01.12.2017

Zábavní restaurace jako trend

Obliba donášky jídla domů nutí restaurace ke kreativitě. I gastronomické franšízové sítě nabízejí stále častěji speciální pobavení navíc.

Bary, kde se hosté obsluhují sami, restaurace, kde místo číšníků rozváží nápoje vláček, či kavárny, kde se neplatí za útratu, ale za čas strávený uvnitř. Do gastronomie vstoupil nový trend - restaurace, které své hosty lákají k návštěvě nejen skrze nabídku jídla a pití, ale také za další zábavou. Ať už jde o možnosti sestavování vlastních pokrmů z různých ingrediencí nebo zábavné věrnostní hry, gastronomické značky kreativitou bojují o zákazníky v době, kdy stále roste obliba dovozu jídel domů, a restaurace tak přicházejí i o své stálé hosty. Přibývá také franšízových sítí, jejichž úspěch je založený právě na zábavě, a nápaditých atrakcích pro hosty.

vstup Arby's Foto Arby´s

Na lovce a hráče, neboli mladé dychtivé muže, cílila letos zábavná marketingová strategie americké franšízové sítě Arby’s. Zákazníci dostávali k menu skládací papírové postavy a artefakty, které odkazovaly na populární videohry. Podobné hry a zábavné akce využívají restaurace pro svou propagaci stále častěji.

Mezi úspěšné české franšízové sítě patří značka The PUB, která působí také v Německu a Rakousku. V ČR má 14 poboček, její specialitou je možnost načepovat si pivo na výčepech umístěných přímo na stolech. Tahle atrakce v Berlíně z restaurace učinila podle spoluzakladatele franšízové sítě Martina Šampalíka doslova kultovní místo, firma tak chystá otevření další pobočky v Norimberku. Na expanzi do Číny se již několik měsíců připravuje česká franšízová značka Výtopna. Restaurace Výtopna jsou proslulé díky vláčkům, které nahrazují obsluhu, a objednávky rozvážejí přímo na stoly.

Virtuální peníze, karaoke i účty za čas

Výjimečný zážitek slibují svým hostům také franšízové pobočky lotyšské sítě Easy Wine a Easy Beer, která plánuje expanzi do ČR. Při vstupu do restaurací značek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník kartu, která obsahuje virtuální peníze. Koupit si může nápoj po naskenování karty na výdejním automatu, a až později zaplatit na pokladně. Víno a pivo si mohou hosté sami načepovat v libovolném množství rovnou ze sudů. Koncept má mnoho výhod i pro provozovatele, kteří ušetří na mzdách pro personál, a celkové množství spotřebovaných nápojů je navíc díky systému účtováno do posledního mililitru.

Tilted Kilt uvodni clanek

Na příští rok značka The Tilted Kilt ohlásila plány na expanzi i mimo USA, podpořit přitom hodlá ještě více právě zábavní složku konceptu, čímž podle svého vedení reaguje také na změny na trhu.

Na klasickou hospodskou zábavu spojující živou hudby, karaoke, či kulečníkové herny se sportovními bary se specializuje americká franšízová síť The Tilted Kilt. V restauraci jsou rozmístěny desítky obrazovek s živými sportovními pořady, oddělené sekce ale umožňují zábavu podle vlastního výběru včetně pořádání soukromých party, oslav, a večírků. Speciálním lákadlem konceptu jsou i stylové uniformy číšníků a číšnic, tzv. Kilt Girls a Kilt Boys. The Tilted Kilt byl založen v roce 2003 v Las Vegas. Hlavní myšlenkou byl keltský sport bar, kde by obsluhovali atraktivní dívky a mladíci. Ti značku prezentují pravidelně i např. na populárních kalendářích.

Z dalších zajímavých gastronomických konceptů lze jmenovat například francouzské Anticafé, kavárny, v nichž se neplatí za obsluhu a objednávku, ale za čas. Hodina stojí od pěti eur, den vyjde na 25 a měsíc na 240, ceny se však liší podle jednotlivých zemí. Anticafé má v současnosti desítku poboček ve Francii a Itálii, do konce roku 2018 chce otevřít dalších 50 v Evropě, a hodlá vstoupit i na český trh.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank