Šikovní franšízanti vždy uspějí

pondělí
06.03.2017
Salon na bělení zubů lze s maďarskou značkou Smilepoint provozovat i na 6 m2. Nejen o tom, že k podnikání stačí i křeslo, hovořil marketingový ředitel Roman Vodrážka.
 

Franšízový koncept Smilepoint se u nás začal rozvíjet loni, roste od té doby o vaše služby zájem?
Zájem ze strany zákazníků o tuto službu neustále narůstá, často se stane, že lidé poptávájí služby v místech, kde ještě nemáme pokrytí, a v dosahu ani jednu pobočku. Naše firma byla založena v roce 2015. Smilepartner CZ je výhradním partnerem značky Smilepoint pro naši republiku. Loni jsme tak začali naplno nabízet rozšiřování franšízy v ČR.

Jak se ukázalo, nejatraktivnější je pro podnikatele koncept Smilepoint díky poplatku, který je velice nízký, určitě bezkonkurenční. Poptávka po našich službách narůstá, a my bychom rádi všechny potenciální zákazníky uspokojili.

Platí pro váš koncept stále strop 50 bělících center v ČR?
Pobočky máme v tuto chvíli 4, z toho 3 jsou franšízové, a poslední je referenčním salonem v Brně. Náš koncept je od počátku nastaven tak, jak bychom si přáli mit síť rozvrženou, tedy co nejefektivněji. Počítáme, že jeden salon Smilepoint je určený zhruba pro 200 000 lidí a to při zhruba 10 milionech obyvatel v ČR vychází po propočtech celkem na 50 poboček. Proto byl maximální počet Smilepointů stanoven na 50. Důvodem je hlavně záruka ze strany společnosti, že si naši franšízanti nebudou přímo konkurovat v místě podnikání.

Vezměme si příkladem třeba takový Havířov, tam by mohla být úspěšná určitě pouze jedna pobočka, v takové Ostravě už klidně i dvě. Stejně tak v Brně i dalších větších městech.

Čekají vaše franšízanty v dohledné době nějaké zásadní změny? Dotknou se případně i klientů?
Pro franšízanty připravujeme zatraktivnění nabídky ke spolupráci změnou smlouvy v oblasti povinného odběru. Nejprve přišlo zohlednění nabídkou takzvaných Odběrových prázdnin na 6 měsíců, nyní je chceme zcela zrušit, a do smlouvy zakotvit nepovinný odběr. Franšízant si poté bude moci objednat materiál pro bělení zubů až v momentě, kdy jej bude potřebovat, ale v balíku minimálně 15 kusů bělících sad.

Pro zákazníky se nic nezmění, ceny zůstávají, bonusové programy a rámce slev si určují franšízanti sami. Je to jejich marketingové rozhodnutí, s tím, že jsou samozřejmě povinni nás o změnách informovat.

Značka Smilepoint podporuje charitativní organizaci bývalé Miss ČR Michaely Salačové (uprostřed)

Máte na nové franšízanty nějaké speciální požadavky?
Jsme novější značka na trhu, která má ovšem ve světě své jméno. Oblast služeb krásy a zdraví se u nás začíná teprve rozvíjet, lidé projevují zájem na sobě a svém vzhledu dlouhodobě pracovat a zlepšovat se. To by mělo také naše případné partnery zlákat, aby zkusili začlenit náš produkt do svých stávajících služeb.

Ani pro začínajícího podnikatele, který se rozhodne mít svou pobočku, není počáteční investice nějak závratná, za cenu 109 tisíc korun (bez DPH) získá vše potřebné pro výkon, a k tomu 100 kusů bělících sad do začátku.

Speciální požadavky žádné nemáme. Ani vyhraněnou představu, jak by měl náš partner vypadat, hlavní je chuť se připojit a pracovat. Firma se i letos soustřeďuje na získávání nových partnerů a zákazníků jak reklamou, tak zatraktivněním nabídky salonů.

Koncept pochází z Maďarska, kde se Smilepointu vlastně daří nejlépe?
V Maďarsku, kde Smilepoint v Evropě začal, se daří domácí značce skvěle. Tamní zákazníci tuto službu vyhledávají opakovaně, což je samozřejmě i náš plán, náš cíl. Slovensko je na tom o něco hůře, ale i tam se koncept chytl, a nadále se rozvíjí.

Na jakých místech vaše pobočky nejvíce prosperují?
Ideální místo je určitě takové, které je již spjato se službami v oblasti zdraví a krásy. Takové kosmetické studio, kadeřnický salon, wellness centrum, to jsou ta pravá místa. Je mnoho i takovýchto víceúčelových obchodních center, kde by se pobočka uchytila. O úspěchu však rozhoduje šikovnost provozovatele. Je to především o tom, jak umí kdo produkt nabídnout a prodat. Rozjezd tohoto typu podnikání může být někde na delší trať.

Náklady na vybudování pobočky nejsou velké. Stačí velmi malý a útulny prostor, na jedno křeslo o velikosti kolem 6 m2. Samozřejmostí je kout s umyvadlem, dobrým světlem a zrcadlem.

Snažíme se spolupracovat na úrovni, úspěch našich franšízantů nás samozřejmě těší. Přejeme jim úspěch, snažíme se je maximálně podporovat při vznesených připomínkách a nápadech. Od počátku se snažíme mít ten zdravý lidský přístup, a naslouchat a vyhovět franžízantům i klientům k tomu jistě patří.