Žena mezi muži uspět může
Jak jste se dostala k podnikání?
Po několika letech, které jsem strávila ve školství, jsem dospěla k rozhodnutí, že by to chtělo nějakou radikální změnu. Firmu jsem se rozhodla založit v roce 1999. Při návštěvě výstavy EXPO v Hannoveru v roce 2000 jsem obdržela nabídku od firmy PHOENIX CONTACT, zda bych měla zájem prodávat jejich produkty. Rozhodnutí bylo rychlé a s postupem času mohu říct i klíčové pro mé další podnikatelské kroky.
Založila jste společnost REVATECH, která se zabývá dodávkami komponentů pro energetiku, elektrotechniku a elektroniku. Jak se vám podniká v převážně v mužském odvětví?
Cítím se v něm dobře. Sice se jedná veskrze o odvětví s doménou mužů, ale jak jsem přesvědčila za uplynulá léta, i žena může uspět. Zkusila jsem zažité předsudky o ženách podnikajících v tomto mužském oboru proměnit ve svoji výhodu. Být vstřícná k zákazníkům, mít konkurenceschopnou cenu, dodržet dohodnuté termíny dodání, a hlavně nikdy neříkat, že to nejde.
Působil vám někdy fakt, že jste žena, v byznysu nějaké komplikace?
Uvědomuji si, že v mém oboru podnikání ženy téměř nejsou. Tato skutečnost a charizma, které každá žena má, mi spíše pomohly. Ze začátku se možná vyskytly obavy, které však po prvních zrealizovaných zakázkách opadly.
Řada tuzemských firem upozorňuje na nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Řešíte tento problém i ve vaší firmě?
Tento problém naše firma zatím neřeší. To je právě výhoda rodinné firmy. Všichni naši zaměstnanci mají vysokoškolské vzdělání, ochotu cestovat za zahraničními dodavateli a odběrateli a ovládají několik světových jazyků. To víte, jsme rodina a v rodině se neodmlouvá.
V letošním roce jste zopakovala svůj úspěch z roku 2013 v Ocenění Českých Podnikatelek. Co to pro Vás znamená?
Když jsem obdržela informaci ze společnosti HELAS od paní Kohoutové, že jsem obhájila prvenství z roku 2013, bylo to pro mě nečekané, a o to příjemnější překvapení. Určitě jsem to nečekala a není to klišé. Uplynulé poslední tři roky pro nás nebyly zrovna jednoduché. Syn končil vysokoškolská studia na ČVUT, dcera na mateřské dovolené čekala naší první vnučku. Denodenní trable s dodavateli, s termíny dodání zboží, s nespolehlivými přepravními firmami i často se měnící legislativou, nám také ke klidu moc nepřidaly.
Opětovné vítězství znamená proto velké uznání nejen pro mě, moji firmu, rodinu, ale i pro obchodní partnery, kterým chci touto cestou také poděkovat.
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek – OCP - podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst jejich firem, ale i osobní přístup, společenský dopad jejich podnikání a vůbec specifický způsob, jakým ženy kultivují podnikatelské prostředí. Nabízí ženám větší uspokojení z podnikání, díky účasti v projektu se stávají bezplatně členkami klubu s možností nahlížet a čerpat z registru podnikatelek a v průběhu celého roku mají přístup k podnětným on-line radám a podnikatelským tipům. Portál Franchising.cz je dlouhodobým mediálním partnerem projektu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI