Franšízanti MBI se stávají součástí systému vzdělávání v oblasti financí, lifestylu, komunikace s klienty, a získávají například široké portfolio produktů od evropských i světových produktových partnerů.
Čtvrtek
20.04.2017
Díky spojení lifestylu a finančních služeb pečuje MBI o klienty v mnoha směrech. Rakouská firma hledá franšízanty i investory.
 

Původně rakouská společnost MBI (Marketingberatung International) působí na trhu střední Evropy již více než 25 let. Byla založena v roce 1989 Alexandrem Schauflerem jako zprostředkovatel finančních služeb, za téměř čtvrt století obsloužila milion zákazníků, Loni spustila mezinárodní franšízový systém, v jehož rámci stále hledá franšízanty také v České republice. "Dosud jsme se soustředili především na slovenský, maďarský a rakouský trh," říká jednatel MBI Igor Minjarík. Na Slovensku má firma nyní 5 franšíz, v Maďarsku 4.

V Česku vlastní MBI nyní 6 poboček, které jsou připravené k převzetí franšízanty. V případě již existujících provozoven chce podle Minjárika firma dát ale rozhodně přednost vlastním zaměstnancům, kteří mají zájem podnikat pod značkou, která je dosud zaměstnávala. "Všechny stávající pobočky jsou tak již zarezervované, nicméně dalším zájemcům o nové franšízy se nebráníme," vysvětluje Minjarík. Aby franšízami pokryla MBI všechny české oblasti, mělo by jich být asi 30.

Umět postavit kvalitní tým

Nejméně aktivní je přitom MBI v tuto chvíli v karlovarském regionu a na severu Čech. I tam si mohou zájemci otevřít nové franšízy, budou muset ovšem počítat s pravděpodobně vyšší vstupní investicí a většími obtížemi při shánění klientů. Stávajícím požadavkem centrály MBI je navíc pokrytí více oblastí jedním franšízantem, což může být náročný úkol i pro poradce s letitou praxí. "Vše je to otázka dohody, nyní se snažíme domluvit s panem Schauflerem na fungování menších konceptů tak, aby mohl mít franšízant v budoucnu na starosti pouze jednu územní oblast," doplňuje Minjarík.

Zájemce o franšízu MBI by měl každopádně umět postavit vlastní tým, a mít zkušenosti s vedením lidí a se spoluprací se specialisty. Ideálně by měl mít již složené zkoušky a vlastnit licenci od České národní banky, jak nově požaduje od finančních poradců zákon. Pokud by se jednalo o investora, zkušenosti podmínkou nejsou, i tak by ale případnému majiteli licence neměl chybět přehled v bankovnictví a financích. Počáteční investice do konceptu je asi 400 tisíc korun na zařízení provozovny a dalších 190 tisíc stojí franšízová licence.