Většina poboček 5àsec se nachází ve větších městech a obchodních centrech, kde tvoří klientelu především mládež, která nemá čas na péči o domácnost, a spoléhá se tak v tomto směru na finančně dostupné služby.
Středa
22.02.2017
Čištění a praní dostupné pro všechny má v portfoliu francouzská franšíza 5àsec. Její služby uspěly i u nás, nabízí je již na 30 čistíren.
 

Na tradici v oblasti čištění textilních výrobků navazuje mezinárodní franšízová síť čistíren značky 5àsec. Jejich koncept vznikl v roce 1968, navrhoval čištění a praní dostupné pro všechny, s jasnými tarify a pouze s 5 cenami (odtud vznikl název). Zároveň měl koncept rychlé lhůty dodání vyčištěných oděvů (stále platí maximální lhůta 24 hodin), čímž se chtěl vymezit vůči nezávislým, ale nepřehledným a pomalým službám čistíren pro bohaté ze 60. let.

Značka 5àsec má dnes za sebou obrovský rozvoj hlavně ve Francii, odkud se začala rychle šířit i za hranice v podobě master franšíz. V současnosti působí ve 30 zemích světa včetně České republiky. U nás otevřela již 28 provozoven, dalších 8 jich působí na Slovensku.

"Letos budeme otevírat pouze jednu novou pobočku, s dalšími franšízanty jsme prozatím pouze ve fázi jednání. Po spojení se silnou značkou Bel&Blancs rebrandujeme 2 až 3 provozovny ročně. Potřeba je proto čistírnu vždy na několik dní zavřít, umístit na ní nové štíty, nastěhovat nový nábytek, vyrobit nové plakáty," říká Markéta Beaujardové, jednatelka společnosti IDEÁL ČESKÁ s.r.o., která vlastní pro ČR provozní licenci. Franšízy 5àsec vyžadují minimální počáteční investici ve výši 3 až 4 miliony korun podle velikosti provozovny.

Minimum chemického rozpouštědla

Kromě praní a čištění textilií čistírny nabízejí i impregnaci oděvů, doplňkovým sortimentem je prodej čisticích prostředků. Franšízant platí měsíční paušální poplatek 5% z obratu. Zisk z provozování podnikatelské činnosti náleží v plné výši franšízantovi. Značka 5àsec se také zavázala naplňovat slib původem francouzské společnosti k zavádění a podpoře ekologicky šetrných alternativ.

Za tímto účelem používá pro všechny provozovny moderní pračky, které šetří vodu její nižší spotřebou. "Jsou také úsporné na provoz a je při jejich použití potřeba méně chemického rozpouštědla," vysvětluje Markéta Beaujardová. "Největším trendem našeho oboru je v poslední době metoda zvaná Agua Clean, chemické čištění za použití vody. Postupně se ve službách čistíren bude eliminovat použití chemikálií, a bude se přecházet na vodu. A týkat se to bude i oděvů, které se obvykle ve vodě sráží a prát je proto nelze," dodává.


Populární na fóru

Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Rychlá franšíza

Nebojte se franšízy, pokud přesto váháte tak si přečtěte článek jak na franšízu - http://bizking.cz/media/jak-ziskat-fran-izu a hned budete mít jasno. Já už...

1 komentář(e)
posledni 24.06.2016
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

5 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

5 komentář(e)
posledni 06.11.2014