10.01.2018

5 oborů pro franšízu 2018

Jakým podnikatelským oborům se bude dařit ve franšízingu v letošním roce? V kurzu je asijská gastronomie i péče o vzhled a krásu.

Které obory jsou právě teď ve světě nejvíc v kurzu? Jaké značky se zapíší do paměti svých zákazníků natolik, že se z nich stanou uznávané mezinárodní franšízové sítě? Kterým z nich se podaří plánovaná expanze v rámci své domovské země, a které úspěšně porostou ještě dál? Vybrali jsme 5 kategorií franšíz, pro které by měl být rok 2018 úspěšným obdobím.

kiwi sun Foto KiwiSun

Maďarská síť opalovacích salonů KiwiSun plánuje na letošní rok další expanzi do Evropy. Z hlediska úspěšnosti franšíz podle oborů je příkladem konceptu, který má velkou šanci na mezinárodním poli skutečně prorazit.

1. Asijská gastronomie

Ve Spojených státech jsou asijské potraviny co se týká popularity stále na vzestupu, což se projevuje také značným nárůstem počtu franšíz, které se inspirují asijskou kuchyní. Patří mezi ně restaurace, specializující se na sushi, i koncepty, které míchají americkou a asijskou kulturu dohromady. Ještě před 20 lety byly přitom takové podniky spíše výjimečné, dnes patří mezi populární gastronomické společnosti v USA stovky značek s asijskými specialitami jako např. Flame Broiler, Ginger Sushi Boutique, Pho Ho, Maki-Mee, Thai Express a další.

V ČR proslul například brněnský podnik Red Piranha, který založila brněnská rodačka Gabriela Rudolfsson poté, co se svým bývalým manželem ze Švédska procestovala svět a v Pákistánu se kromě jiného seznámila zblízka s tamní kuchyní. Nejvíc inspirace nasbírala v Kambodži, Thajsku a Vietnamu. I přes úspěch v Brně majitelka firmy zatím neplánuje otevírat franšízové pobočky, byť prý již dostala nabídku z Prahy.

2. Krása a péče o vzhled

Na popularitě stále více získávají i koncepty salonů krásy, kadeřnické franšízové sítě, barbershopy, či masáže a akupunktura. V Americe patří mezi úspěšné franšízové koncepty značky Amazing Lash Studio, Camille Albane Franchising, In-Symmetry Spa, J’adore, Palm Beach Tan, Seva Beauty, V’s Barbershop Franchise a další.

Tento obor má několik úspěšných zástupců také v České republice, mezi ty nejznámější se zařadily například síť salonů estetické medicíny Amaryllis. Patří sem i unikátní síť salonů s biosolárii KiwiSun, která vznikla před 11 lety v Maďarsku, a aktuálně usiluje o expanzi také v České republice.

3. Dětské vzdělávání

Franšízové sítě, které se zaměřují na děti a vzdělávání, patří v globálním měřítku ve franšízingu k vůbec nejrychleji se rozvíjejícím společnostem. Rodiče si stále více uvědomují, jak velkým životním vkladem je pro jejich potomky vzdělání, a jsou také ochotni za tyto služby adekvátně zaplatit. Mezi franšízami, které jsou právě na vzestupu, tak lze najít koncepty, které uči děti vařit i plavat, přibližují jim základy vědních oborů, či je připravují na budoucí uměleckou dráhu. Příkladem jsou společnosti jako Abrakadoodle, High Touch-High Tech, Kinderdance International, Young Rembrandts Franchise, a mnoho dalších.

malý muzikant foto

Hudební škola Malý muzikant s autorskými písničkami a hudebním vzděláním pro předškolní děti čítá již 26 vlastních a 4 franšízová výuková centra.

Některé z úspěšných mezinárodních značek mají své pobočky také v Česku. V našem Katalogu franšíz najdete podrobné podmínky spolupráce se zahraničními koncepty jako Bricks for Kidz, Brick by Brick, Helen Doron English, Hocus a Lotus, 2plus2 škola matematiky, licenci nabízí i nová česká značka Malý muzikant.

4. Zábava a odpočinek

Mnohé progresivní franšízy si kladou za svůj cíl "pouze" pobavit veřejnost, a pomoci jí při relaxaci a odpočinku. Nejčastější cílovou skupinou jsou v této kategorii opět děti a rodiny s dětml, přibývá ale také franšíz, které se orientují na zábavu dospělých zákazníků. Sem patří všemožné interaktivní a únikové hry, lezecké stěny, cestovní kanceláře, lodní či golfové kluby, zábavní centra a parky, a podobně. Tuto kategorii franšíz prezentují například značky ClimbZone Franchising, Cruise Planners, The Coop Franchise Group Rent, Motoped, X-Golf Franchise, Funtopia, Freedom Boat Club, Luv 2 Play, či Monkey Joe’s Parties & Play.

Jedním z lídrů v této oblasti je pak síť trampolínových heren Sky Zone, který nabízí licenci na podnikání také v ČR. Americký koncept staví na myšlence "fun fintess", tedy lidé všech věkových kategorií se zároveň baví a cvičí. Největší síť parků s trampolínami má po celém světě více než 100 franšízových poboček. Z českých značek se zábavou zabývá koncept Balony.eu, který svým zákazníkům nabízí vyhlídkové lety horkovzdušným balonem nejen nad Českou republikou. Franšízanti se mohou zároveň stát piloty balonů.

5. Fitness a wellness

Stále postupující trend zdravého hubnutí je zárukou úspěchu franšízových konceptů, které se orientují na pohyb a zdravé hubnoucí procedury. Trh v této oblasti roste rok od roku, a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se měl v dohledné době zastavit. Obrovské tělovičny ustupují malým fitness klubům a sálům, a dokonce i tzv. mobilnímu domácímu tréninku, kterému napomáhají i moderní technologie v podobě tréninkových aplikací. Jmenovat lze třeba značky Anytime Fitness, Baby Boot Camp, CKO Kickboxing, Fit4Mom, Hard Exercise Works, Honor Yoga, Jazzercise, Polestar Pilates Studio Franchise, Title Boxing Club a mnoho dalších.

Mezi úspěšné franšízy v Česku patří koncept fitness studií BodyBody, který se orientuje na náročnější klientelu. Celosvětově rozšířený fitness systém využívá při osobním tréninku tzv. EMS přístroje, které díky elektrické stimulaci posilují svaly účinněji než pouhé cvičení. Do oblasti wellness lze zařadit úspěšné franšízové sítě, které se zabývají dietami a jídelními návyky svých klientů. I v Ćesku jejich počet neustále roste, patří mezi ně například Svět zdraví, Naturhouse, Fitness food menu či It’s my life!

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank