Forty’s Pizza končí. Telepizza je lepší
Prodal jste franšízovou značku Forty’s Pizza, kterou jste zakládal. Proč padla volba právě na Telepizzu?
Jednání bylo z jejich strany po celou dobu korektní, měli jsme možnost prohlédnout si španělskou centrálu Telepizzy, celý systém, provozovnu, prostě všechno. Hlavní ale bylo porovnání chuti našich pizz. Výsledky se nám hodně shodovaly, mezi jejich a naší pizzou byl jen malý rozdíl v použitých surovinách. Což se potvrdilo i později, když jsme testovali vzorky na zákaznících.
Testovali jste zákazníky, aby vám porovnali a zkritizovali oba výrobky?
Chtěli jsme vědět, jestli jim pizza od Telepizzy bude chutnat, a zůstanou nám věrní i po změně brandu. Některé výsledky dopadly lépe pro nás, jiné pro Telepizzu. Potvrdilo se nám to, co jsme si přáli. Že mezi oběma výrobky jsou rozdíly tak malé, že nebudeme muset měnit nic zásadního, a to ani co se týká ingrediencí na výrobu a chutí.
Jak daleko jste s rebrandingem jednotlivých prodejen?
Proces rebrandingu prodejen je v podstatě ukončen, ale to je jen malá část změn, které jsme musely podstoupit. V tuhle chvíli ale když přijde zákazník k nám do provozovny, už jde do Telepizzy.
Co všechno se tedy změní oproti konceptu Forty’s?
Určitě design prodejen včetně loga, v některých provozovnách vznikl navíc prostor pro konzumaci pizzy na místě. Udělali jsme i stolečky, aby si zákazník mohl při čekání na pizzu vypít nápoj, nebo ochutnat pizzu jako takovou. V Olomouci, odkud naše firma pochází, rozšiřujeme prostory tak, aby z provozovny vznikla právoplatná restaurace. Zákazníci i potenciální franšízanti tak uvidí několik tipů konceptů a provozoven, nejen Take Away a Delivery, ale i restauraci se vším všudy.
Bude na české Telepizze něco specificky českého?
Telepizza od začátku proklamovala, že se jí líbí, jak Forty’s Pizza v Česku funguje, a co tady budovala, a že nehodlá dělat revoluci, ale evoluci. Zachovali jsme tedy všechny pizzy, které jsme měli v původní nabídce, a byly přidány novinky. Přibudou čerstvé zeleninové saláty, kuřecí maso (stripsy, křidélka), a zmrzliny. Pak byla také stvořena speciální sorta pizz. Jedná se o pizzy, které vymýšlí sama Telepizza přímo v Madridu. Mají tam zvláštní oddělení, které každý rok musí představit 20 nových inovací. Jedna z těch nových pizz je Barbecue Gourmet, a druhá je Carbonnara Gourmet. Mají tři vrstvy, a jsou plněné.
Pouze v České republice lze v Telepizze nyní koupit grilovaný sendvič, tzv. panini, což sice není český produkt, ale je to tím pádem vlastně naše specialita. Španělské centrále se podle všeho líbí, jak je vyrábíme, a je možné, že se postupně objeví v nabídce dalších jejich restaurací. Jinak se budeme ale snažit samozřejmě pokračovat v tom, co si myslíme, že je v České republice s pizzou možné v podnikání dosáhnout. Soustředit se proto hodláme stále na frekventovaná místa s možností vlastního parkování, chceme nadále využívat také možnosti osobního odběru, a také rozvoz pizzy na objednávku.
Jak velké musejí být nové provozovny Telepizzy?
To také zůstává víceméně stejné. Alespoň sto čtverečních metrů, aby se tam vešlo vše potřebné pro provoz. Tyto bistra mají v interiéru maximálně jeden, dva stolečky pro hosty. Od 130 metrů už se buduje posezení pro asi 16 lidí. Zůstává také otevřená kuchyně, kde vidí zákazník výrobu pizzy, a může nahlédnout i do samotné kuchyně. Důležitý je také rozvoz, aby si zákazník mohl naší pizzu vychutnat v klidu domova.
Jsou podmínky pro franšízanty díky Telepizze výhodnější než dříve?
Jsou určitě lepší. Zatím jsme sice neotevřeli jedinou společnou franšízu, ale už z těch podmínek vidíte, že oni mají své zkušenosti, které nám chyběly. Pracují pro ně týmy zkušených lidí, které se podílejí na vizualizaci poboček, vyhodnocování potenciálu podniku, a podobně. Tyto zkušenosti naše společnost neměla, což byl kromě jiného i důvod, proč se nám podařilo dosud najít jediného franšízanta. Doufáme, že s Telepizzou budou tato jednání i proces jednodušší.
Netrpíte melancholií, že Forty’s Pizza zcela po 12 letech zmizí?
Netrpím. Ten proces námluv a jednání před uzavřením smlouvy trval několik měsíců. Takže jsem na to byl připravený. Navíc Telepizza dokázala zrealizovat v mnoha zemích to, o čem jsem já v Česku pouze snil. Jsou již nyní jedničkou v celé Evropě, a jsou připraveni nadále posilovat. Pokud se to podaří, a budu při tom, bude to pro mě znamenat víc, než založení Forty’s Pizzy.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...