Aktuální kampaň společnosti United Colors of Benetton má upozorňovat na diskriminaci a znevýhodňující postavení žen ve společnosti, a byla vymyšlená především kvůli Indii, která je nyní po Španělsku největším cílovým trhem italského oděvního domu.
Středa
08.03.2017
Italská módní značka plánuje novou expanzi. Součástí změn ve franšízové síti bude propojení kamenných obchodů s e-shopem.
 

Italská oděvní značka United Colors of Benetton představila novou strategii pro svoji mezinárodní franšízovou síť. Maloobchodní prodej by měl probíhat díky ní za bližší spolupráce franšízantů s vedením společnosti Benetton Group tak, aby bylo možné podílet se v rámci firmy na ověřených a úspěšných obchodních modelech, postupech a vztazích. Značka si od nové strategie slibuje přínos pro obě strany. V tuto chvíli má Benetton globálně na 5 tisíc prodejen, z toho 4 tisíce z nich jsou franšízy.

Integrace franšízantů s centrálou je podle CEO Marca Airoldiho reakcí na rychlý a často velmi obtížně čitelný vývoj na trhu. Obchody, které spravuje přímo centrála, by se měly stát jakousi testovací laboratoří, která bude ozkoušené obchodní modely předávat dále franšízantům. Ti zůstanou nosnou páteří celého obchodního systému proslulé italské oděvní firmy, budou ovšem více zapojeni do řízení a plánování celé společnosti.

"Chceme se zaměřit co nejvíce na spotřebitele, a uvést do praxe způsob, jak jeho přáním a požadavkům vyhovět co nejrychleji," uvedl na setkání 350 současných i budoucích franšízantů Benettonu z 12 evropských zemí ředitel franšízové sekce Christian Prazzoli. Podle něho strategie Franchising 2.0 pomůže Benettonu také propojit kamenné obchody s internetovým prodejem. Vychází přitom z myšlenky, že digitalizace a e-commerce není pro obchod překážkou, ale výhodou, které je třeba využít.

Nabídka na míru díky telefonu a mobilní aplikaci

V budoucnu by měl mít personál obchodů například v dispozici mobilní aplikaci, která ho bude informovat, o jaké zboží mají zájem lidé na internetu, a jaké nikoliv, jaká velikost se prodává nejvíce, jakou barvu mají aktuálně zákazníci v oblibě, a podobně. Každému zákazníkovi bude moci prodavač i díky znalosti jeho vkusu a zájmu skrze mobilní telefon sestavit a nabídnout speciálně pro něho vybranou kombinaci oblečení.


United Colors of Benetton má v Česku osm obchodů ve velkých městech jako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozřejmě Praha. Jestli se budou změny v obchodní strategii týkat také jich, není dosud jasné.

Prazzoli je přesvědčený, že díky této komunikaci obou segmentů prodeje bude služba zákazníkům flexibilnější, rychlejší, i komplexnější. Nová strategie by měla přinést franšízantům Benettonu také větší podporu při vedení pobočky a to především v klíčových momentech jako například těsně po otevření obchodu, či na vrcholu prodejní sezony.

Další výhodou by měl být lepší "přenos" know-how značky Benetton mezi jednotlivými obchody a jejich majiteli. Specializovaní manažeři by měli dostat na starosti předem určené země a území. Expanze a změna prodejní strategie je reakcí také na nepříliš obchodně úspěšné období. Značka Benetton uzavřela rok 2015 s hrubým provozním ziskem (EBITDA) 54 miliony eur, což představuje meziroční nárůst o 34,5 %. Firma však zůstala i nadále v červených číslech se ztrátami ve výši 46 milionů eur.