Byznys pro domácí mazlíčky
Společnost Husse byla založena ve Stockholmu v roce 1987, letos značka krmiva pro domácí zvířata oslavila 30 let na trhu. Výhradní práva na prodej výrobků Husse vlastní pouze distributoři, kteří nabízejí produkty v dané oblasti a jsou zodpovědní za organizování distribuce - krmivo vozí zákazníkům domů. Dokáží navíc doporučit výrobky na míru podle druhu, stáří či váhy zvířete. Koncept úspěšně funguje v evropských zemích jako Slovensko, Polsko, Německo, Dánsko, Rakousko skrze síť franšízantů a výhradních distributorů.
"Značka husse působí nyní v 55 zemích a ve 3 kontinentech. Největší úspěch slaví tím, že jsme se jako evropská značka dostali na americký trh. Je to pro nás přínosné, jelikož koncept funguje ve všech zemích úplně stejně. Předáváme si zkušnosti, disktujeme a zažíváme podobné scénáře," říká master-franšízant Husse pro ČR Andrea Vláčilová. Díky dodávkám přímo z továrny a vynechání velkoobchodníků a maloobchodníků může Husse kombinovat konkurenceschopné ceny a velmi atraktivní marže pro franšízanty, což je jedna z příčin úspěchu švédské společnosti.
Návod na úspěch? Rozdávat vzorky a chodit na akce
Husse je také podle Vláčilové jako jediná pet food společnost uvedená na seznamu 100 globálních franšízových značek podle internetového portálu Franchise Direct, kde obstála v konkurenci značek jako Pizza Hut, Hertz nebo Hilton. Pravidla pro získání lince Husse jsou daná od centrály ve Švédsku a řídí se tím všechny země. V Česku má Husse aktuálně 24 franšíz, letos přibylo 6 nových. V rámci franšíz fungují pak distributoři Husse, kteří uzavírají smlouvy s franšízantem. Distributoři přímo spadají pod jednotlivé franšízy, které je zásobují zbožím, a domlouvají se spolu na prezentacích.
Počáteční investice do franšízy Husse se pohybuje v rozmezí 40 až 120 tisíc korun v závislosti na velikosti a umístění prodejny. Franšízanti nemusejí mít hned v začátku vlastní provozovnu, centrála ji ale doporučuje kvůli prezentaci výrobků, která podle Vláčilové silně zvyšuje úspěšnost konceptu v regionech. "Kontrolní mechanismum je v našem případě velmi jednoduchý, kdo rozdává vzorky, chodí na akce, tak zvyšuje prodej. Kdo toto nedělá, tak stagnuje a neroste," vysvětluje.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
Franšízanti a distributoři značky Husse měli v poslední době hodně práce. Češi totiž nakupovali zásoby jídla nejen pro sebe, ale i pro své mazlíčky.
Franšízantům prodejní sítě krmiv pro domácí zvířata Husse se daří české zákazníky oslovovat díky showroomům. Nikde jinde na světě je nenajdou.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem