Designem k prosperitě

"Minulý rok jsme rostli spíše mírně, ale stoupající trend je dlouhodobý. Letos se rýsuje řada velmi zajímavých zakázek, což bude mít vliv na strmější růst, a to včetně exportu," říká Radomír Klofáč, CEO společnosti MORIS design.
Pondělí
15.05.2017
Společnost MORIS design, která uspěla v soutěži Exportní cena DHL UniCredit, chce v budoucnu objevovat nová teritoria pro vývoz, říká její CEO Radomír Klofáč.
 

V jakém oboru Vaše společnost působí?
Jsme firmou, která nabízí in-store design, tedy design interiérů i exteriérů prodejen, pobočkových sítí nebo celkově prostředků na podporu prodeje, jakými jsou například různé prodejní stojany či brandingy. Neprodáváme žádné zboží ani komoditu. Jsme zakázkovou výrobní firmou s velkým přesahem do marketingu a designu.

Kdo vyhledává Vaše služby?
Nás typický zákazník je značka, která je třeba dvojkou, trojkou na trhu, uvědomuje si potřebu designu, který jí pomůže k prosperitě, a navíc má tah na branku a je ochotná v tomto ohledu investovat. Návratnost takové investice se pak většinou ukáže právě na lepších obratech nebo penetraci značky.

Jaká část vaší produkce směřuje na export?
Zatím se pohybujeme kolem 30 procent, ale rádi bychom v tomto ohledu rostli.

Jaké exportní destinace jsou pro Vás ty nejdůležitější?
V tuto chvíli je to Slovensko a Belgie. Exportovali jsme však již i do Číny, Spojených států amerických nebo Austrálie.

Hraje při exportu roli čistě kvalita, nebo i další aspekty, jako je schopnost vyjednávání?
Budu upřímný. Zatím jsme ve stavu, kdy jsme naše zakázky získaly zejména přes osobní kontakty a vazby z ČR, takže schopnost vyjednávání s neznámými zahraničními partnery je něčím, v čem se budeme zdokonalovat v dalších letech. A věřte mi, velmi se na to těším!

Setkáváte se v cílových destinacích s kulturními rozdíly, které by vám způsobovaly komplikace?
Určitě ano, i když v těch našich to zas tak exotické není. Nicméně Belgie není Česko a má svá multikulturní specifika. Komplikacemi bych to ale asi nenazýval.

Chtěli byste do budoucna zkusit objevit nová exportní teritoria?
Ano, jak jsem již říkal, velmi se na to těším. Nejtěžší pro nás ale je vybudovat v dané zemi zázemí a sehnat správné lidi. Když máte dobrý produkt, tak ostatní jde už pak snadno.

Jak hledáte kvalifikované zaměstnance v současné době, kdy je jich nedostatek?
Potvrzuji, že kvalifikovaných a spolehlivých kandidátů je velký nedostatek. Pro mě jsou ale lidé klíčoví, a tak jim jsme většinou schopni nabídnout práci, která je pro ně atraktivní. Pracujeme samozřejmě na motivaci, jsme rodinná firma, která chce, aby tu lidem bylo příjemně. A daří se nám. Nové kolegy pak sháníme nejen klasickými cestami, ale i přes doporučení, školy nebo sociální sítě. Máme ale velkou diverzitu v tom, jaký typ lidí hledáme, takže recruitment pozic funguje trochu jinak, pokud hledáte montážníka a trochu jinak, pokud chcete fundovaného projekt manažera.

Stanuli jste na stupních vítězů 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit. Čekali jste to? Jaké z toho máte pocity?
Upřímně? Nečekali. O to větší byla radost, která udělení ocenění provázela. Děkujeme za to!


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017