Nemáme prospěch z našich franšízových partnerů, ale ze společného úsilí, říká Péter Klein, výkonný ředitel společnosti KiwiSun
pondělí
08.01.2018
V Maďarsku patří značka KiwiSun mezi nejúspěšnější franšízy, působí i v Británii, Irsku či Itálii. O koncepci a plánech do budoucna hovořil zakladatel sítě biosolárií Péter Klein.
 

Čím se KiwiSun liší od konkurence? Jaké jsou speciality značky a vašich opalovacích salonů?
KiwiSun využívá celosvětově unikátní technologii, vyvinutou s ohledem na zdraví, díky níž mohou naši klienti získat při opalování karibskou hnědou barvu pleti, a zároveň si užít další výhody pozitivního působení biologického světla na náladu a celkový stav organismu. Každoročně u nás přibývá žen, pro které se léčba světlem stála běžnou součástí života, a to po celý rok bez ohledu na počasí. Našich služeb využívají obvykle dvakrát do týdne.

Roste také neustále počet uvědomělých spotřebitelů, kteří pečlivě zkoumají pozadí služeb a produktů. KiwiSun je jediná společnost na světě, která spojuje ve svém systému vývoj, výrobu i provoz biosolárií. Také proto je značka za své produkty i služby v salonech plně zodpovědná.

Společnost KiwiSun byla založena v roce 2006. Jak probíhal rozvoj sítě v posledních deseti letech?
Otevření prvního obchodu se stalo okamžitým úspěchem a brzy se odrazilo v poptávce investorů po expanzi. Během několika let se nám podařilo dostat se do desítek větších měst. Expanzi do zahraničí pak odstartovali především Maďaři žijící v zahraničí, kteří byli povzbuzeni úspěchem našich domácích salonů.

Jaké byly hlavní etapy zahraniční expanze?
V některých zemích jsme s partnery podepsali smlouvu o celonárodní franšízové spolupráci a zodpovědnosti za expanzi. Takovým příkladem jsou Británie, Irsko a Itálie. Pak jsou některé trhy, kde naše salony provozují samostatní franšízoví partneři, a my jim poskytujeme své služby a podporu. Sem patří Rumunsko či Slovensko. Právě nyní expandujeme již do osmé země.

Co všechno získávají vaši franšízanti po podpisu licenční smlouvy?
Příjemci obdrží franšízovou ​​územní exkluzivitu, centrální marketing, mají možnost se průběžné vzdělávat, mají k dispozici vlastní software, i volné obchodní plánování. Celý provozní koncept, ověřený v již 66 fungujících salonech, dostávají k dispozici bez vstupního poplatku. Naši partneři také nakupují opalovací stroje za cenu od výrobce, pro které platí 5 let plná záruka, a po dobu 10 let dostávají od výrobce také potřebné náhradní díly.

Pokud franšízy zaznamenají nárůst objemu provozu, a prodají tak v dlouhodobém horizontu větší množství našich produktů, je to pro nás výhodnější, než kdybychom franšízanty nechávali platit již za získání licence. Otevření salonu KiwiSun nevyžaduje ani žádné profesionální zázemí a zkušenosti, vše potřebné získávají partneři od centrály v podobě podrobného a dobře fungujícího konceptu. Jediným požadavkem na udělení master-franšízové licence je pak pouze otevření většího počtu salonů KiwiSun v příslušné zemi.

Jaké jsou vaše plány do nového roku?
Naše společnost se neustále rozvíjí již mnoho let, a nyní jsme se stali nejinovativnější firmou v oboru. V tuto chvíli máme ve výstavbě sedm poboček. Již osmý salon chystáme k otevření v Londýně. Chceme se ale i nadále rozšiřovat. Vkládáme velké naděje do italského, rumunského, slovenského, irského, a německého trhu, a brzy bychom chtěli začít dobývat i zbytek Evropy včetně zemí jako Rakousko, Polsko, Česká repubika či Chorvatsko.