Franšíza složená ze stavebnic

Každá učební hodina Brick by Brick je přesně daná podrobným výukovým plánem. Během školení se franšízanti učí pracovat s materiály, vést hodinu nebo si vybírat lektora. Zájemci získávají i informace k marketingové a obchodní kampani.
Pátek
09.06.2017
Učební metodika Brick by Brick pochází z USA, v Česku a na Slovensku se jí věnuje 10 franšíz. Děti nově učí i natáčet animované LEGO filmy.
 

Konstruktér, robotik, inženýr, i autor LEGO filmů. Centrum Brick by Brick se snaží na speciálních kurzech dětem přiblížit nejen technické obory jako fyzika, architektura, či mechanika. Skrze hry učí dovednosti a znalosti orientované na STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Novinkou v programu Brick by Brick je letos kreativní kurz, v jehož rámci se děti naučí vytvářet animace a filmy za pomoci stavebnice LEGO.

"Na jaře jsme nově otevírali franšízy v Mladé Boleslavi a Brně, a v létě bychom rádi přidali také Kladno a Ostravu," říká Adéla Masaryková ze společnosti Empire The Know-How Institute, která koncept Brick by Brick zastupuje v Česku a na Slovensku. Pobočky v Kladně a Ostravě se nyní připravují na začátek provozu a stejně jako již fungující pobočky také na letní sezonu, kdy slaví úspěch mezi dětmi i rodiči především příměstské tábory. Zájem je ale dlouhodobě také o narozeninové oslavy, které zaplňují výuková centra přes víkendy.

Plná škola od rána do večera včetně víkendů

Brick by Brick hledá franšízanty napříč celou zemí, především pak ve větších městěch, či menších městech s velkou spádovou oblastí. Ideální zájemce musí mít podnikatelské "drive", aby si byl sám schopný shánět pro franšízu klienty. Chybět mu nesmí ani nadšení pro vzdělávání a práci s dětmi. "Musí v našem podnikání vidět smysl, a musí ho to bavit," říká Masaryková s tím, že majitel franšízy by se měl rozhodně podílet na jejím provozu. "Brick by Brick není byznys, na kterém by bylo možné rychle zbohatnout, navíc pedagogická činnost jako taková je velmi náročná," dodává majitelka české a slovenské licence.

Koncept je na druhou stranu podle Adély Masarykové postavený tak, že franšízant má široké možnosti výběru produktů, díky kterým může plně využít kapacitu prostorů i lektorů od rána do večera včetně víkendů. Časté je, že si licenci pořídí například majitel jazykové školy či výtvarných kurzů, kteří koncept Brick by Brick přidají do nabídky svého dětského centra. Franšízant platí fixní licenční poplatek, za který získává právo poskytovat kurzy a vzdělávací produkty v daném regionu. Samozřejmostí je územní exkluzivita, kdy ve větším městě smí fungovat pouze jedna pobočka Brick by Brick. Celková investice do franšízy vyjde na asi 150 tisíc korun.