Veletrh skončil rekordem
Stoupající zájem o franšízing v Česku potvrdil 2. ročník Veletrhu Franchisingu v Praze. Ve Slovanském domě přivítal 15. listopadu 2 500 návštěvníků, kteří měli možnost seznámit se s desítkami franšízových konceptů z ČR i zahraničí. Nejen podle pořadatelů akce předčila veškerá očekávání. Veletrh Franchisingu je součástí Hlavní události Týdne podnikání, a patří mezi největší podnikatelské události v České republice.
"Velmi mile nás potěšila skvěle zvládnutá organizace, od samotného začátku až do večerních hodin jsme byli na stánku Telepizzy plně vytížení odpovídáním na dotazy. Několik lidí přišlo již přímo za naší značkou, a stejně jako mnozí další měli zájem především o podmínky získání franšízové licence. Očekáváme proto, že veletrh přivede brzy do našich řad nové partnery," říká Jakub Šlezar, jednatel společnosti Telepizza v Česku.
Mezi vystavovateli na veletrhu nechyběly v Praze úspěšné franšízové značky jako jsou např. Century 21, Subway, či Ugo, Telepizza, Pizza Coloseum, Quickwash, SpeedQueen, Expense Reduction Analysts, Naturhouse, OK Point, Extéria, Partner, Sklizeno a další. O praktické zkušenosti s franšízovým podnikáním se v Praze podělili zástupci úspěšných značek, jako jsou McDonald´s, Svět zdraví nebo Remax v panelové diskuzi v rámci Školení franchisingu. Ohledně franšízingu radila zájemcům Lenka Turnerová, docentka pro mezinárodní obchod, či právníci a specialisté na oblast duševního vlastnictví Mgr. Ivan Rámeš spolu s Mgr. Terezou Ditrychovou ze společnosti Havel, Holásek & Partners.
Školení franšízingu se těšila velkému zájmu i mezi mladšímí návštěvníky veletrhu. Potvrdila tak trend, kdy se zájemci o podnikání a franšízing snaží informovat o situaci na trhu, což zároveň nutí jednotlivé značky k maximální transparentnosti co se týká podmínek franšízové spolupráce.
"Školení franšízingu bylo vždy zaplněno, stejně tak jsme zaznamenali velký zájem domácích potenciálních franšízorů, kteří zvažují nebo se již rozhodli na trh franšízingu vstoupit. Rostoucí počet domácích konceptů jen potvrzuje, že franšízing je v Česku stále na vzestupu," říká za pořádající společnost Marek Halfar, který na jedné z přednášek vysvětloval zásady spolupráce ve franšízingu v praxi. Hlavním organizátorem Veletrhu franchisingu je každoročně mezinárodní poradenská společnost PROFIT system franchise services s.r.o., která se specializuje na franšízové poradenství, je provozovatelem portálu Franchising.cz a vydavatelem tištěného titulu Vlastní firma FRANCHISING.
Součástí Veletrhu byla letos také poprvé Masrer-franšízová konference, aby již pošesté za sebou představila nové úspěšné zahraniční franšízové systémy, které chtějí vstoupit na český a slovenský trh. „Přítomnost zástupců prezentovaných franšízových konceptů ze zahraničí nabídla příležitost především pro zájemce o samostatné podnikání, malé a středně velké podnikatele, jakož i manažery firem, jak získat informace o významných globálně působících značkách a jak se stát jejich partnery“ uvedl jeden z pořadatelů Aleš Tulpa ze společnosti AVEX systems s tím, že konference se celkem zúčastnilo na 150 zájemců.
Pořádající společnost PROFIT system franchise services s.r.o. tímto děkuje za spolupráci společnostem European Leadership & Academic Institute v.o.s. (ELAI), Havel, Holásek & Partners, a AVEX System, stejně jako mediálním partnerům Lagardere Active ČR - rádio Evropa 2 a Frekvence 1, YouRadio, radio ZET, a Brands & Stories.
Veletrh FRANCHISINGU se bude nadále snažit přispívat k tomu, aby Praha patřila k velkoměstům, kde se pravidelně setkávají zájemci o podnikání pod zavedenou značkou. Těště se proto s námi na jeho nadcházející 3. ročník, který se již nyní chystá na příští rok. O přípravách budeme průběžně informovat čtenáře portálů Franchising.cz a Franchising.sk, stejně jako magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI