Od české pizzy ke španělské

Telepizza vznikla v Madridu v roce 1987 jako rodinný podnik s jasnou orientací na inovace a kvalitu výrobků. Firma je ve Španělsku průkopníkem v rozvozu jídla domů, v roce 1992 odstartovala po domácím úspěchu globální expanzi po otevření první továrny. Například v sousedním Polsku má dnes více než 150 poboček.
Úterý
28.03.2017
Španělská Telepizza koupila tuzemskou značku Forty’s Pizza. Ve společné franšízové síti má zůstat českým majitelům pětinový podíl.
 

Stávajících 10 poboček české franšízové sítě Forty’s Pizza se brzy přemění v provozovny španělské značky Telepizza. V následujících třech letech by se počet restaurací Telepizza měl v Česku poté zdvojnásobit. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo naplnit ambiciozní plány pro expanzi v České republice, která pro nás představuje jedinečnou příležitost, jak naše rostoucí franšízové podnikání rozšířit o region střední Evropy," uvedl pro média prezident mezinárodní sítě Telepizza Giorgio Minardi. S tím, že vstup Telepizzy do Česka by měl podle něho přispět k posílení španělské značky v mezinárodním měřítku.

Telepizza v tuto chvíli vlastní po celém světě 1389 restaurací ve 13 zemích na 3 kontinentech, z toho 55 % jsou franšízy. Kromě Česka letos hodlá expandovat také do Jižní Ameriky. Mezinárodní prodeje činí podle předsedy představenstva a generálního ředitele Pabla Juantegui až 35 % celkových obratů Telepizzy, které loni dosáhly asi 14 miliard korun, loňský zisk před zdaněním uzavřela Telepizza na 1,7 miliardách. V roce 2016 se Telepizze podařilo kromě jiného otevřít 11 franšízových poboček ve Švýcarsku.

Do šesti měsíců se z české pizzy stane španělská

Čistě domácím produktem je Forty’s Pizza, kterou spoluzaložil v roce 2005 v Olomouci Jakub Šlezar. Jeho strategií bylo zaměření značky na výrobu a rozvoz pouze jednoho jediného produktu, tedy pizzy. Tu musí zákazník dostat po objednání domů do 40 minut, jinak ji nemusí platit. Během prvního roku působení fungovala firma jako rozvážková služba, poté zamířila do města s cílem nabídnout nejen rozvoz zdarma, ale i prodej přes ulici.

Forty´s Pizza provozovala dosud vlastní pizzerie především v moravských městech a v Hradci Králové. Dva roky po založení, v září 2007, otevřela druhou franšízu v Prostějově, v těsné blízkosti centra. V roce 2009 uvedla do provozu také pobočky v Brně a Přerově, a rok poté i dvě pobočky v Ostravě a jednu v Prostějově. Po podepsání smlouvy s Telepizzou vznikne nová firma, v níž by měl mít Šlezar menšinový podíl. Postupy a know-how by se v pobočkách Forty’s Pizzy měly proměnit v následujících šesti měsících. „Využijeme naši znalost místního trhu, abychom tu pomohli Telepizze růst,“ uvedl Šlezar. O dalších změnách budeme opět informovat na portálu Franchising.cz.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014