7 důvodů pro franšízu
1. Jméno k nezaplacení
Vybudovat značku, při jejímž vyslovení potenciální zákazníci okamžitě vědí, oč tu běží, trvá léta, někdy i desetiletí. Díky franšízovým licencím můžete toto období „přeskočit“ a začít hned těžit ze známého a dobrého jména sítě, jejíž jste součástí. Odpadnou vám navíc starosti se zařizováním ochranných známek, autorských práv a dalších záležitostí spojených s budováním nového brandu. Nespornou výhodou je pak fakt, že vás a vaši značku poznávají zákazníci hned na začátku.
2. Osvědčený recept
Know-how, strategie, to vše musí vedení nové firmy neustále vyvíjet, prověřovat a inovovat. A právě přístup k ucelenému a osvědčenému know-how je jednou z přímých výhod, které franšízant přistoupením k franšízové síti získává. Samozřejmě, většinou to není zadarmo a franšízant musí do zisku licence investovat určité finanční prostředky. Nicméně, v drtivé většině případů je investovaná částka nižší než v případě, kdy by rozjížděl svůj vlastní byznys. Vyvaruje se také díky tomu chyb, kterých by se s určitostí v začátku podnikání dopustil. Poskytovatel licence je totiž již udělal za něj a poradil si s nimi.
3. Pomocná ruka
Cílem každého správného franšízora je, aby jeho franšízant mohl dosáhnout stejných úspěchů jako on, a to jak jen je to možné. Ona pověstná pomocná ruka vám tak velmi často pomůže již s vyhledáváním vhodného místa a prostor, podpoří vás již v počátcích budování vlastního byznysu. Tím však samozřejmě podpora franšízora nekončí. Aby mohl váš byznys správně šlapat, je v zájmu franšízora naučit vás vše potřebné.
Proto je téměř v každém franšízovém konceptu standardem, že vám a vašim zaměstnancům poskytne školení ve všech důležitých oblastech jako je například účetnictví, řízení pobočky, výroba a zpracování produktů, systém poskytování služeb, marketing, propagace nebo merchandising.
4. Návod na úspěch
Často se stává, že franšízant nemá s branží, do které vstupuje, velké zkušenosti – někdy dokonce žádné. S tím však franšízor dopředu počítá. Proto, kromě již zmiňovaného školení, poskytuje další podporu při orientaci v provozování pobočky. Činí tak prostřednictvím operačního manuálu, nebo chcete-li provozní příručky. Tu můžeme označit s trochou nadsázky jako kuchařku plnou receptů, podle nichž lze úspěšně vést vlastní pobočku franšízové sítě. Poskytovatel franšízové licence také disponuje velkým množstvím informací o trhu, o něž se neváhá podělit se svým franšízantem a poskytnout mu tak výhodu před konkurencí.
5. Menší risk, větší jistota
Velkým benefitem přistoupení k franšízové síti je také snížení rizik spojených s chodem pobočky a podnikáním vůbec. Díky tomu může být franšízant jistější při jednání s obchodními partnery a případně finančními institucemi a také úřady. Zkušenosti ze zahraničních trhů ukazují, že počet úpadků společností působících v rámci franšízových sítí je podstatně nižší než u těch, kteří podnikají na vlastní pěst.
6. Společně do reklamy
Podstatou úspěšně působícího podniku je v mnoha případech správně realizovaný marketing. Pomoc s jeho přesným zacílením a odpovídajícím nastavením je k nezaplacení! Stejně tak podělit se o náklady na marketingové kampaně. Franšízant jako samostatný obchodník by si nikdy nemohl dovolit koupit velkou reklamní kampaň v médiích na celostátní úrovni. Navíc by to v tak malém měřítku nemělo ekonomický smysl. Praxe je tedy taková, že franšízor zajišťuje celostátní marketing, na bedrech franšízanta je pak marketing na regionální úrovni.
7. Lepší podmínky díky síti
Nastavení dobře fungující spolupráce s dodavateli je v podnikání pro začátečníky mnohdy poměrně složité. Podnikatelé působící v rámci franšízové sítě si mohou těžkosti s tímto ušetřit. Franšízor totiž ve většině případů vyjednává smlouvy s dodavateli pro celou síť. Díky tomu je schopen dosáhnout daleko lepších podmínek, než by mohl vyjednat i ten nejlepší vyjednavač jednající pouze sám za sebe.
Známé pořekadlo říká, že ve dvou se to lépe táhne. A platí to i v podnikání. V případě toho franšízového snad dvojnásob. Největším benefitem pro franšízanty je totiž právě partnerství, které vstupem do franšízového konceptu uzavřeli. Díky němu mohou těžit ze zkušeností nejen poskytovatele licence, ale i dalších kolegů-franšízantů v síti. Proto uvažujete-li o vlastním podnikání a nemáte s ním velké zkušenosti, projděte nabídku franšízových konceptů. Co když mezi nimi čeká váš úspěch.
Poradci PROFIT system®.
lnovakova@profitsystem.cz
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI