"Když ve výživové poradně působí poradkyně, která dodržuje naše know-how, a je navíc usměvavá, příjemná, umí vyslechnout a současně rozklíčovat nesprávné stravovací návyky, nabídnout individuální řešení a podpoří své klienty, takový člověk se nemusí bát o nedostatek klientely. Lidé si ji navzájem doporučí," tvrdí Jan Gonda.
Středa
06.12.2017
Španělská značka výživových poraden patří v ČR k nejprogresivnějším franšízovým firmám. Vhodná je pro manažersky zdatné podnikatele.
 

Síť výživových poraden Naturhouse pokračuje úspěšně ve svém rozšiřování a upevňování své pozice na českém trhu. "V roce 2017 značka v České republice otevřela 7 nových výživových poraden, další 3 pobočky se připravují na otevření začátkem příštího roku. Na Slovensku se nám podařilo otevřít 5 nových provozoven a 1 přeprodat do rukou franšízantů. Po velkém otevíracím boomu v roce 2016 byl rok 2017 ve znamení stabilizace nových poboček. V ČR je tak nyní otevřených 93 poboček, na Slovensku 29," vypočítává master-franchisant Jan Gonda.

V uplynulém roce Naturhouse testoval také výživovou poradnu typu mikro-mikro pro pobočky určené do nejmenších měst s 5 000 až 10 000 obyvateli. "Po roce fungování této malé poradny můžeme říci, že to byl krok správným směrem. Poradna v Dobříši si brzy po svém otevření získala stálou klientelu. V tomto typu poradny působí pouze výživová poradkyně, je to tedy model vhodný pro samostatné a manažersky zdatné osobnosti. Ideální je pro franšízantku a výživovou poradkyni v jedné osobě, kdy s nízkou investicí a minimálními mzdovými náklady lze dosahovat zajímavých zisků při nižších obratech," říká Gonda.

Výměna zkušeností se osvědčila

Mikro-koncepty obecně podle Gondy ukazují, že podnikání v malých městech rentabilně a bez provozních potíží funguje. I proto chce v příštím roce expandovat do dalších lokalit, v nichž zatím nepůsobí, a tím dále zahušťovat pobočkovou síť. Cílem je až 150 poboček v Česku a 50 na Slovensku. "Na co jsme ale obzvlášť hrdí, je, že se nám daří zlepšovat kvalitu práce personálu na pobočce, což se odráží na růstu průměrné návštěvnosti klientů, jejich spokojenosti a terapeutických výsledcích," dodává. Vstupní investice pro otevření pobočky Naturhouse začíná pro mikro-mikro koncept na 250 tisících, pro mikrokoncept na 290 tisících korunách.

Základní investice do standardní prodejny Naturhouse bývá od 420 tisíc korun a zahrnuje nákup zařízení, úpravy provozovny, informační systém, apod. Za licenci se neplatí, franšízanti ale odvádí 600 euro ročně (bez DPH) jako administrační poplatek. Investice se obvykle vrací za 1 až 3 roky. Každý franšízant před zahájením provozu pobočky dostává od centrály manuál a osvědčené fungující tipy na regionální marketing, k dispozici má také asistenci při samotném otevírání pobočky. Každý rok probíhají školení a workshopy pro nové i zavedené franšízanty, a například na pravidelném jarním workshopu si navzájem vyměňují své zkušenosti.