Designem k prosperitě
V jakém oboru Vaše společnost působí?
Jsme firmou, která nabízí in-store design, tedy design interiérů i exteriérů prodejen, pobočkových sítí nebo celkově prostředků na podporu prodeje, jakými jsou například různé prodejní stojany či brandingy. Neprodáváme žádné zboží ani komoditu. Jsme zakázkovou výrobní firmou s velkým přesahem do marketingu a designu.
Kdo vyhledává Vaše služby?
Nás typický zákazník je značka, která je třeba dvojkou, trojkou na trhu, uvědomuje si potřebu designu, který jí pomůže k prosperitě, a navíc má tah na branku a je ochotná v tomto ohledu investovat. Návratnost takové investice se pak většinou ukáže právě na lepších obratech nebo penetraci značky.
Jaká část vaší produkce směřuje na export?
Zatím se pohybujeme kolem 30 procent, ale rádi bychom v tomto ohledu rostli.
Jaké exportní destinace jsou pro Vás ty nejdůležitější?
V tuto chvíli je to Slovensko a Belgie. Exportovali jsme však již i do Číny, Spojených států amerických nebo Austrálie.
Hraje při exportu roli čistě kvalita, nebo i další aspekty, jako je schopnost vyjednávání?
Budu upřímný. Zatím jsme ve stavu, kdy jsme naše zakázky získaly zejména přes osobní kontakty a vazby z ČR, takže schopnost vyjednávání s neznámými zahraničními partnery je něčím, v čem se budeme zdokonalovat v dalších letech. A věřte mi, velmi se na to těším!
Setkáváte se v cílových destinacích s kulturními rozdíly, které by vám způsobovaly komplikace?
Určitě ano, i když v těch našich to zas tak exotické není. Nicméně Belgie není Česko a má svá multikulturní specifika. Komplikacemi bych to ale asi nenazýval.
Chtěli byste do budoucna zkusit objevit nová exportní teritoria?
Ano, jak jsem již říkal, velmi se na to těším. Nejtěžší pro nás ale je vybudovat v dané zemi zázemí a sehnat správné lidi. Když máte dobrý produkt, tak ostatní jde už pak snadno.
Jak hledáte kvalifikované zaměstnance v současné době, kdy je jich nedostatek?
Potvrzuji, že kvalifikovaných a spolehlivých kandidátů je velký nedostatek. Pro mě jsou ale lidé klíčoví, a tak jim jsme většinou schopni nabídnout práci, která je pro ně atraktivní. Pracujeme samozřejmě na motivaci, jsme rodinná firma, která chce, aby tu lidem bylo příjemně. A daří se nám. Nové kolegy pak sháníme nejen klasickými cestami, ale i přes doporučení, školy nebo sociální sítě. Máme ale velkou diverzitu v tom, jaký typ lidí hledáme, takže recruitment pozic funguje trochu jinak, pokud hledáte montážníka a trochu jinak, pokud chcete fundovaného projekt manažera.
Stanuli jste na stupních vítězů 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit. Čekali jste to? Jaké z toho máte pocity?
Upřímně? Nečekali. O to větší byla radost, která udělení ocenění provázela. Děkujeme za to!
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI