Fast foody na prahu nové éry
Největší fastfoodové řetězce světa se snaží rozšiřovat své služby. Přestože rozvoz jídla domů loni vyvolal v některých případech spíše otázky, giganti jako KFC a McDonald’s od svých plánů neustoupily. Franšízová síť KFC loni čelila kritice ze strany zákazníků poté, co si za rozvoz jídla domů zdarma účtovala vyšší ceny pokrmů až o 30 %. Za chybu se společnost omluvila, a u jednotlivých jídel uvádí od té doby maximální možnou cenu.
Nyní značka představila mobilní aplikaci, která přináší kompletní přehled restaurací, jejich nabídky, lokality a otevírací doby. Její součástí je i sekce pro službu KFC Rozvoz. Kromě toho, že zákazník bude díky ní ihned vědět, zda se nachází v dovážkové zóně, tak si aplikace umí zapamatovat i jeho oblíbené objednávky. „V KFC se snažíme reagovat na přání zákazníků,“ komentoval novinku Libor Hubík, market director KFC CZ.
Jedním z trendů fast foodů pro tento rok mají být nové technologie. Právě ty mají rozhodovat o prosperitě a popularitě sítí rychlého občerstvení - a to dokonce v první řadě, následované kvalitou nabídky. Nárůst tržeb očekává od své nové prodejní strategie i McDonald’s, který testoval rozvážení jídla v několika městech na Floridě. Spolupracoval přitom s populární alternativní taxislužbou Uber. Do konce roku by McDonald‘s rád doručoval jídlo po celých Spojených státech a také v Británii, Francii, Německu a Kanadě. Proč právě tam?
Dokud jídlo nevystydne
Na 75 % obyvatel těchto zemí totiž bydlí v průměrné vzdálenosti 8 kilometrů od pobočky McDonald’s. A to je přesně vypočtená vzdálenost, kdy jídlo zůstává při doručení teplé. Novinka by měla časem dorazit i k nám - až jako vyzkoušená a fungující služba. Nová možnost objednání a placení přes mobilní telefon by každopádně měla i v případě českých poboček McDonald’s v budoucnu výrazně urychlit vydávání jídla i v drive-thru, které největší franšízová síť světa využívá již od začátku 80. let. V jejích stopách jde v tomto směru ostatně i KFC.
Ve vybraných městech nabízí rozvoz domů a platbu mobilem další proslulá americká společnost na výrobu a prodej tradičních hamburgerů a hranolek. Burger King slibuje doručení jídla domů do hodiny za asi 70 korun. Při hromadné objednávce nad 700 korun si pak firma neúčtuje žádné poplatky navíc. Majitelem franšízové licence KFC je společnost AmRest, o licenci na provozování poboček Burger King se dělí ještě s dalšími dvěma firmami (Autogrill a Jídelní a lůžkové vozy). V roce 2014 se dostala do zisku 42 milionů korun proti třímilionové ztrátě v roce 2013.
Stejně tak rostou globálně tržby v posledních letech i konkurenční značce McDonald’s, která se po překonání problémů z posledních let dostala k tržbám ve výši téměř 4, 4 miliard korun. Lze tak očekávat, že inovací a technologických řešení prodeje bude díky jejich úspěchu u zákazníků i v případě největších fast foodů světa v budoucnu přibývat. Licenci na otevření restaurace McDonald’s lze získat prostřednictvím společnosti PROFIT system franchise services.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...