Forty’s Pizza končí. Telepizza je lepší

Na založení a provoz Forty’s Pizzy budu do smrti rád vzpomínat, ale teď se těším na novou zkušenost. I když to bude jistě hodně práce, považuji změnu majitele naší společnosti za pozitivní krok, říká Jakub Šlezar.
Pondělí
21.08.2017
Před 12 lety založil českou Forty’s Pizzu, jejíž většinový podíl prodal Španělům. Melancholií ale Jakub Šlezar netrpí, ba právě naopak. Nové partnerství považuje za pozitivní krok.
 

Prodal jste franšízovou značku Forty’s Pizza, kterou jste zakládal. Proč padla volba právě na Telepizzu?
Jednání bylo z jejich strany po celou dobu korektní, měli jsme možnost prohlédnout si španělskou centrálu Telepizzy, celý systém, provozovnu, prostě všechno. Hlavní ale bylo porovnání chuti našich pizz. Výsledky se nám hodně shodovaly, mezi jejich a naší pizzou byl jen malý rozdíl v použitých surovinách. Což se potvrdilo i později, když jsme testovali vzorky na zákaznících.

Testovali jste zákazníky, aby vám porovnali a zkritizovali oba výrobky?
Chtěli jsme vědět, jestli jim pizza od Telepizzy bude chutnat, a zůstanou nám věrní i po změně brandu. Některé výsledky dopadly lépe pro nás, jiné pro Telepizzu. Potvrdilo se nám to, co jsme si přáli. Že mezi oběma výrobky jsou rozdíly tak malé, že nebudeme muset měnit nic zásadního, a to ani co se týká ingrediencí na výrobu a chutí.

Jak daleko jste s rebrandingem jednotlivých prodejen?
Proces rebrandingu prodejen je v podstatě ukončen, ale to je jen malá část změn, které jsme musely podstoupit. V tuhle chvíli ale když přijde zákazník k nám do provozovny, už jde do Telepizzy.

Co všechno se tedy změní oproti konceptu Forty’s?
Určitě design prodejen včetně loga, v některých provozovnách vznikl navíc prostor pro konzumaci pizzy na místě. Udělali jsme i stolečky, aby si zákazník mohl při čekání na pizzu vypít nápoj, nebo ochutnat pizzu jako takovou. V Olomouci, odkud naše firma pochází, rozšiřujeme prostory tak, aby z provozovny vznikla právoplatná restaurace. Zákazníci i potenciální franšízanti tak uvidí několik tipů konceptů a provozoven, nejen Take Away a Delivery, ale i restauraci se vším všudy.

Bude na české Telepizze něco specificky českého?
Telepizza od začátku proklamovala, že se jí líbí, jak Forty’s Pizza v Česku funguje, a co tady budovala, a že nehodlá dělat revoluci, ale evoluci. Zachovali jsme tedy všechny pizzy, které jsme měli v původní nabídce, a byly přidány novinky. Přibudou čerstvé zeleninové saláty, kuřecí maso (stripsy, křidélka), a zmrzliny. Pak byla také stvořena speciální sorta pizz. Jedná se o pizzy, které vymýšlí sama Telepizza přímo v Madridu. Mají tam zvláštní oddělení, které každý rok musí představit 20 nových inovací. Jedna z těch nových pizz je Barbecue Gourmet, a druhá je Carbonnara Gourmet. Mají tři vrstvy, a jsou plněné.

Pouze v České republice lze v Telepizze nyní koupit grilovaný sendvič, tzv. panini, což sice není český produkt, ale je to tím pádem vlastně naše specialita. Španělské centrále se podle všeho líbí, jak je vyrábíme, a je možné, že se postupně objeví v nabídce dalších jejich restaurací. Jinak se budeme ale snažit samozřejmě pokračovat v tom, co si myslíme, že je v České republice s pizzou možné v podnikání dosáhnout. Soustředit se proto hodláme stále na frekventovaná místa s možností vlastního parkování, chceme nadále využívat také možnosti osobního odběru, a také rozvoz pizzy na objednávku.

Jak velké musejí být nové provozovny Telepizzy?
To také zůstává víceméně stejné. Alespoň sto čtverečních metrů, aby se tam vešlo vše potřebné pro provoz. Tyto bistra mají v interiéru maximálně jeden, dva stolečky pro hosty. Od 130 metrů už se buduje posezení pro asi 16 lidí. Zůstává také otevřená kuchyně, kde vidí zákazník výrobu pizzy, a může nahlédnout i do samotné kuchyně. Důležitý je také rozvoz, aby si zákazník mohl naší pizzu vychutnat v klidu domova.

Jsou podmínky pro franšízanty díky Telepizze výhodnější než dříve?
Jsou určitě lepší. Zatím jsme sice neotevřeli jedinou společnou franšízu, ale už z těch podmínek vidíte, že oni mají své zkušenosti, které nám chyběly. Pracují pro ně týmy zkušených lidí, které se podílejí na vizualizaci poboček, vyhodnocování potenciálu podniku, a podobně. Tyto zkušenosti naše společnost neměla, což byl kromě jiného i důvod, proč se nám podařilo dosud najít jediného franšízanta. Doufáme, že s Telepizzou budou tato jednání i proces jednodušší.

Netrpíte melancholií, že Forty’s Pizza zcela po 12 letech zmizí?
Netrpím. Ten proces námluv a jednání před uzavřením smlouvy trval několik měsíců. Takže jsem na to byl připravený. Navíc Telepizza dokázala zrealizovat v mnoha zemích to, o čem jsem já v Česku pouze snil. Jsou již nyní jedničkou v celé Evropě, a jsou připraveni nadále posilovat. Pokud se to podaří, a budu při tom, bude to pro mě znamenat víc, než založení Forty’s Pizzy.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014