Fast foody na prahu nové éry

Rozvoz KFC zajišťují brandované automobily do 30 minut od objednání, služba aktuálně pokrývá většinu území Prahy a Brna. Platbu lze realizovat online přes PayU nebo v hotovosti, stravenkami či kartou při doručení.
Středa
15.03.2017
Franšízoví giganti mění pod vlivem trendů prodejní strategii. KFC, McDonald’s i Burger King vsadily na dovážku jídla domů.
 

Největší fastfoodové řetězce světa se snaží rozšiřovat své služby. Přestože rozvoz jídla domů loni vyvolal v některých případech spíše otázky, giganti jako KFC a McDonald’s od svých plánů neustoupily. Franšízová síť KFC loni čelila kritice ze strany zákazníků poté, co si za rozvoz jídla domů zdarma účtovala vyšší ceny pokrmů až o 30 %. Za chybu se společnost omluvila, a u jednotlivých jídel uvádí od té doby maximální možnou cenu.

Nyní značka představila mobilní aplikaci, která přináší kompletní přehled restaurací, jejich nabídky, lokality a otevírací doby. Její součástí je i sekce pro službu KFC Rozvoz. Kromě toho, že zákazník bude díky ní ihned vědět, zda se nachází v dovážkové zóně, tak si aplikace umí zapamatovat i jeho oblíbené objednávky. „V KFC se snažíme reagovat na přání zákazníků,“ komentoval novinku Libor Hubík, market director KFC CZ.

Jedním z trendů fast foodů pro tento rok mají být nové technologie. Právě ty mají rozhodovat o prosperitě a popularitě sítí rychlého občerstvení - a to dokonce v první řadě, následované kvalitou nabídky. Nárůst tržeb očekává od své nové prodejní strategie i McDonald’s, který testoval rozvážení jídla v několika městech na Floridě. Spolupracoval přitom s populární alternativní taxislužbou Uber. Do konce roku by McDonald‘s rád doručoval jídlo po celých Spojených státech a také v Británii, Francii, Německu a Kanadě. Proč právě tam?

Dokud jídlo nevystydne

Na 75 % obyvatel těchto zemí totiž bydlí v průměrné vzdálenosti 8 kilometrů od pobočky McDonald’s. A to je přesně vypočtená vzdálenost, kdy jídlo zůstává při doručení teplé. Novinka by měla časem dorazit i k nám - až jako vyzkoušená a fungující služba. Nová možnost objednání a placení přes mobilní telefon by každopádně měla i v případě českých poboček McDonald’s v budoucnu výrazně urychlit vydávání jídla i v drive-thru, které největší franšízová síť světa využívá již od začátku 80. let. V jejích stopách jde v tomto směru ostatně i KFC.

Ve vybraných městech nabízí rozvoz domů a platbu mobilem další proslulá americká společnost na výrobu a prodej tradičních hamburgerů a hranolek. Burger King slibuje doručení jídla domů do hodiny za asi 70 korun. Při hromadné objednávce nad 700 korun si pak firma neúčtuje žádné poplatky navíc. Majitelem franšízové licence KFC je společnost AmRest, o licenci na provozování poboček Burger King se dělí ještě s dalšími dvěma firmami (Autogrill a Jídelní a lůžkové vozy). V roce 2014 se dostala do zisku 42 milionů korun proti třímilionové ztrátě v roce 2013.

Stejně tak rostou globálně tržby v posledních letech i konkurenční značce McDonald’s, která se po překonání problémů z posledních let dostala k tržbám ve výši téměř 4, 4 miliard korun. Lze tak očekávat, že inovací a technologických řešení prodeje bude díky jejich úspěchu u zákazníků i v případě největších fast foodů světa v budoucnu přibývat. Licenci na otevření restaurace McDonald’s lze získat prostřednictvím společnosti PROFIT system franchise services.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014