Chceme otevírat 4 franšízy ročně

Náš hlavní ambasador je David Svoboda, zlatý olympionik z Londýna a moderní pětibojař. Spolupracuje s námi také Denisa Barešová, mistryně Evropy v aerobiku. Oba dva elektrostimulaci používají v podstatě celý život, takže naprosto přesně vědí, o čem mluví a co propagují. Málo lidí to ví, ale EMS používá spousta vrcholových sportovců, takže nám i jejich přímluva pomohla.
pondělí
30.10.2017
Naši franšízanti se musí osobně svému studiu věnovat alespoň během prvního roku provozu a mít zájem o obor, říká majitelka sítě unikátních fitness center BodyBody Ivana Aquin.
 

Obliba fitness center a byznysu kolem nich po celém světě stále roste. Pozorujete tento trend i v rámci ČR? Má váš obor vlastně ještě kam růst?
Určitě. Na poslední konferenci o fitness jsem se například dozvěděla, že roste především obliba malých studií, která jsou úzce specializovaná. Zákazníci oceňují stále více individuální a osobní přístup. Trh je možná přesycený co se týká klasických velkých fitness center, což se nás ale netýká.

Výjimečnost vašeho konceptu je tedy podle vás hlavní zárukou úspěchu?
Vždycky je dobré, když se odlišujete od zbytku konkurence, a snažíme se o to i my v BodyBody. Přišli jsme na trh už v samotných začátcích s úplně novou myšlenkou a konceptem, který tady dosud nebyl. Představili jsme v České republice jako první tréninkovou metodu EMS, která umožňuje každému našemu klientovi procvičit téměř všechny svalové skupiny na těle během pouhých 20 minut.

To byla hlavní věc, která k nám lákala lidi. Dalšími byli osobní trenér, privátní prostředí pri cvičení, a největší peckou bylo pak ujištění, že k nám mohou chodit klienti bez tašky na cvičení. Všechno potřebné dostanou k dispozici na místě. Tahle přidaná hodnota zafungovala naprosto skvěle. Myslela jsem si původně, že to bude tahák hlavně pro ženy, ale na pohodlí slyší kupodivu velmi dobře i muži.

Teď mě tak napadá, potřebují vaši klienti do tělocvičny boty?
Nepotřebují. Mohou je mít, ale nemusí. V našem základním vybavení boty nejsou, půjčujeme jen oblečení na cvičení, které pereme na vysoký stupeň a dezinfikujeme tak, aby se dalo používat opakovaně. Všichni naši zákazníci jsou s tímto přístupem velmi spokojeni, někteří franšízanti, kteří byli původně našimi zákazníky, se přiznali, že právě slogan „žádná taška do posilovny“ je na konceptu zaujal asi jako první.

Cvičení za podpory EMS přístroje navíc vyvolává pocit, že člověk posiluje v podstatě bez námahy.
Máte pravdu, spousta lidí si představuje, že si lehne, a stroj bude cvičit za ně. V takovém případě by ale nebylo třeba přítomnosti osobního trenéra. Ten během cvičení ukazuje, co mají klienti přesně dělat a jak mají cvičit, je pro ně také motivačním prvkem, a především je opravuje, když něco dělají špatně. V podstatě se jedná o cvičení, při němž využíváte váhy svého těla, plus jsou k němu přidané elektrické impulzy, které celý výsledek posilování násobí. Proto není nutné cvičit déle než 20 minut, a i po nich vás může bolet celé tělo.

Jak jste vlastně koncept BodyBody objevila?
Našli jsme ho s manželem možná paradoxně během dovolené na Bali. Potkali jsme se tam s párem, který fitness centrum s EMS provozoval ve Švýcarsku, a velmi nás to zaujalo. Dokonce natolik, že jsme za nimi posléze vypravili na návštěvu, a vyzkoušeli si koncept na vlastní kůži. Oba dva nás potom tři dny bolely svaly, a to jsme byli už v té době oba dva aktivní sportovci. Tak jsme si řekli, že to očividně funguje.

Zároveň jsme si udělali průzkum českého trhu a zjistili, že tady dosud nic podobného nefunguje. Následovalo tedy rozhodnutí, že začneme podnikat pod značkou BodyBody. V dnešní uspěchané době chceme lidem nabídnout především efektivní cvičení, které jim také šetří čas.

Bylo těžké získat klienty? V některých ohledech to musela být nevýhoda, že EMS systém v Česku nikdo neznal.
Přesně to byl pro nás úkol číslo 1. Vysvětlit lidem o čem to je, jak to funguje. Když se řekne slovo elektrika, spousta lidí se zalekne, další trpí předsudky, takže my musíme neustále vysvětlovat, že se jedná o moderní a zcela bezpečný způsob cvičení. Snažili jsme se do této propagace zapojit odborníky, trenéry, i fyzioterapeuty, prostě lidi, kteří s EMS metodou dlouhodobě pracují, a znají její výsledky. K tomu jsme se soustředili na PR a marketing, abychom BodyBody dostali co nejvíce do povědomí a zájmu české veřejnosti.

Hledáte stále nové franšízanty?
Hledáme. Hledáme především uchazeče, kteří mají zájem o obor, a chtějí se fitness centru osobně věnovat alespoň v prvním roce. Nebráníme se ani investorům, ale ti si musejí najít zodpovědného a zkušeného člověka, který bude franšízu řídit v podstatě místo něho. S ním pak my řešíme veškeré provozní věci. Takže investoři ano, ale pouze s dobrým parťákem, který se mu pak o studio kompletně postará.

Stává se, že zkušený fitness trenér by si rád pořídil franšízu, ale chybí mu dostatečně finance, a tak si sám sežene investora. Takový přístup samozřejmě podporujeme.

Jak dlouho asi tak trvá, než uvedete do provozovu novou franšízu?
Hodně záleží na výběru prostor, což může v některých případech býýt zdlouhavá procedura. Máme nějaká místa vytipovaná. Franšízant si může místo najít také sám, ale my mu ho musíme odsouhlasit. Od momentu uzavření nájemní smlouvy bývá nejkratší doba k otevření fitness studia do 6 týdnů. Máme nastavené standardy, podle nichž musí studio vypadat, stejně jako každá franšízová síť. BodyBody studia musí být jasně rozpoznatelná i z ulice, což je jedna z podmínek pro vzhled pobočky. Každý klient musí už při vstupu do dvěří poznat, že právě vchází do BodyBody studia. To nám pomáhá v rychlém naplnění kapacity každého studia.

Má každá pobočka omezený počet zákazníků? Co když je zájemců v okolí více?
Pak preferujeme otevření další pobočky, což je pro nás ta nejlepší varianta. Některá studia ale otevíráme také už rovnou s kapacitou dvou tréninkových sálů, a ty pak mají možnost své služby rozšířit v závislosti na rostoucí poptávce. Vždy záleží na potenciálu dané lokality, v Praze je situace napřklad zcela odlišná od zbytku země. V hlavním městě je přece jen zájem o naše služby stále největší. Nyní máme v Praze i první studio, které má nejnovější technologii, jež vedle klasických privátních tréninků pro 2 osoby umožňuje nově skupinové tréninky i pro až 6 klientů.

Exkluzivitu nastavujeme vždy tak, aby byla výhodná pro nás i franšízanty. Rozhodujeme se vždy podle toho, nakolik je to místo frekventované, kolik kolem něho projde denně lidí, a podobně. Důležitá je i velikost samotné pobočky a spádovost dané oblasti. V tuto chvíli bychom rádi expandovali především do větších měst, v nichž ještě nejsme, ale náš koncept je vhodný i pro menší města. Jedná se například o Pardubice, Karlovy Vary, Mladá Boleslav, Hradec Králové. Rádi bychom také na Slovensko, kde hledáme master-franšízanta. Máme dva zájemce, s nimiž zatím ale jen vyjednáváme.

Kolik franšíz máte v plánu v ČR otevřít dejme tomu v horizontu 10 let?
S takovým předstihem neplánujeme, ale pokud otevřeme 3 až 4 pobočky ročně, budeme spokojení. Přesnější odhady bych nyní dělala nerada.