19.10.2017

Vegetariáni objevují franšízing

Celosvětový trend vegetariánství přinesl na trh nové franšízové sítě. Patří mezi ně tuzemská Vegg-go či rakouská I Love Veggie Burger.

Tuzemská vegetariánská síť Vegg-go plánuje otevřít ve střední Evropě přes 200 franšízových poboček, první zahraniční restauraci vlastní expandující značka ve Vídni. Trendu bezmasých pokrmů se v jejím čele chytil bývalý šéf Kosteleckých uzenin Jan Hanuš. Firmu založil před dvěma lety pro lidi, kteří sice jedí i maso, ale občas mají raději spíše lehké a zdravé jídlo. "Prapříčinou byla moje osobní potřeba," říká Hanuš, který byl prý i kvůli své práci masa přejedený, a trpěl zažívacími potížemi. Ty mu nakonec dopomohly k novému podnikatelskému nápadu, s nímž chce nyní dobýt další evropské země.

UGO provozna Foto UGO trade

UGOva čerstvá šťáva hledá aktuálně nové franšízanty na severu Čech ve městech Jablonec nad Nisou, Ústí nad Labem, Kolín či Liberec.

Podle Hanuše sice vzniká stále více českých veganských podniků, opravdový boom ve spotřebě ale teprve nastává. V Evropě je nejvíce viditelný v Německu, či sousedním Rakousku, odkud pochází další franšízová síť pro vegetariány I Love Veggie Burger. Její první pobočka se otevřela v roce 2014 ve Vídni, podnikatelský plán značky je takřka identický s tim, který v Česku prezentuje právě Vegg-go. Milovníkům zdravého životního stylu - a to nejen vegetariánům a veganům - nabídnout pokrmy, které ukojí jejich chuťové buňky i touhu po hodnotné a snadno stravitelné výživě.

Bezmasá alternativa se usadila i ve fast-foodech

Za svoji největší konkurenci přitom i díky franšízovému obchodnímu modelu považuje majitel české značky Vegg-go také českou franšízu Ugova čerstvá šťáva. Cílí totiž na stejnou skupinu zákazníků, tedy zaměstnance v kancelářích. Vegetariánské pokrmy nejedí denně, ale jako alternativu ke své normální denní stravě. Ugova čerstvá šťáva je na českém trhu průkopníkem ve zdravé výživě, která se skládá převážně z ovoce a zeleniny. Funguje již od roku 2006, a stále rostoucí trend v podobě celkového zdravého životního stylu dává tomuto konceptu čím dál větší potenciál růstu také do budoucnosti.

Vliv tzv. wellness a spolu s tím narůstající oblibu vegetariánství ale naleznete také v klasických gastronomických službách a franšízových konceptech. Americká značka na výrobu sendvičů Subway například do své nabídky zařadila vegetariánskou variantu své hlavní speciality Veggie Delite již v roce 2012. A první McVegan burger prodala v těchto dnech v testovacím prodeji také konkurenční společnost McDonald’s. S nadsázkou lze říci, že vegetariáni a vegani pomalu objevují svět franšízingu. Výjimkou potvrzující pravidlo budiž franšízová síť Loving Hut, která i v ČR již přes 10 let nabízí bezmasou kuchyni, inspirovanou tradičními vietnamskými pokrmy.


Nyní máte jedinečnou příležitost setkat se na Veletrhu franchisingu 2017 s majiteli franšízových licencí Ugova čerstvá šťáva, Subway, i McDonald’s, a získat tak všechny potřebné informace pro zahájení svého podnikání. DOMLUVTE SI SCHŮZKU http://veletrhfranchisingu.cz#exhibitors.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank