Obchodníkem díky stěhování

Lidé už naši značku vnímají jako kvalitní službu, o kterou jeví stále větší zájem. Svědčí o tom i to, že se nás dost konkurentů v oblasti stěhování snaží napodobovat, kopírovat naše weby, a vydávat se za nás. I podle toho usuzuji, že vlastníme a pracujeme pod ověřenou značkou a nabízíme kvalitní služby.
Středa
19.04.2017
Od autodopravy se Václav Hinterholzinger před 5 lety přesunul ke stěhování. Jako franšízant sítě EXTRA služby si chválí jistotu příjmu.
 

Kdy a jak jste se stal součástí franšízy EXTRA stěhování?
Do sítě Extra služeb jsem vstoupil před 5 lety a vybral jsem si síť Extra stěhování, protože k této činnosti jsem měl nejblíž. Moc dobře jsem věděl, kolik stojí reklamy a marketing, a kolik úsilí je potřeba neustále vynakládat na získávání nových zákazníků. Věděl jsem, že vstupem do sítě mi všechny tyto starosti odpadnou.

Co vás k tomuto kroku vedlo? Nebo kdo vás k tomuto nápadu přivedl?
Měl jsem dost zkušeností s autodopravou, ale bylo stále těžší se v tomto oboru uživit. Pak se mi naskytla šance vyslechnout si informace o franšízovém systému EXTRA služeb, a jevilo se mi to jako rozumné a ekonomicky výhodné řešení.

Věnoval jste se stěhovacím službám již předtím?
Nene, nevěnoval. Pouze autodopravě, ale stěhování se mi zdálo dost podobné.

Co vám spolupráce s firmou EXTRA služby přinesla?
Hlavně jistotu práce a jistotu stálých příjmů bez nutnosti vynakládat další finance, úsilí a svůj čas. Poznal jsem spoustu nových lidí a kolegů v síti. Naučil jsem se obchodovat a orientovat se ve své ekonomické situaci.

S čím jste naopak měl v počátcích největší problémy a proč?
Největší problém jsem v počátku měl asi s automobilem. Logicky jako většina lidí jsem se na vstupu snažil ušetřit a koupil jsem starší vozidlo. Bohužel až po letech jsem si dokázal uvědomit a spočítat, o kolik peněz jsem zbytečně přišel, když se mi například vozidlo porouchalo, já nemohl jezdit a vydělávat. Navíc jsem musel platit opravy. Teď vím, že takovou chybu už nikdy neudělám. Teď už půjdu raději do větší investice, ale jistoty zároveň.

Financoval jste svůj podnik ze svého, nebo jste si například musel půjčit u banky?
Většinu vstupního poplatku jsem financoval ze svých zdrojů. Na 20% vstupního poplatku jsem dostal půjčku od centrály, které jsem to rok splácel a nákup automobilu jsem kombinoval prostřednictvím leasingu. Druhou franšízovou pobočku, kterou jsem si bral zhruba před rokem, jsem si již celou profinancoval sám.

Jste spokojený s konceptem jako takovým? Když se vám něco nelíbí či vám nevyhovuje, můžete skrze centrálu zasahovat do pravidel celého systému?
Ano jsem spokojený. Systém se neustále vyvíjí a přizpůsobuje trhu a to hlavně na základě našich zkušeností z praxe. S centrálou je velmi vstřícná komunikace, která je podle mě oboustranně výhodná, a pomáhá zdokonalovat celý chod sítě jak pro nás franšízanty, tak i pro naše klienty. Velkou výhodou pak bylo hlavně sloučení konceptů EXTRA služeb v jeden celek, kdy jsme klientům začali uceleně nabízet pohromadě služby stěhování, uklízení a hodinového manžela.

Když mám například klienta, který chce stěhovat pouze v jednom přesném termínu, ale ten mám já už obsazený, přenechám tuto zakázku svému kolegovi ze sítě. Jakožto samostatný stěhovák bych o klienta automaticky přišel, ale takhle vím, že ho uspokojím prostřednictvím kolegy v síti, a klient nám už do budoucna zůstane.

Jakým způsobem nejčastěji získáváte klienty? Pomáhá vám v tomto směru centrála?
Na začátku jsem téměř všechny zakázky získával z centrální databáze zakázek naší sítě. Postupem času se mi už nabalila moje stálá klientela a navracející se zákazníci. V současnosti si z centrální databáze beru tak 30 % zakázek, zbytek jsou již moji stálí klienti.

Kolik máte zaměstnanců? Jakým způsobem jste je hledal?
Na úplném začátku jsem měl jen jednoho parťáka, se kterým jsem začínal stěhovat. Potom jsem si vzal jednoho zaměstnance z okruhu svých známých, a už jsme byli tři. V současnosti mám již 2 franšízové pobočky, tři stálé zaměstnance, a několik brigádníků. Všichni jsou z okruhu mých kamarádů a známých. A to je i způsob, kterým já sháním nové zaměstnance. Jen z okruhu lidí, které už znám, a kteří znají mě a moji práci.

Franšízanti sítě EXTRA služeb vzájemně spolupracují namísto vytváření konkurenčního prostředí. Jak taková spolupráce probíhá?
Kdykoli máme například větší zakázku, kde najednou potřebujeme několik aut a více lidí, stačí když zvednu telefon, a spojím s kolegy ze sítě. Zakázku společně uskutečníme, rozdělíme si zisky, a zase dál pokračujeme každý ve své lokalitě.

Pokud potřebuji třeba jen pár zaměstnanců, zavolám kolegům, a ti mi pronajmou své zaměstnance. Nemusím nikoho nic učit, něco vysvětlovat. Mám hned k dispozici proškolené lidi, kteří vědí co a jak. Když někde stěhuji a klient má zároveň zájem něco opravit, vymalovat a potom uklidit, rovnou klientovi doporučím své kolegy ze sítě EXTRA manželů, nebo EXTRA uklízení. Oni zase takto doporučují mé stěhovací služby. Klient je spokojený, že komunikuje vlastně jen s jednou společností, a nemusí zdlouhavě hledat a shánět dodavatele dalších služeb. To propojení byl skutečně výborný nápad.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014