Generace Z zrychluje svět

Franšízy MakerKids poskytují v Kanadě mimoškolní programy pro děti, které se chtějí vyznat v digitálním světě. Její ředitelka získala mezinárodní Velkou cenu NextGen 2017 pro podnikatele ve věku 27 - 31 let.
Středa
08.02.2017
Narodili se po roce 1990, a začínají dobývat i svět obchodu a franšízingu. Zástupci Generace Z jsou nároční, žijí na internetu a v tempu, kterému stačí málokdo.
 

V obchodu a soukromém podnikání pomalu dospívá nová mladá generace, nazývaná Generace Z. Jde o mladé lidi narozené po roce 1990, kteří vyžadují jiné standardy, než jaké platily dosud. Vyrostli již v době, kdy internet byl samozřejmostí jejich životů, a většina jej používá neustále a všude, kam zavítá. Žije on-line a v rychlém tempu, používá ke komunikaci Facebook a Twitter, které v jejích časech nabírají na důležitosti. Ve světě franšíz se velmocí pro Generaci Z stává Kanada.

Mezinárodní asociace franchisingu (IFA) minulý týden vyhlásila vítěze mezinárodní Velké ceny NextGen 2017 pro podnikatele ve věku 27 - 31 let, kterým se stala ředitelka franšízové sítě MakerKids Jennifer Turliuk. Vítězný projekt ceny NextGen 2017 si klade za cíl být průkopníkem ve vzdělávání. Franšízy společnosti MakerKids poskytují v Kanadě mimoškolní programy pro děti, které se chtějí vyznat v digitálním světě. Speciální volnočasové programy učí děti technologickým dovednostem jako je programování, a robotika.

Spíš než konzumovat mají touhu poznávat

Právě to jsou obory, které nastupující generaci zajímají nejvíce. Zatímco předchozí Generaci Y formovala svoboda a technologická vyspělost, Generace Z vyrostla z přístupu k informacím a virtuálnímu životu na internetu. Láká jí lukrativní zaměstnání, její zástupci chtějí být úspěšní a prospěšní. Chtějí jít s dobou, spíš než konzumovat mají touhu poznávat. Důraz kladou na rodinu a odpočinek. Pod jejich vlivem dochází k ještě větší globalizaci, která s sebou přináší trend lokálních výrobků. Zatímco v době automatizace průmyslové výroby obory zanikají, IT spolu s Generací Z stále roste. Svět byznysu a podnikání ale mění i tím, že část firemního marketingu se díky jejich zájmu přesouvá na internet. Představují významnou kupní sílu.

BestDrive auto-moto

Česká odnož mezinárodní franšízové sítě Puzzle Room vlastní 9 virtuálních místností, jejichž názvy se dají přizpůsobovat lokálním podmínkám, stejně jako aplikaci na tablety, díky nimž je možné hrát únikové hry i ve veřejném prostoru.

Tohoto faktu se snaží využít i franšízové sítě. Například britská společnost Eazi-Apps, která je úspěšným mezinárodním producentem a dodavatelem mobilních aplikací a webových stránek. Využíváním mobilního webu pomáhá klientům získávat nové zákazníky a zvyšovat tržby i pojem o značce. Majitelem licence pro ČR a SR je společnost Latz Trade s. r. o. z Košic. „Působením v oblasti IT se franšízant stane součástí odvětví, o něž je na trhu zájem. Může tak využívat svoje schopnosti, být užitečný pro jiné podnikatelské subjekty, a zároveň být pánem svého času,“ říká developer aplikací pro smartphony a master-franšízant Ladislav Gubeliny.

Programátoři jsou dnešními rockovými hvězdami

Koncept Puzzle Room vznikl z nápadu přenést počítačovou hru do reality. Kromě Prahy provozuje tzv. únikové hry i ve švýcarském Curychu a v Brazílii. Jak říká zástupkyně konceptu Puzzle Room v Kristína Benkovičová, zájemců o nové franšízy přibývá stejně rychle, jako příbývá po světě únikových her. Oceněnému kanadskému projektu MakerKids se pak v ČR asi nejvíce podobá Logiscool, kde vysokoškolští studenti učí děti zábavnou formou programovat a vytvářet počítačové hry.

První škola Logiscool vznikla v lednu roku 2014 v Maďarském městě Budaörs, a dnes má stále se rozrůstající franšízová síť více než 30 poboček ve 4 zemích včetně ČR. Těží ze skutečnosti, že poptávka po odbornících IT stále stoupá. Firmy se již neobejdou bez hardwarových a softwarových specialistů. “Svět kolem nás je stále více digitální a programátoři jsou opravdovými tvůrci tohoto digitálního vesmíru. Jak řekl will.i.am z kapely Black Eyed Peas: Programátoři jsou dnešními rockovými hvězdami!” tvrdí Gyula Csitári, spoluzakladatel programátorské školy Logiscool.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017