27.12.2017

S nadšením k hravé franšíze

Potkala jsem skvělé lidi, kteří nám pomohli v těžkých začátcích, říká majitelka franšízy Yogoterie v Teplicích Aneta Mačicová.

Celý život pracovala v bankovní sféře, kde stále zůstává aktivní. S podnikáním neměla žádnou zkušenost, přesto snila o vlastní firmě. Aneta Mačicová loni v Teplicích otevřela první franšízu českého konceptu Yogoterie, a dnes je její hlavní obživou prodej mražených dezertů. "Mým vůbec prvním impulsem byla návštěva Yogoterie v Praze na Arkádách, kam mě vzala moje kamarádka, a byla jsem naprosto ohromena. Koncept mě zaujal na první pohled a pak když jsem ještě ochutnala výrobek, tak bylo jasno. V hlavě mi proletělo: Tohle je to, v čem bych chtěla podnikat," vzpomíná franšízantka na své začátky.

Macicova Mačicová moje franšíza Yogoterie Foto Yogoterie

V Teplicích jsou i náklady na franšízu Yogoterie výrazně nižší než v Praze, a tak teplická provozovna slibuje rychlejší návratnost investice než u pražských provozoven. Aneta Mačicová se svým týmem předpokládá návratnost do 3 let.

Jak sama říká, nezkušenost v jejím případě nahradilo velké nadšení. Potřeba byly ale také již od samého začátku trpělivost a cílevědomost, Od první schůzky s franšízory Yogoterie uplynuly tři měsíce, než vůbec podepsala franšízovou licenční smlouvu, a mohla se začít připravovat na další životně důležitý krok. "Těch kroků před podpisem bylo více, například založení společnosti, sestavení podnikatelského záměru pro financování od banky, konzultace s obchodním centrem, hygienou a také architektem," vypočítává Aneta Mačicová. Každé začátky jsou ostatně podle ní v podnikání těžké, obzvláště pro někoho, kdo není zkušený ani v daném oboru.

Ukázat ten správný směr

"V začátcích nám velmi pomohli franšízoři a veškeré těžkosti jsme společně zvládli. Nejtěžší bylo správně vše načasovat a zkoordinovat veškeré kroky. Franšízoři byli naší velkou oporou. Byli jedním z impulsů, proč do toho jít, ukázali nám správný směr," chválí si pomoc centrály. Velmi mile ji prý překvapil také velký zájem o produkt ihned po začátku provozu Yogoterie. Hlavní výhody Yogoterie vidí její první franšízantka v tom, že koncept je hravý, zdravý a nápaditý. "Jde o zdravé mlsání, které je ozvláštněno samoobsluhou. Takže u nás se meze nekladou a je na každém, jak si vytvoří svojí ideální porci frozen yogurtu," vysvětluje.

Koncept Yogoterie je na Českém trhu novinkou, i proto si jej Aneta Mačicová ostatně vybrala. Hledala totiž „díru na trhu“, něco co je nové, co je kvalitní, a co umí zaujmout. Všechny tyto aspekty podle jejího názoru mražený jogurt splňoval už když se s ním setkala poprvé. "Produkt se mi tak líbil, že jsem si nejprve řekla, do toho jdu, i když to bude od nuly, ale když jsme zjistili, že je možné vše vyřešit franšízou, tak naše volba byla jasná. Prostě hotový koncept, u kterého bude realizace rychlejší, vyhrál," říká.

Yogoterie restaurace

Zájemce o otevření franšízové pobočky značky Yogoterie se musí připravit na investici ve výši 1 až 2 milionů korun. Vše závisí na velikosti prodejny a počtu zmrzlinových strojů v ní.

Radost jí nyní dělá, když vidí, že se do prodejny vracejí zákazníci, což je pro ni prý tím nejlepším znamením spokojenost, a tím i úspěchu. "Také k nám chodí zákazníci pro první kelímek frozenu, a tím je vidět, že se o nás mluví a zákaznická základna se nám tímto rozšiřuje. Zpětné vazby jsou jen pozitivní, za což jsme velmi rádi," dodává franšízantka. Svou Yogoterii investovala jak ze soukromých zdrojů, tak i bankovním úvěrem. Dlouho vybírala také vhodné prostory, a vzhledem k tomu, že koncept samoobslužného prodeje se hodí do obchodních center, v rámci Teplic si vybrala OC Galerie.

Radost z každého spokojeného zákazníka

"Co se týká vybavení prodejny, tak mají franšízoři jasně dané dodavatele, což velmi ulehčilo práci. Nás nás bylo vše zkompletovat. Od samotného stroje na výrobu mraženého jogurtu, přes chladící pult na posypky, pokladní systém a veškeré zázemí," říká Aneta Mačicová s tím, že ráda zkouší nové věci, proto sama vnímá výjimečnost produktu Yogoterie jako výhodu. "Jediné co je potřeba, je dostat tento koncept do podvědomí lidí, a on je poté sám svojí kvalitou přesvědčí," tvrdí. Na návratnost investice si prý musí počkat alespoň 3 roky, což pro ni ovšem neznamená žádný problém.

Co jí podnikání vzalo, a co naopak dalo? "Začnu s tím, co mi podnikání vzalo, vzalo mi volný čas a čistou hlavu. Nicméně toto mi bylo jasné, už když jsem do toho šla, je to daň, kterou jsem ochotná obětovat. A co mi to dalo,? Formu svobody, to že je to naše a radost z každého spokojeného zákazníka. Také jsme poznali skvělé lidi, kteří nám ke splnění snu pomohli. Za každou firmou stojí jednotlivci, a pánové Hejda a Zíma jsou ty pravé stavební kameny, které vše drží pohromadě," ujišťuje své potenciální nástupce na pozici franšízanta konceptu Yogoterie.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank