15.03.2017

Fast foody na prahu nové éry

Franšízoví giganti mění pod vlivem trendů prodejní strategii. KFC, McDonald’s i Burger King vsadily na dovážku jídla domů.

Největší fastfoodové řetězce světa se snaží rozšiřovat své služby. Přestože rozvoz jídla domů loni vyvolal v některých případech spíše otázky, giganti jako KFC a McDonald’s od svých plánů neustoupily. Franšízová síť KFC loni čelila kritice ze strany zákazníků poté, co si za rozvoz jídla domů zdarma účtovala vyšší ceny pokrmů až o 30 %. Za chybu se společnost omluvila, a u jednotlivých jídel uvádí od té doby maximální možnou cenu.

kfc mobil

Rozvoz KFC zajišťují brandované automobily do 30 minut od objednání, služba aktuálně pokrývá většinu území Prahy a Brna. Platbu lze realizovat online přes PayU nebo v hotovosti, stravenkami či kartou při doručení.

Nyní značka představila mobilní aplikaci, která přináší kompletní přehled restaurací, jejich nabídky, lokality a otevírací doby. Její součástí je i sekce pro službu KFC Rozvoz. Kromě toho, že zákazník bude díky ní ihned vědět, zda se nachází v dovážkové zóně, tak si aplikace umí zapamatovat i jeho oblíbené objednávky. „V KFC se snažíme reagovat na přání zákazníků,“ komentoval novinku Libor Hubík, market director KFC CZ.

Jedním z trendů fast foodů pro tento rok mají být nové technologie. Právě ty mají rozhodovat o prosperitě a popularitě sítí rychlého občerstvení - a to dokonce v první řadě, následované kvalitou nabídky. Nárůst tržeb očekává od své nové prodejní strategie i McDonald’s, který testoval rozvážení jídla v několika městech na Floridě. Spolupracoval přitom s populární alternativní taxislužbou Uber. Do konce roku by McDonald‘s rád doručoval jídlo po celých Spojených státech a také v Británii, Francii, Německu a Kanadě. Proč právě tam?

Dokud jídlo nevystydne

Na 75 % obyvatel těchto zemí totiž bydlí v průměrné vzdálenosti 8 kilometrů od pobočky McDonald’s. A to je přesně vypočtená vzdálenost, kdy jídlo zůstává při doručení teplé. Novinka by měla časem dorazit i k nám - až jako vyzkoušená a fungující služba. Nová možnost objednání a placení přes mobilní telefon by každopádně měla i v případě českých poboček McDonald’s v budoucnu výrazně urychlit vydávání jídla i v drive-thru, které největší franšízová síť světa využívá již od začátku 80. let. V jejích stopách jde v tomto směru ostatně i KFC.

Ve vybraných městech nabízí rozvoz domů a platbu mobilem další proslulá americká společnost na výrobu a prodej tradičních hamburgerů a hranolek. Burger King slibuje doručení jídla domů do hodiny za asi 70 korun. Při hromadné objednávce nad 700 korun si pak firma neúčtuje žádné poplatky navíc. Majitelem franšízové licence KFC je společnost AmRest, o licenci na provozování poboček Burger King se dělí ještě s dalšími dvěma firmami (Autogrill a Jídelní a lůžkové vozy). V roce 2014 se dostala do zisku 42 milionů korun proti třímilionové ztrátě v roce 2013.

Stejně tak rostou globálně tržby v posledních letech i konkurenční značce McDonald’s, která se po překonání problémů z posledních let dostala k tržbám ve výši téměř 4, 4 miliard korun. Lze tak očekávat, že inovací a technologických řešení prodeje bude díky jejich úspěchu u zákazníků i v případě největších fast foodů světa v budoucnu přibývat. Licenci na otevření restaurace McDonald’s lze získat prostřednictvím společnosti PROFIT system franchise services.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank