V roce 2016 e-commerce dosáhla celkového podílu 8,7 % na maloobchodu po celém světě, a každým rokem objem obchodů po síti naroste o dalších 20 %.
Středa
03.01.2018
Moderní podnikání není vždy složité, vydělávat lze i s pouhým notebookem. Franšízový e-shop nabízí nový český koncept Kiwicode, platbami po síti se zabývá litevská Paysera.
 

Přemýšleli jste někdy o založení vlastního e-shopu? Jedinečnou příležitost nabízí nově společnost Kiwicode s.r.o., která jako vůbec první v České republice provozuje čistě internetový franšízový systém. Unikátní koncept poskytuje franšízantům vše potřebné pro provoz e-shopu, franšízant nemusí řešit například skladové zásoby, či účetnictví, na starosti má pouze správu obchodu. Podnikat tak může kdykoliv a kdekoliv na světě, pro provoz franšízy Kiwicode mu postačí pouhý počítač a připojení k internetu.

Jak celý systém funguje? Franšízant si sám vybírá zboží, které bude prodávat, a sám si také sestavuje nabídku přímo na internetových stránkách. Centrála Kiwicode má v databázi tisíce produktů, koupené zboží z e-shopu zasílá výrobce přímo zákazníkovi. Franšízant tak ušetří na nákladech za rozvoz zboží, obchodování se sám osobně neúčastní. Díky systému může nabídnout výhodné ceny s vysokou marží. K dispozici mají franšízanti kompletní manuál s informacemi o tom, jak při obchodování postupovat. Jednorázový licenční poplatek Kiwicode za franšízu je 300 tisíc korun, měsíční franšízový poplatek činí pak 4% z prodeje.

Spolehlivost je nutností

Velkým trendem e-commerce je mobilní provoz, velká část zákazníků nakupuje prostřednictvím smartphonů. Tohoto trendu se snaží využít litevská firma Paysera. Mezinárodní finanční společnost se zabývá převodem peněz, směnárenstvím i elektronickými platbami již od roku 2004. Propojuje technologie a bankovní služby, a vytváří jednoduchá a rychlá internetová platební řešení. Franšízanti mají přístup ke komplexnímu systému řízení celé společnosti, Paysera zajišťuje franšízantům systémovou integraci a přizpůsobení služeb a infrastruktury, či přístup k bankám.

Podnikání v oblasti mobilních aplikací je podmíněno absolvováním školení. Spíše než technický talent a zkušenosti je v případě franšízantů Eazi-Apps žádoucí ambiciózní osobnost se zájmem o obchod.

"Udělujeme exkluzivní franšízová práva pouze jednomu partnerovi v zemi. Paysera, stejně jako každá jiná finanční instituce, má na franšízanty přísné požadavky. Musí být úspěšnými podnikateli s bezkonkurenční pověstí. Spolehlivost je pro finanční instituce nepostradatelná. Výhodou jsou pak zkušenosti z právní oblasti, financí, oceňujeme například vlastní rozsáhlé sítě obchodních kontaktů a pozitivní přístup k moderním bankovním technologiím," říká ředitel společnosti Liudas Kanapienis. Vstupní investice se odhaduje na asi 5,1 milionů korun (200 tisíc euro).

Na mobilní marketing se specializuje franšízová internetová značka Eazi-Apps z Leicesteru, která působí již v 25 zemích. Vytváří komplexní marketingové řešení a poskytuje služby, které zvyšují prodej zboží a viditelnost značky na trhu. Eazi-Apps je producentem a dodavatelem mobilních aplikací a mobilních webových stránek. Svým zákazníkům umí pomoci také s efektivním využíváním sociálních sítí pro byznys, či s podporou výskytu v internetovém vyhledávání. Franšízant přitom nemusí umět aplikace vyrábět, stává se jejich developerem.

E-shopům například nabízí Eazi-Apps aplikace pro objednávky a prodej přes telefon, či pro věrnostní programy. Umožňuje ale také posílat textové zprávy ((např. o dodávce zboží) přímo zákazníkům. Licence pro obchodování s Eazi-Apps stojí jednorázově 10 tisíc eur bez DPH. Každý franšízant dostane na starost oblast s přibližně 400 tisíci obyvateli, za jednu aplikaci platí zákazníci kolem 5000 euro. Další příjmy franšízantovi zajišťuje také servis, kdy se musí postarat například o aktualizace aplikací pro nové typy telefonů.