"Když jdeme do politicky nestabilního nebo neznámého prostředí, což je třeba Írán nebo Jižní Amerika, je třeba počítat s možnými riziky. Nehledáme náhradní trh, prostě to zkoušíme, a buď to vyjde, nebo ne," říká Jiří Konečný, zakladatel společnost ELKO EP.
pondělí
29.05.2017
Jak společnost ELKO EP, která se stala vítězem soutěže českých exportérů v kategorii Globální exportér, shání kvalifikované pracovníky, prozradil její zakladatel Jiří Konečný.
 

Jak vypadá váš typický produkt a zákazník?
Máme široké portfolio přístrojů pro elektroinstalaci, ale stěžejní jsou dvě skupiny produktů – Relé a Smart Systémy, tedy řešení pro chytré domácnosti a budovy. Každý z nich má své specifické skupiny zákazníků. Zatímco Relé dodáváme do distribuce velkoobchodním partnerům, výrobcům rozvaděčů, apod., Smart Systémy se ke koncovému zákazníkovi dostávají přes proškolené systémové integrátory.

Jaká část vaší produkce směřuje na export?
V současné době exportujeme kolem 60 procent naší produkce.

Stali jste se vítězem 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit v kategorii Globální exportér. Čekali jste to?
Každým rokem rozvíjíme nové exportní aktivity a udržujeme stávající. Tudíž jsme si byli vědomi toho, že je to dobrá šance na úspěch. Že se staneme hned vítězem, jsme nečekali, a samozřejmě nás to velmi potěšilo.

Cítíte se být globálním exportérem? Která teritoria jsou pro vás nejdůležitější?
Vítězství v kategorii Globální exportér je pro nás velmi povzbudivé, ale nechtěl bych, abychom s tímto vědomím, jak se říká, usnuli na vavřínech. Známe rezervy a snažíme se uskutečnit naše vize pro rozvoj dalších exportních aktivit. Pro nás jsou důležitá všechna teritoria, kde realizujeme prodej. Nyní se hodně soustředíme na oblast Středního východu.

Chtěli byste do budoucna zkusit objevit nová exportní teritoria?
Ano, ostatně pořád je objevujeme a důkazem je, že aktuálně dodáváme do 70 zemí světa a máme 11 vlastních poboček. Nové exportní aktivity chceme více zaměřit na Skandinávii a USA.

Jaký je z vašeho pohledu poslední rok, který již soutěž neovlivnil? Rostli jste?
Jak jsem už zmiňoval, v tomto roce jsme se vedle jiných teritorií zaměřili na Střední východ a rostli jsme o 14 procent.

Setkáváte se v cílových destinacích s kulturními rozdíly, které by vám způsobovaly komplikace?
Samozřejmě, kulturní rozdíly jsou a mnohdy je nelze obejít. Je třeba s nimi počítat už při specifikaci produktů a způsobu nabízení.

Která země pro vás zatím byla z exportního hlediska "nejtěžší"?
Asi nejobtížnější byl Írán, byť následoval až za řadou jiných zemí, kdy jsme si mohli říct, že už víme, co je zapotřebí.

Jak sháníte kvalifikované pracovní síly v současné době, kdy je jich nedostatek?
Při výběrových řízeních vsázíme také na intuici, využíváme reference.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017