Prostory musí splňovat hygienické normy. Salon by se měl skládat z pracovního prostoru, čekárny, recepce, a šatny pro zaměstnance. Klientům, stejně jako personálu, by měly být k dispozici oddělené toalety.
Středa
08.02.2017
Každý z nás čas od času zajde ke kadeřníkovi. Jde tedy o perspektivní oblast podnikání. Zjistěte, co vše je třeba pro otevření vlastního kadeřnictví, a čeho se vyvarovat.
 

Pro poskytování kadeřnických služeb je třeba mít zřízenu řemeslnou živnost. To znamená, že majitel kadeřnického salonu musí být sám vyučený kadeřník nebo musí mít odborného garanta. Obsahem živnosti je zhotovování pánských, dámských a dětských účesů, zahrnující provádění plastických, tupých nebo speciálních módních střihů vlasů, mytí vlasů a jejich tvarování vodovou, foukanou, trvalou a jinou ondulací, odbarvování, tónování, melírování a barvení vlasů. Holení vousů a úprava knírů a plnovousů a jejich tónování a barvení.

Důležitou roli při zakládání kadeřnického salonu hraje místo, které by mělo být zákazníkům dobře dostupné, ať už městskou hromadnou dopravou nebo vlastním vozem. Ideální je, když v jeho blízkosti mohou pohodlně zaparkovat, aniž by se obávali toho, že po návratu ze salonu najdou na autě botičku či budou muset pro svůj vůz na odtahové parkoviště.

V centru i na sídlišti

Z tohoto hlediska jsou tedy vhodné velké komerční prostory a lokality s větší frekvencí lidí jako třeba obchodní centra, což je bohužel většinou spjato s vysokou cenou nájmu. „Ne vždy jsou z tohoto pohledu zajímavá centra měst. Mnohokrát se velmi dobře rozvíjejí salony v okrajových částech obytné zástavby. Nejlepší salóny však stále nalézáme převážně v centrech měst,“ říká Martin Štěpán, generální ředitel Beauty Servis Group, která se specializuje na kompletní dodavatelský servis pro kadeřnické a kosmetické salony.

Trendem kadeřnických salonu je čistý, odlehčený design, jednoduché a světelné prvky, přehlednost prostoru. Velkou roli hraje ekologie a přírodní materiály. Nové technologie a prvky, jako chromoterapie, masážní mycí boxy, kdy si kadeřník klienta pohodlně polohuje při mytí hlavy, vodní stěny, speciální filtrační systémy, designové prvky,“ říká Martin Štěpán s tím, že dnes již nestačí být pouze salonem, klienti si žádají víc.

Jedinečný prostor, um kadeřníka, přidaná hodnota a obchodní dovednosti. Tak vznikají úspěšná kadeřnictví,“ dodává Štěpán. Dosáhnout výše uvedených parametrů si samozřejmě žádá určité investice, nicméně nic nemusí být hned. Podnikatel zakládající kadeřnický salon může samozřejmě začínat se základním vybavením. Trendem je spíše poskytování nadstandardních služeb, kterého můžete dosáhnout i s takovým vybavením.

Paradoxně jsou nedostatkem klientů oproti luxusním a drahým salonům s kvalitními službami nejvíce ohroženy ty, které mají nízkou cenu a zároveň i kvalitu poskytovaných služeb,“ upozorňuje Martin Štěpán s tím, že právě kvalita služeb je v dnešní době u zákazníků v České republice naštěstí určující.

Neobejdete se však bez základních věcí jako je kadeřnické křeslo, mycí box, kadeřnická obsluha, tedy zrcadlo s policí a podnožníkem, pojízdný stolek a nástroje jako fény, kulmy, žehličky nebo nůžky. Samozřejmostí je pak základní materiál jako barvy, šampony, balzámy na vlasy, a podobně. „Základní investice do vybavení pro jednoho kadeřníka, pokud si nekupuje vybavení z Číny, ale vybere si ho od kvalitního výrobce střední třídy, se pohybuje od 60 tisíc korun, dostat se však můžeme až ke 250 tisícům,“ upozorňuje Martin Štěpán.

Česká specialita

Alfou a omegou fungujícího salonu jsou kvalitní zaměstnanci. V kadeřnických salónech nepracují jen jeho zaměstnanci, ale i kadeřníci, kteří si v něm pronajímají křesla. Jak Martin Štěpán upozorňuje, jde o specifikum českého trhu, kdy tomuto způsobu „zaměstnávání“ nahrávají podmínky. V jižních a západních zemích je však mnohem běžnější ten model, kdy je kadeřník zaměstnancem salonu.

Co se týče mzdy kadeřníka, ovlivňuje ji celá řada faktorů. Velký vliv na ní má například lokalita, ve které pracuje. Rozhodující je však kvalita práce, kterou odvádí, jeho zkušenosti. Větší odměna samozřejmě čeká na zkušeného profíka, který sleduje módní trendy a neustále se vzdělává. Se zaměstnanci je bohužel spojen i největší nešvar kadeřnického byznysu. Jde o problém, který nastane v momentě, kdy si kadeřník vytvoří vlastní klientelu, založí si vlastní kadeřnictví a odejde i s ní. „Lze to sice ošetřit právními normami, ale vymahatelnost jejich dodržování odpovídá stavu našeho právního systému,“ poznamenává Martin Štěpán.

Za služby se platí

Stejně jako výše výplaty kadeřníka, liší se i ceny za služby, které poskytují, a které by se měly odvíjet zejména od jejich kvality. Důležité je se neustále vzdělávat. Neusnout na vavřínech při prvním úspěchu, ale držet krok s dobou, hledat a odhalovat neustále nové možnosti. Dalším předpokladem úspěchu je správná komunikace. „Marketing byl dříve poměrně drahá záležitost. Dnes je situace jiná. Stačí mnohdy pár stokorun a dobře mířená komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky na sociálních sítích,“ říká Štěpán. Majitel kadeřnictví by měl umět nejen využít potenciálu svých kadeřníků, ale také umět lákat zákazníky na nové střihy, barvy a trendy. Účinné je pracovat s affilate programy a dalšími nástroji pro péči o zákazníky, jako dárky, akce, bonusy.

V dnešní uspěchané době tak vítězí salony, které nabízí komfort a nadstandardní služby. Právě proto je třeba vytvořit co nejpříjemnější prostředí a působit na všechny smysly.

Byznys s budoucností

V současné době je situace na tuzemském kadeřnickém trhu stabilizovaná, s dopady hospodářské krize se již do velké míry vypořádal. „Velké změny nastaly, když na trh vstoupili silní internetoví hráči, kteří snížili ceny výrobků a donutili tak oficiální dovozce k daleko širší paletě výrobků a služeb v nabídce,“ popisuje Martin Štěpán s tím, že dalším znakem našeho trhu je diferenciace. Na jedné straně zde stojí velké salony s vyššími cenami, které dosahují dostatečného profitu, dále se rozvíjí, jdou dopředu a nabízejí nadstandardní služby.

Na druhé straně zde však najdeme kadeřnictví s nižšími cenami, ale ruku v ruce s tím jde nižší kvalita služeb. Právě mezi takovými salony jsou ty, které bojují o své místo na trhu a pravidelně z nich část zaniká. „Čas od času se u nás objevují i větší projekty, které jsou naprosto srovnatelné se zahraničními top salony. Na rozdíl od rozvinutých trhů zde však příliš nefunguje zapojení do franšízy. V jižních a západních státech na tomto principu funguje zhruba třetina kadeřnických salonů,“ říká Martin Štěpán.

Lidem budou vlasy růst pořád. Uvažujete-li tedy o otevření vlastního kadeřnického salonu, vězte, že v této oblasti tkví stále potenciál. Nicméně je třeba si uvědomit, že uspějí jen ti nejlepší. Ti, pro něž nebude problém obětovat svůj čas a energii k tomu, aby vybudovali a rozjeli svůj byznys. Ti, jež jsou připraveni se neustále vzdělávat a zlepšovat služby, které budou nabízet svým zákazníkům. Ti totiž pro ně musí být na prvním místě.


Otevíráme kadeřnický salon se dvěma kadeřnicemi

Počáteční investice

  • Úprava prostor: cca 500 tis. Kč
  • Vybavení interiéru: 60 až 250 tis. Kč
  • Náklady na techniku: 10 až 25 tis. Kč
  • Náklady na profesionální materiál: 10 až 40 tis. Kč

CELKEM: cca 520 až 815 tis. Kč

Provozní výdaje (měsíční)

  • Pronájem prostor: cca 10 tis. Kč
  • Mzdy zaměstnanců: cca 30 tis. Kč
  • Nákup zboží: 6 až 15 tis. Kč
  • Telefon, internet: 1 tis. Kč
  • Energie – elektřina: 2 tis. Kč
  • Voda: 2 tis. Kč
  • Marketing: 2 tis. Kč

CELKEM: cca 62 tis. Kč

Očekávané tržby (měsíční):

  • Tržby za poskytované služby:60 - 160 tis. Kč
  • Prodej doplňkového sortimentu: 10 tis. Kč

CELKEM: až cca 170 tis. Kč

Očekávané měsíční příjmy:
Cca 108 tis. Kč

Jedná se o modelový příklad – doporučujeme sestavení vlastního obchodního plánu s ohledem na konkrétní obchodní podmínky.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017