02.05.2017

Dětská značka rychle roste

Franšízová síť TulecTrend se za poslední rok takřka zdvojnásobila. Během roku otevřela 5 nových prodejen s dětským textilem.

Jako poslední nyní přibyla prodejna TulecTrend v Příbrami. Brzy by měly následovat Hradec Králové a Kyjov, v jednání mají majitelé obchod v Bratislavě. "Zájemců je stále dost, ale jen s některými se podaří dotáhnout jednání do zdárného konce," říká spolumajitel firmy na výrobu a prodej dětského oblečení Michal Tulec. Pokud se naopak smlouvu podepsat povede, franšízová prodejna TulecTrend bývá poté do provozu uvedena po 2 až 3 měsících příprav.

Exteriér pobočky franšízové sítě Tulec Trend Foto Tulec Trend

Centrála TulecTrend pravidelně zásobuje obchody zbožím, za které franšízanti neplatí. Jejich zisk tvoří rozdíl mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou prodaného textilu.

Stejně jako jiné české franšízové sítě, i TulecTrend má nejčastěji v případě nových obchodů největší potíže s hledáním vhodného místa. Na něm ztroskotá i velká část zájemců o franšízovou licenci. Ideální jsou přitom nákupní a obchodní centra. Minimální investice je 150 tisíc korun, a to za obchod o minimální velikosti 25 čtverečních metrů.

Obchody dle přání a na klíč

Stále častější jsou také shop-in-shopy, kdy značka tuzemského dětského textilu dovoluje na jednom místě prodej kombinovat s jiným sortimentem jako je třeba dětská obuv či hračkářství. "Tato forma spolupráce je vhodná zejména pro obchody s ne zcela optimálním umístěním," dodává Michal Tulec, který značku vlastní se svým bratrem Tomášem. Zakládají si například na vyškoleném a profesionálním personálu, či vlastních návrzích dětského textilu.

Nový franšízant po podepsání smlouvy skládá kauci na výrobu kompletního zařízení prodejny. Konkrétní podoba prodejního místa je vždy na individuálním jednání, obchody se pak vyrábějí "na klíč". TulecTrend nabízí dražší i levnější typy nábytku, franšízant si může vybrat. Společnost z Olomouce, která funguje na českém trhu již od roku 1993 nabízí franšízantům výhodné podmínky i ohledně prodeje, kdy mohou například vracet do skladu neprodané kusy oblečení, a netratí tak zbytečně.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank