Starbucks bere útokem Čínu

Starbucks obslouží v Číně za týden na 5 milionů zákazníků. Nejvíce jich chodí posedět nad kávou po poledni, nicméně podle vedení firmy si Číňané pomalu ale jistě adoptují americký zvyk pít kávu i ke snídani.
Čtvrtek
04.01.2018
Starbucks našel svůj podnikatelský ráj. V Číně otevírá až 2 franšízy denně. Do roku 2021 tam chce mít více než 5 tisíc kaváren.
 

Americký kavárenský franšízový koncept Starbucks masivně roste v Číně. Podle ředitelky společnosti pro čínský trh Belindy Wong nyní značka otevírá novou pobočku každých 15 hodin. V Šanghaji byla koncem loňského roku otevřena vůbec největší kavárna Starbucks spolu s prémiovou pražírnou, která má oproti domovské pobočce v Seattlu dvojnásobnou rozlohu - na 2 700 čtverečních metrů. Bývalý ředtel Howard Schultz ji nazval Coffee Wonderlandem. Má vůbec nejdelší bar z poboček Starbucks, pult vyráběný za pomoci 3D tiskárny, a celkovou kapacitu na až sedm tisíc zákazníků denně, kteří mají v interiéru k dispozici na 500 ručně vyráběných židlí.

Starbucks má nyní v Číně na 3 tisíce franšízových poboček, do roku 2021 by jich mělo být celkem přes 5 tisíc. Do 10 let se při takovém vývoji stane Čína zemí s největším počtem poboček Starbucks, a překoná i Spojené státy. "Otevíráme na 500 nových kaváren ročně, to číslo ale není pro nás tím nejdůležitějším," uvedla pro stanici CNBS Belinda Wong s tím, že prioritou zůstává pro značku budování vztahů se zákazníky.

Příprava na pokles zájmu v Americe

V Číně nyní síť Starbucks roste rychleji než ve Spojených státech, kde zástupci značky očekávají brzký pokles trhu s kávou. Tržby zde firmě rostou meziročně o osm procent, zatímco v USA jen o tři. Jen v Šanghaji má firma v současnosti v provozu na 600 poboček, což je už teď nejvíc ze všech měst na světě. Zaměstnance do svých řad láká Starbucks v Číně i na ubytování, čímž se snaží vyjít vstříc mladým absolventům škol bez zkušeností.

Starbucks otevření prémiové kavárny v Šanghaji propagoval také za pomoci čínského e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovat ochutnávku a nakupovat zrnkovou kávu. Spolu s lídrem internetového prodeje v Číně chce Starbucks integrovat zákaznické zážitky a zkušenosti do obchodního provozu v reálném čase. Příběh společnosti v šanghajské pobočce přibližují kromě jiného nápisy a značky na obrovském dvoupodlažním měděném kotli, v němž se na místě praží čerstvá káva. Další část historie si pak mohou hosté přečíst v prostorovém interaktivním průvodci na internetu.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014