28.03.2017

Od české pizzy ke španělské

Španělská Telepizza koupila tuzemskou značku Forty’s Pizza. Ve společné franšízové síti má zůstat českým majitelům pětinový podíl.

Stávajících 10 poboček české franšízové sítě Forty’s Pizza se brzy přemění v provozovny španělské značky Telepizza. V následujících třech letech by se počet restaurací Telepizza měl v Česku poté zdvojnásobit. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo naplnit ambiciozní plány pro expanzi v České republice, která pro nás představuje jedinečnou příležitost, jak naše rostoucí franšízové podnikání rozšířit o region střední Evropy," uvedl pro média prezident mezinárodní sítě Telepizza Giorgio Minardi. S tím, že vstup Telepizzy do Česka by měl podle něho přispět k posílení španělské značky v mezinárodním měřítku.

Telepizza Foto Profit system

Telepizza vznikla v Madridu v roce 1987 jako rodinný podnik s jasnou orientací na inovace a kvalitu výrobků. Firma je ve Španělsku průkopníkem v rozvozu jídla domů, v roce 1992 odstartovala po domácím úspěchu globální expanzi po otevření první továrny. Například v sousedním Polsku má dnes více než 150 poboček.

Telepizza v tuto chvíli vlastní po celém světě 1389 restaurací ve 13 zemích na 3 kontinentech, z toho 55 % jsou franšízy. Kromě Česka letos hodlá expandovat také do Jižní Ameriky. Mezinárodní prodeje činí podle předsedy představenstva a generálního ředitele Pabla Juantegui až 35 % celkových obratů Telepizzy, které loni dosáhly asi 14 miliard korun, loňský zisk před zdaněním uzavřela Telepizza na 1,7 miliardách. V roce 2016 se Telepizze podařilo kromě jiného otevřít 11 franšízových poboček ve Švýcarsku.

Do šesti měsíců se z české pizzy stane španělská

Čistě domácím produktem je Forty’s Pizza, kterou spoluzaložil v roce 2005 v Olomouci Jakub Šlezar. Jeho strategií bylo zaměření značky na výrobu a rozvoz pouze jednoho jediného produktu, tedy pizzy. Tu musí zákazník dostat po objednání domů do 40 minut, jinak ji nemusí platit. Během prvního roku působení fungovala firma jako rozvážková služba, poté zamířila do města s cílem nabídnout nejen rozvoz zdarma, ale i prodej přes ulici.

Forty´s Pizza provozovala dosud vlastní pizzerie především v moravských městech a v Hradci Králové. Dva roky po založení, v září 2007, otevřela druhou franšízu v Prostějově, v těsné blízkosti centra. V roce 2009 uvedla do provozu také pobočky v Brně a Přerově, a rok poté i dvě pobočky v Ostravě a jednu v Prostějově. Po podepsání smlouvy s Telepizzou vznikne nová firma, v níž by měl mít Šlezar menšinový podíl. Postupy a know-how by se v pobočkách Forty’s Pizzy měly proměnit v následujících šesti měsících. „Využijeme naši znalost místního trhu, abychom tu pomohli Telepizze růst,“ uvedl Šlezar. O dalších změnách budeme opět informovat na portálu Franchising.cz.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank