03.01.2017

Starbucks mění strategii

Americká síť franšízových kaváren oznámila celosvětovou expanzi. V rámci číského trhu se počítá s 5 tisíci novými kavárnami.

Americký řetězec Starbucks oznámil plán v následujících pěti letech expandovat na světových trzích. Podle strategie by se měl v průběhu příštích pět let rozrůst na 37 tisíc franšíz, což představuje 48% nárůst oproti současnému stavu. Expanze se má významně dotknou čínského trhu, kde má přes 2 100 kaváren ve 102 městech.

Strabucks Chodov Office Store Foto AmRest

V Česku se Starbucks zaměřila na otevírání poboček typu „office store“. Centrálním prvkem kavárny je bar, kolem kterého jsou rozmístěny stolky s posezením.

Starbucks nemění pouze své plány na expanzi, ale i obchodní nabídku. Místo provozování většího množství podniků určených pro podávání večeří chce otevírat restaurace drive-thru na okrajích měst a předměstských oblastí. Navíc bude Starbucks uvádět do provozu expresní obchody, které již nyní fungují jako walk-thrus v New Yorku, Bostonu a Seattleu. Touto strategií sleduje společnost rychlejší růst, který by měl podle odhadů dosáhnout v rámci amerického trhu navýšení minimálně 5 %.

Do České republiky vstoupil Starbucks v lednu roku 2008, kdy otevřel kavárnu na pražském Malostranském náměstí. Majitelem licence na provozování kaváren Starbucks v České republice je společnost AmRest, která v současnosti provozuje 26 kaváren.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank