Uzeniny a maso v české síti

Příprava nové franšízové prodejny bývá dlouhý proces. Odborníci například posuzují vybranou lokalitu a po skončení této etapy se kandidát teprve sám rozhoduje, zda chce ve spolupráci pokračovat a podepsat franšízovou smlouvu o spolupráci.
pondělí
04.12.2017
Uzenářství Chodura letos otevřelo 3 nové prodejny. Podnikatelskou příležitost nabízí franšízantům s finančním zajištěním a nadšením pro práci.
 

Prodejny masa a uzenin ve franšízové síti Uzenářství Chodura se nadále rozrůstají, letos beskydská značka otevřela nové pobočky v Újezdu u Brna či Ostravě, kde byl zahájen současně provoz nového obchodního konceptu pod názvem Chodura Market. Na 2. polovinu příštího roku má Uzenářství Chodura v plánu otevření dalších dvou prodejen s uzeninami a masem, stále ale hledá také nové franšízanty pro rozvoj své franšízové sítě. Nepreferuje přitom žádnou oblast, místo musí pouze ležet na logistických trasách.

Co by měl franšízant Uzenářství Chodura mít především? Chuť do práce. "Nadšení pro podnikání je pro nás tím nejdůležitějším aspektem, adept se ale samozřejmě musí připravit na to, že musí splnit zákonné povinnosti pro provozování prodejny jako je získání různých povolení od inspekcí včetně ČOI," říká jednatelka společnosti Hana Zapletalová s tím, že limitujícím faktorem pro větší rozvoj firmy formou franšízingu je v tuto chvíli především problém s nedostatkem kvalitních pracovníků, což se týká i zaměstnanců jednotlivých prodejen. Nový franšízant by proto měl být připravený i na budování vlastního týmu, který si musí sám najít.

Vlastní řezník a uzenář

Stejně jako mnoho dalších společností přitom franšíza Uzenářství Chodura nevyžaduje praxi v oboru ani podnikatelské zkušenosti, protože centrála poskytuje franšízantům pomoc v podobě štábu odborníků, kteří umí poradit s každým problémem ohledně masa i obchodu. "Pro samotné otevření prodejny rovněž zapůjčíme zkušený personál z našich mateřských prodejen. Náš sortiment vyžaduje pravidelné a velmi časté zásobování prodejen čerstvým zbožím. Proto je nutné, aby nové vlastní i franšízové prodejny byly na trasách logisticky zvládnutelných a také rentabilních. Vše ostatní se dá vyřešit,“ dodává Zapletalová.

Poplatek za licenci činí 300 tisíc korun, za který získají podporu pro start podnikání. Franšízanti musí sami financovat vybudování prodejny včetně zázemí, minimální investice se tak obvykle vyšplhá až ke 2 milionům korun. V daném regionu franšízor umí posoudit obchodní možnosti i vytipovat případnou konkurenci v okolí vybraného místa. Ta přitom nemusí být vždy na škodu, v případě blízkých prodejen s vybranými kvalitními prodejnami (nejen masem) naopak zaznamenává Uzenářství Chodura podle Zapletalové také rostoucí zájem ze strany zákazníků o svého konkrétního řezníka či uzenáře, což je prostor právě po tento koncept.