Královna mezi prádelnami
Časy se mění, špína zůstává. Motto franšízové společnosti Speed Queen dává veřejnosti vědět, že investice do prádelny nepodléhá recesím, a podnikat po známou mezinárodní značkou je lukrativní, jednoduché, a navíc efektivní. Americká značka Speed Queen vznikla již v roce 1928, později se stala součástí koncernu na výrobu prádelenské techniky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v současnosti pokračuje v expanzi nejen ve Spojených státech, ale také v Evropě, na Středním Východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích Dálného východu a Latinské Ameriky.
V Evropě se přitom snaží zaměřovat na potřeby evropských zákazníků. Mezi klienty ALS a její značku Speed Queen patří v Americe rodiny, bytové domy, hotely s prádelnami, a především pak i investoři, kteří si chtějí vybavit vlastní prádelnu. Poslední možnost nabízí společnost i u nás, kde její služby poskytuje celkem 10 veřejných prádelen (polovinu provozuje společnost sama). Jaké má samoobslužná prádelna v podnikání hlavní výhody? Coby její majitel nemusíte být neustále přítomni v provozovně, zákazníci platí za služby vhozením mincí podobně jako u jiných automatů. V rámci ČR a SR zajišťuje nabídky, prodej a realizaci prádelen celosvětového konceptu Speed Queen Laundry společnost Laundrysys s.r.o.
V případě spolupráce se v tomto případě navíc nejedná o klasickou franšízu, licence na koncept je poskytována zcela zdarma. Provozovatelé a investoři samoobslužných prádelen mohou po zakoupení vybavení zdarma těžit z marketingu značky Speed Queen. K dispozici mají například internetovou podporu pro svou provozovnu. Výše investice se pohybuje v rozmezí od milionu do 1, 8 milionu korun v závislosti na velikosti prádelny a rozsahu potřebných stavebních úprav. Návratnost investice bývá obvykle asi 3 roky. Prádelny po celém světě obvykle vykazují podle ALS rentabilitu asi 20–25 %.
Do hodiny čisté megaprádlo
"Každý asi zná americké laundromaty z filmů, u nás jsou nicméně zatím tyto provozovny násobně menší. Typická česká prádelna Speed Queen v Česku má v provozu kolem 6 praček a 4 sušičky různých velikostí a kapacity," vysvětluje majitel české licence pro prodej samooblužných praček Speed Queen Jiří Mach. "Určené jsou naše prádelny studentům, turistům, ale i lidem, kteří mají doma pračku, a potřebují vyprat objemnější textílie jako jsou peřiny, potahy do auta, přehozy. V takovém případě jsou pro ně naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by měli z naší prádelny odcházet již s čistým a suchým prádlem," dodává.
Zakazníci platí za služby předem, proto nehrozí ani vymáhání pohledávek či dluhů od neukázněných klientů. Celkové dosažitelné příjmy prádelny v dané oblasti se vždy odvíjejí od charakteristik dané lokality. Místní distributoři Speed Queen pomáhají franšízantům proto vždy jak s výběrem místa, tak s analýzou trhu. Designové provozovny se projektují v USA na míru příslušnému místu, a udržovat se v nich podle Macha musí především čistota, která je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis praček zajišťuje franšízantům poskytovatel licence.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...