Velký převrat u McDonald’s

Letos by měla projít inovací také většina čínských poboček, ve službách společnosti se žlutým logem přibude na 700 tisíc nových čínských zaměstnanců.
Úterý
16.05.2017
McDonald’s ve snaze získat zpět klíčové zákazníky investuje do franšíz. Franšízantům nabízí 55 % nákladů na modernizaci.
 

Americká společnost McDonald’s chystá modernizaci a vylepšení svých franšízových poboček v rámci tzv. Zážitku budoucnosti. Obsahovat by tyto inovace měly například instalaci samoobslužných kiosků, nové pulty pro prodej dezertů, či stolní lokátory, které by měly personálu pomáhat při doručování jídla zákazníkům v restauraci. Centrála by se na modernizaci poboček měla finančně podílet z 55 %, zbytek by si měli franšízanti zaplatit sami.

Inovace zařízení jedné pobočky by měla stát podle Wall Street Journal od 150 do 700 tisíc dolarů. V historii sítě restaurací rychlého občerstvení jde o zcela bezprecedentní krok, který by se měl týkat v první fázi pouze franšíz v USA. McDonald’s dosud vždy po svých franšízantech vyžadoval investice do změn na franšízových pobočkách i například jejich nového vybavení předem, a nikdy se na nich sám většinově nepodílel.

Zastaralé restaurační vybavení

Právě tento postup vedl v minulosti k mnoha sporům centrály s franšízanty. Někteří z nich si stěžovali, že je neustálé investice do podniku dovedly až k vynucenému bankrotu, kdy museli franšízu prodat, nebo ji předat někomu jinému. Plánovaná modernizace franšíz McDonald’s obsahovala také požadavek centrály, aby si zákazníci mohli v restauracích sami kombinovat náplň hamburgerů podle chuti. Tato část plánů byla ale mezitím údajně odsunuta stranou.

Podle vedení McDonald’s společnost přišla v posledních 5 letech o 500 milionů objednávek jen ve Spojených státech následkem nárůstu konkurence (především Burger King). Mezi novinky v síti fastofoodů McDonald’s budou patřit také nové zaměstnanecké uniformy. Celkové tržby McDonald’s za poslední čtvrtletí překvapivě narostly o 4 % na 5,68 miliard amerických dolarů. Jeden z nejmenovaných franšízantů deníku Wall Street Journal řekl, že změny v restauracích jsou nutné i vzhledem k tomu, že v porovnání s vybavením konkurenčních restaurací je většina poboček McDonald’s opravdu zastaralá.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015