V Polsku se podle zakladatele konceptu Lukasze Kłosowského jako jediná firma věnuje LucArt Automotive výhradně maloobchodnímu prodeji s tímto sortimentem. Jiné firmy se specializují na autosalony či autoopravny, proto nemusí franšízy LucArt Automotive bojovat s konkurencí.
Středa
22.03.2017
Česko je automobilová velmoc, prodej a péče o osobní vozidla tak přináší mnoho příležitostí pro podnikatele. Chcete zkusit "autofranšízu"?
 

Směr a sílu průmyslu v Česku udávají i nadále automobilky. Tentokrát dokázaly svoji výrobu navýšit téměř o 19 %, a směřují tak k novému historickému rekordu co do počtu vyrobených automobilů, uvedla společnost Patria. Vlna rostoucí poptávky po autech trvá v Evropě už čtyři roky a zatím nic nenasvědčuje tomu, že se blíží konec nákupního boomu. Alespoň průzkumy mezi domácnostmi v jednotlivých zemích EU nic takového nenaznačují.

Automobilový průmysl je tak nyní skvělou podnikatelskou příležitostí. Ze sousedního Polska se například snaží proniknout na český trh franšízový koncept LucArt Automotive. Společnost má v současnosti v domovině na 23 poboček, a připravuje se na expanzi do zahraničí. Specializuje se především na prodej a distribuci olejů, filtrů a baterií. V nabídce má LucArt Automotive také autokosmetiku a prodej některých náhradních dílů a vybavení jako třeba světla, nebo koberečky. Výrobky známých značek Castrol, Shell, Varta, Bosch, Filtron nebo Mann, či Liqui Molly nabízí za atraktivní ceny.

Snadná obživa? Ale kdepak, přežijí jen nejsilnější

"Aktivita v automobilovém průmyslu není snadná obživa," řekl Lukasz Kłosowski, zakladatel konceptu LucArt Automotive. K úspěchu franšízantů je podle něho nutná znalost trhu a dodržování ověřených postupů prodeje, ale i např. reklamací. Potenciální franšízant musí být čestný, spolehlivý, a poctivý. Počáteční investice se liší podle podmínek na trhu, v Polsku je to 80 až 100 tisíc zlotých (od půl milionu korun). V oblastí péče o automobily na našem trhu působí také franšízy, které se oritentují na mytí a ošetření vozidel. Parní myčky provozuje franšízová síť MaxDrive, revoluční mytí bez vody nabízejí pak franšízy společnosti No-H2O.

Pokud se ovšem bez něčeho vyznavači automobilismu neobejdou, je to pohon pro jejich miláčky. Tudíž benzin, nafta, biopaliva. Možnost založení vlastní franšízy nabízí v této oblasti například rakouská společnost OMV. Loni provozovala na našem trhu 194 čerpacích stanic, v zemích střední a východní Evropy to celkem činí více než 3 500 čerpacích stanic. Korporátní motto We Care More má shrnovat přístup OMV k podnikání a kvalitě produktů a služeb, které s provozovateli čerpacích stanic poskytuje značka na prodejních místech.

Kandidát by měl mít silnou motivaci k podnikání, ideálně navíc podpořenou manažerskými a obchodními zkušenostmi se zaměřením na řízení a provoz retailového obchodu. Prokázat by měl vůdčí schopnost pro řízení kolektivu čerpací stanice. Franšízant musí být také schopný složit jistiny pro zajištění pohledávek ve výši 250 000 až 700 000Kč (v závislosti na velikosti čerpací stanice a rozsahu jejích služeb). Nezbytný objem finančních prostředků na nákup zboží, pomocného materiálu a zajištění základního provoz čerpací stanice se pohybuje obvykle v rozsahu 500 000 až 1 milion korun.