Podnikání s vůněmi boří hranice

pondělí
02.10.2017
Franšíza L’Arome se v uplynulém roce rozšířila na několik trhů. Jaké je tajemství rychlé expanze značky a podmínky spolupráce popisuje Davor Bagić, tvůrce konceptu.
 

Franšízu L’Arome jste se za poslední rok rozšířil na několik trhů, co zapříčinilo takový krok?
Koncept rozlévaných parfémů L’Arome vznikl již před několika lety v domovském Chorvatsku. Skutečná expanze však začala, až když jsme se rozhodli nabízet franšízu. Od loňského roku jsme tak začali působit na sedmi nových trzích v zemích jako Slovinsko, Srbsko, Izrael, Slovensko, Česká republika a Itálie, kde jsme otevřeli dva obchody v Římě a Palermu. V Kanadě fungujeme prostřednictvím master-franšízanta.

Jaké portfolio produktů L´Arome nabízí?
L’Arome je značka rozlévaných parfémů, které se vyrábí ve Francii s širokou nabídkou cca 230 vůní. Nabídka zahrnuje jak parfémy (EDP), tak domácí vonné látky, vody po holení a tělové mlhy a to vše za dostupné a pro zákazníky přijatelné ceny. Naše vůně se neustále mění a přizpůsobují potřebám trhu. Všechny naše vůně jsou pod označením „eau de parfum", neboť obsahují tu nejvyšší možnou koncentraci éterických (esenciálních) olejů.

Franšízu L´Arome nabízíte ve třech různých formátech. Jaké jsou podle Vás výhody při otevření klasického obchodu a jaké při stánkovém prodeji?
Výhodou klasického obchodu L’Arome je, že obchod má právo plně užívat obchodní značku a franšízantovi je k dispozici kompletní marketingová podpora. Také sortiment je výrobků v obchodě mnohem větší, než v kiosku či stánku, což zvyšuje výdělky samotné. Proto můžeme říci, že obchod je ideální volbou pro rodinné podnikání.

Když mluvíme o stánkovém prodeji, existují dvě možnosti franšízy. První možností je prodej na frekventovaném místě v obchodním centru ve formě kiosků nebo "ostrůvků", s nimiž se v těchto centrech často setkáváme. Druhou možností je otevření L’Arome prodejního koutu, tzv. "shop-in-shop (obchod v obchodě) v již zaběhnutých obchodech prodávající související zboží.

Která to jsou?
Jedná se především produkty související s krásou a zdravím. Ideální kombinací je obchod, který prodává kosmetiku, módní šperky, vlasové ozdoby, ale existují i ​​případy, kdy je prodejní kout součástí podnikatelů, kteří již provozují kadeřnictví, solárium, kosmetický salon, ale i lékárny.

Jaké podmínky musí splňovat franšízant L’Arome?
Nejdříve prověřujeme, zda ve vybrané oblasti není žádný jiný franšízant. Přesněji řečeno, každý franšízant získává exkluzivitu, ať už na celé území dané země, v případě, že smlouva je podepsána jako master franšíza, nebo na lokální území. Dalším krokem je, že franšízant najde frekventované místo k prodeji, a pak vypracováváme kalkulace a návratnost investic. K získání franšízy L’Arome, v závislosti na formátu, je zapotřebí od dvou do deseti tisíc eur. Proto očekáváme, že Franšízant disponujeme finančními prostředky.

Aby mohl franšízant dosáhnout optimálního finančního obratu, potřebuje prodejní sortiment minimálně 60 typů parfémů, přičemž může být menší v závislosti na tom, zda stánek otevře v obchodním centru nebo ve stávajícím obchodě.

Podle vašich předchozích zkušeností, za jak dlouho je možné očekávat návratnost investice?
Návratnost investice závisí na koncepci, kterou si franšízant vybere. Průměrná investice do obchodu L’Arome činí přibližně 6 000 euro. Očekávaná průměrná návratnost investice v tomto případě je přibližně 12 měsíců. Průměrná investice pro prodejního ostrůvku je velmi malá, asi 2 000 euro, zatímco očekávaná průměrná návratnost je pak několik měsíců. Neúčtujeme si žádné vstupní ani průběžné poplatky. V obou případech výnos závisí na poloze a frekvenci místa.

Nejsou žádná jiná pravidla, pokud jde o ekonomické ukazatele, velikost města aj.? V jakých oblastech mohou být prodávány L’Arome parfémy?

Pro klasický obchod L’Arome je minimální počet obyvatel 7 000, zatímco pro prodejní ostrůvek neexistuje žádný limit.

Jakou podporu poskytujete franšízantům?
Kromě otevřené komunikace a bezplatných konzultací to je podpora při výběru prodejního místa, kdy franšízantům dáváme podněty a předáváme naše téměř 20ti leté zkušenosti v maloobchodním prodeji v tomto oboru.

Franšízant také získá požadované finanční výpočty obratu za účelem zisku s přihlédnutím k jeho skutečným nákladům, a na základě těchto ukazatelů provádíme plánované návratnosti investic do franšízy L’Arome. Společně pracujeme na výběru vhodné lokality, jakož i na potřebném vybavení pro vybrané místo. Zajišťujeme školení o produktech L’Arome, prodejních technikách, stejně jako o efektivních marketingových technikách. U slavnostního zahájení každého nového místa navíc franšízant získává podporu ve formě volných parfémů, testerů, tašek a plakátů.

Naopak franšízanti nám zase poskytují informace o potřebách zákazníků a my na základě těchto informací, vyvíjíme nové produkty. Takže neustále vyrábíme nové parfémy a výrobky. V Itálii, jen na základě informací našich zákazníků, jsme vyvinuli kompletní řadu vonných vůní pro dům, která se na trhu velmi dobře zavedla.

Jak vidíte další vývoj značky L’Arome?
Naše plány v rámci Evropské unie jsou rozšíření sítě prodejen společnosti L’Arome prostřednictvím partnerství s místními franšízanty, což znamená, že jsme otevřeni jednotlivým franšízám, zatímco pro trhy mimo Evropskou unii chceme nalézt příjemce master-franšízy. V tuto chvíli intenzivně jednáme s franšízanty pro trhy v Rusku, Spojených arabských emirátech a Brazílii. Velmi rádi bychom nalezli také partnery pro Českou republiku, kteří nám pomohou vybudovat stabilní prodejní síť.


Populární na fóru