16.05.2017

Velký převrat u McDonald’s

McDonald’s ve snaze získat zpět klíčové zákazníky investuje do franšíz. Franšízantům nabízí 55 % nákladů na modernizaci.

Americká společnost McDonald’s chystá modernizaci a vylepšení svých franšízových poboček v rámci tzv. Zážitku budoucnosti. Obsahovat by tyto inovace měly například instalaci samoobslužných kiosků, nové pulty pro prodej dezertů, či stolní lokátory, které by měly personálu pomáhat při doručování jídla zákazníkům v restauraci. Centrála by se na modernizaci poboček měla finančně podílet z 55 %, zbytek by si měli franšízanti zaplatit sami.

McDonald´s Čína

Letos by měla projít inovací také většina čínských poboček, ve službách společnosti se žlutým logem přibude na 700 tisíc nových čínských zaměstnanců.

Inovace zařízení jedné pobočky by měla stát podle Wall Street Journal od 150 do 700 tisíc dolarů. V historii sítě restaurací rychlého občerstvení jde o zcela bezprecedentní krok, který by se měl týkat v první fázi pouze franšíz v USA. McDonald’s dosud vždy po svých franšízantech vyžadoval investice do změn na franšízových pobočkách i například jejich nového vybavení předem, a nikdy se na nich sám většinově nepodílel.

Zastaralé restaurační vybavení

Právě tento postup vedl v minulosti k mnoha sporům centrály s franšízanty. Někteří z nich si stěžovali, že je neustálé investice do podniku dovedly až k vynucenému bankrotu, kdy museli franšízu prodat, nebo ji předat někomu jinému. Plánovaná modernizace franšíz McDonald’s obsahovala také požadavek centrály, aby si zákazníci mohli v restauracích sami kombinovat náplň hamburgerů podle chuti. Tato část plánů byla ale mezitím údajně odsunuta stranou.

Podle vedení McDonald’s společnost přišla v posledních 5 letech o 500 milionů objednávek jen ve Spojených státech následkem nárůstu konkurence (především Burger King). Mezi novinky v síti fastofoodů McDonald’s budou patřit také nové zaměstnanecké uniformy. Celkové tržby McDonald’s za poslední čtvrtletí překvapivě narostly o 4 % na 5,68 miliard amerických dolarů. Jeden z nejmenovaných franšízantů deníku Wall Street Journal řekl, že změny v restauracích jsou nutné i vzhledem k tomu, že v porovnání s vybavením konkurenčních restaurací je většina poboček McDonald’s opravdu zastaralá.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank