V Číně jsme stále na začátku

Výtopna má několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které zaručují pro budoucího provozovatele trvalou exkluzivitu a jedinečnost konceptu. Majitel Petr Fridrich projekt vymyslel před více než 6 lety.
Pondělí
11.12.2017
O expanzi na zahraniční trhy a plánech na příští rok hovořil v rozhovoru týdne franšízor unikátního konceptu restaurací Výtopna Petr Fridrich.
 

Na konci roku jste měl v plánu otevírat první pobočky Výtopny v Číně. Daří se expanze, jak jste si přál?
Čínští Partneři stále hledají vhodný prostor. S čínskou stranou jsme nepodepsali franšízovou smlouvu, ale pouze exkluzivitu partnerství na dobu jednoho roku, a ta letos v září skončila. Zatím jsme tedy znovu na začátku.

Jsou Číňané franšízingu nakloněni?
Podle mě se tím moc nezaobírají. S čínskými partnery ani nejednáme o master-franšíze. Máme v plánu udělovat jednotlivé franšízové licence.

Kolik franšíz celkem v Číně chcete otevřít? A kdy přibližně?
Plán byl přibližně120 poboček.

Vlastní pobočku budete otevírat také v Chicagu, můžete říci, kolik asi řádově stojí vybudovat restauraci téměř na druhém konci světa?
To je samozřejmě různé, naši investici odhadujeme na přibližně 3 miliony dolarů.

Proč jste si vlastně vybral tak vzdálené země? Co třeba Německo, Rakousko, Francie, nebo Polsko? Evropa vás neláká?
Vzhledem k tomu co se děje v Evropě, nám Amerika přišla jako vhodná destinace. Partnery ale samozřejmě hledáme i v Evropě.

Bylo obtížné najít v Číně partnery? Jakým způsobem jste je oslovoval a komunikoval s nimi?
Nebylo, my jsme je nehledali, oni si našli nás.

Současně s expanzí do zahraničí jste se rozhodl ponechat v ČR jen několik málo poboček, a síť nadále nerozšiřovat. Toto rozhodnutí stále platí?
Připravujeme menší koncept Výtopny, který bude pro franšízové partnery dostupnější, chtěli bychom jej představit v roce 2018. Tento koncept bude vhodný i pro obchodní centra a menší města, a chceme jej rozvíjet i v České republice.

Jaké podmínky musejí především splňovat vaši franšízanti?
Zájemci by především měli být ochotni se aktivně podílet na chodu restaurace. To je myslím nejdůležitější předpoklad.

Máte s Výtopnou ještě nějaké další plány? Jiné země, nebo rozšíření nabídky gastronomických služeb?
Připravujeme určité změny, ale zatím je nechceme zveřejnovat. Určitě dáme čtenářům včas vědět.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014