Sýrárny Boutique Gurmán nabízejí možnost ochutnat dobroty, které lidé znají (či neznají) z cest po světě. "Věříme, že sýrárna může být na každém městě. Proto neustále hledáme nové kolegy, kteří mají rádi gastronomii a chtějí do podnikání vložit kus sebe," říká manažerka Pavla Mročková.
Úterý
25.04.2017
Boutique Gurmán otevřel 1. slovenskou franšízu. V nabídce má sýry s lanýži či pestem i víno Gérarda Depardieua a Pierra Richarda.
 

Nová sýrárna se v Prievidzi otevřela veřejnosti na začátku dubna v centru města na Náměstí Svobody 34. „Samozřejmě jsem si nejdříve udělal průzkum trhu. Sýrárna tohoto typu ve městě není. Jsou tam sice dva obchůdky, ale mají spíše domácí, čerstvé sýry,“ uvedl podnikatel Igor Šimurka, který prodejnu připravoval k otevření celé 4 roky. Jen tři měsíce z toho hledal v Prievidzi vhodné místo. Sám také osobně oslovoval známé, kamarády i zákazníky dvou prodejen potravin, které vlastní již delší dobu. Díky tomu se ujistil, že ve městě existuje klientela, které nebudou vadit vyšší ceny kvalitních potravin.

Dovezeme exkluzivní francouzská vína od Pierra Richarda a Gerarda Depardieu. Moc se těším i na španělská biodynamická vína. No a budu se ohlížet i po dobrých slovenských vinařstvích,“ slíbil Igor Šimurka. Koncept se mu prý líbil několik let, obcházel proto frýdecký obchůdek Boutique Gurmán, až padlo definitivní rozhodnutí. Co naopak musí mít noví franšízanti konceptu, aby se zalíbili majitelům společnosti Vemena.cz, která franšízy vlastní?

Není Gurmán bez Vemena

Značka Boutique Gurmán je založená z velké části na recesi, a dokonce i lehké sebeironii. "Pokud se někomu nelíbí náš brand Vemena, asi by měl spolupracovat s někým jiným. Důležitá je pro nás schopnost týmové práce," vysvětluje majitel franšízové sítě Marek Svačinka. Uchazeči o franšízu by také neměly chybět peníze, aby si mohl sýrárnu zařídit a naplnit zbožím. "Chceme spolupracovat s lidmi, kteří jsou pracovití, tvůrčí a mají týmového ducha. Když k tomu přidáme i smysl pro humor a jistou dávku sebeironie, je to výhra. Takový člověk je náš," dodává manažerka společnosti Pavla Mročková.

Boutique Gurmán má nyní na 20 franšízových prodejen, a k tomu pět vlastních. Na rozjezd podnikání s konceptem Boutique Gurmán je zapotřebí částka pohybující se minimálně od 450 tisíc, s ohledem na velikost prodejny. Nové sýrárny Boutique Gurmán by mohly ještě letos vyrůst také v Bratislavě, Mladé Boleslavi a v malém městečku Jablunkov. Smlouvy na tamní franšízy však zatím nejsou podepsané. Stávající franšízanti Boutique Gurmán spolupracují s lokálními dodavateli, kteří jim vozí aktuálně například čerstvé jarní sýry, jogurty či syrovátku.