Zábavní restaurace jako trend

Na lovce a hráče, neboli mladé dychtivé muže, cílila letos zábavná marketingová strategie americké franšízové sítě Arby’s. Zákazníci dostávali k menu skládací papírové postavy a artefakty, které odkazovaly na populární videohry. Podobné hry a zábavné akce využívají restaurace pro svou propagaci stále častěji.
Pátek
01.12.2017
Obliba donášky jídla domů nutí restaurace ke kreativitě. I gastronomické franšízové sítě nabízejí stále častěji speciální pobavení navíc.
 

Bary, kde se hosté obsluhují sami, restaurace, kde místo číšníků rozváží nápoje vláček, či kavárny, kde se neplatí za útratu, ale za čas strávený uvnitř. Do gastronomie vstoupil nový trend - restaurace, které své hosty lákají k návštěvě nejen skrze nabídku jídla a pití, ale také za další zábavou. Ať už jde o možnosti sestavování vlastních pokrmů z různých ingrediencí nebo zábavné věrnostní hry, gastronomické značky kreativitou bojují o zákazníky v době, kdy stále roste obliba dovozu jídel domů, a restaurace tak přicházejí i o své stálé hosty. Přibývá také franšízových sítí, jejichž úspěch je založený právě na zábavě, a nápaditých atrakcích pro hosty.

Mezi úspěšné české franšízové sítě patří značka The PUB, která působí také v Německu a Rakousku. V ČR má 14 poboček, její specialitou je možnost načepovat si pivo na výčepech umístěných přímo na stolech. Tahle atrakce v Berlíně z restaurace učinila podle spoluzakladatele franšízové sítě Martina Šampalíka doslova kultovní místo, firma tak chystá otevření další pobočky v Norimberku. Na expanzi do Číny se již několik měsíců připravuje česká franšízová značka Výtopna. Restaurace Výtopna jsou proslulé díky vláčkům, které nahrazují obsluhu, a objednávky rozvážejí přímo na stoly.

Virtuální peníze, karaoke i účty za čas

Výjimečný zážitek slibují svým hostům také franšízové pobočky lotyšské sítě Easy Wine a Easy Beer, která plánuje expanzi do ČR. Při vstupu do restaurací značek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník kartu, která obsahuje virtuální peníze. Koupit si může nápoj po naskenování karty na výdejním automatu, a až později zaplatit na pokladně. Víno a pivo si mohou hosté sami načepovat v libovolném množství rovnou ze sudů. Koncept má mnoho výhod i pro provozovatele, kteří ušetří na mzdách pro personál, a celkové množství spotřebovaných nápojů je navíc díky systému účtováno do posledního mililitru.

Mercure ibis

Na příští rok značka The Tilted Kilt ohlásila plány na expanzi i mimo USA, podpořit přitom hodlá ještě více právě zábavní složku konceptu, čímž podle svého vedení reaguje také na změny na trhu.

Na klasickou hospodskou zábavu spojující živou hudby, karaoke, či kulečníkové herny se sportovními bary se specializuje americká franšízová síť The Tilted Kilt. V restauraci jsou rozmístěny desítky obrazovek s živými sportovními pořady, oddělené sekce ale umožňují zábavu podle vlastního výběru včetně pořádání soukromých party, oslav, a večírků. Speciálním lákadlem konceptu jsou i stylové uniformy číšníků a číšnic, tzv. Kilt Girls a Kilt Boys. The Tilted Kilt byl založen v roce 2003 v Las Vegas. Hlavní myšlenkou byl keltský sport bar, kde by obsluhovali atraktivní dívky a mladíci. Ti značku prezentují pravidelně i např. na populárních kalendářích.

Z dalších zajímavých gastronomických konceptů lze jmenovat například francouzské Anticafé, kavárny, v nichž se neplatí za obsluhu a objednávku, ale za čas. Hodina stojí od pěti eur, den vyjde na 25 a měsíc na 240, ceny se však liší podle jednotlivých zemí. Anticafé má v současnosti desítku poboček ve Francii a Itálii, do konce roku 2018 chce otevřít dalších 50 v Evropě, a hodlá vstoupit i na český trh.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014