s nebo pizzerie ověnčená řadou cen za kvalitu Grimaldi´s. Ze zámoří projevila zájem i pětihvězdičková restaurace Lawry´s, nebo průkopník v oblasti kavárenského obchodu PJ´s Coffee.

Přinést nový trend do vzdělávání dětí v České republice a na Slovensku se rozhodl franšízový koncept Socatots. Jde o síť všeobecných mateřských škol zaměřených na sportovní aktivity, jejichž cílem je přivést Čechy ke sportu již od útlého dětství tak, aby se stal přirozenou součástí jejich životů. Tento původem britský koncept má v 55 zemích více než 800 školek, přičemž českému zájemci nabízí master-franšízovou licenci (licence opravňující vybudovat franšízovou síť na vytyčeném území, většinou státu - pozn. redakce).

Master-franšízanta i jednotlivé franšízové partnery hledají na našem trhu portugalské značky Body Concept a Depil Concept. Podle jejich ředitele Alexandre Lourença je v tuzemsku kosmetický trh značně roztříštěný. Chybí zde podle něj opravdová silná síť kosmetických studií. A právě to je ambicí obou brandů takové sítě v Česku vytvořit.

Rok 2016 nebyl z hlediska zájmu o náš trh ze strany zahraničních konceptů ničím zvláštním. Česká republika je totiž již tradičně cílem řady z nich. „Mnohé sítě, které působí za hranicemi země, vidí naši republiku jako prosperující ekonomiku se silnou kupní silou obyvatel. Pro značky ze zámoří pak funguje Česko jako brána do regionu střední a východní Evropy,“ vysvětluje Lenka Nováková, Business Development Manager poradenské společnosti PROFIT system®.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank