Podnikatelé mají k dispozici vysoce výkonné profesionální stroje, které musí od firmy Laundrysys odkoupit. Poté jim už ale do podnikání nikdo nezasahuje. Prádelna může být velká i malá, non-stop nebo s omezenou provozní dobou, podle toho, co vyhovuje jednotlivým partnerům.
Úterý
07.03.2017
Prádelnu americké značky Speed Queen je možné provozovat jako "vedlejšák". Nevyžaduje ani personál v místě provozu.
 

Časy se mění, špína zůstává. Motto franšízové společnosti Speed Queen dává veřejnosti vědět, že investice do prádelny nepodléhá recesím, a podnikat po známou mezinárodní značkou je lukrativní, jednoduché, a navíc efektivní. Americká značka Speed Queen vznikla již v roce 1928, později se stala součástí koncernu na výrobu prádelenské techniky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v současnosti pokračuje v expanzi nejen ve Spojených státech, ale také v Evropě, na Středním Východě, v Africe a na rozvíjejících se trzích Dálného východu a Latinské Ameriky.

V Evropě se přitom snaží zaměřovat na potřeby evropských zákazníků. Mezi klienty ALS a její značku Speed Queen patří v Americe rodiny, bytové domy, hotely s prádelnami, a především pak i investoři, kteří si chtějí vybavit vlastní prádelnu. Poslední možnost nabízí společnost i u nás, kde její služby poskytuje celkem 10 veřejných prádelen (polovinu provozuje společnost sama). Jaké má samoobslužná prádelna v podnikání hlavní výhody? Coby její majitel nemusíte být neustále přítomni v provozovně, zákazníci platí za služby vhozením mincí podobně jako u jiných automatů. V rámci ČR a SR zajišťuje nabídky, prodej a realizaci prádelen celosvětového konceptu Speed Queen Laundry společnost Laundrysys s.r.o.

V případě spolupráce se v tomto případě navíc nejedná o klasickou franšízu, licence na koncept je poskytována zcela zdarma. Provozovatelé a investoři samoobslužných prádelen mohou po zakoupení vybavení zdarma těžit z marketingu značky Speed Queen. K dispozici mají například internetovou podporu pro svou provozovnu. Výše investice se pohybuje v rozmezí od milionu do 1, 8 milionu korun v závislosti na velikosti prádelny a rozsahu potřebných stavebních úprav. Návratnost investice bývá obvykle asi 3 roky. Prádelny po celém světě obvykle vykazují podle ALS rentabilitu asi 20–25 %.

Do hodiny čisté megaprádlo

"Každý asi zná americké laundromaty z filmů, u nás jsou nicméně zatím tyto provozovny násobně menší. Typická česká prádelna Speed Queen v Česku má v provozu kolem 6 praček a 4 sušičky různých velikostí a kapacity," vysvětluje majitel české licence pro prodej samooblužných praček Speed Queen Jiří Mach. "Určené jsou naše prádelny studentům, turistům, ale i lidem, kteří mají doma pračku, a potřebují vyprat objemnější textílie jako jsou peřiny, potahy do auta, přehozy. V takovém případě jsou pro ně naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by měli z naší prádelny odcházet již s čistým a suchým prádlem," dodává.

Zakazníci platí za služby předem, proto nehrozí ani vymáhání pohledávek či dluhů od neukázněných klientů. Celkové dosažitelné příjmy prádelny v dané oblasti se vždy odvíjejí od charakteristik dané lokality. Místní distributoři Speed Queen pomáhají franšízantům proto vždy jak s výběrem místa, tak s analýzou trhu. Designové provozovny se projektují v USA na míru příslušnému místu, a udržovat se v nich podle Macha musí především čistota, která je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis praček zajišťuje franšízantům poskytovatel licence.


Populární na fóru

Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Rychlá franšíza

Nebojte se franšízy, pokud přesto váháte tak si přečtěte článek jak na franšízu - http://bizking.cz/media/jak-ziskat-fran-izu a hned budete mít jasno. Já už...

1 komentář(e)
posledni 24.06.2016
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

5 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

5 komentář(e)
posledni 06.11.2014