IKEA se objeví v centru Prahy
Společnost IKEA Česká republika zaznamenala ve finančním roce 2017 tržby 9,7 miliardy Kč, které se odrazily v meziročním růstu o 4 %. Za nárůstem tržeb stojí podle tiskové zprávy IKEA zejména zvýšení průměrné útraty, která vzrostla o 6 % na 1 638 Kč. Obchodní domy navštívilo 10,1 milionu návštěvníků. Hospodářské výsledky potvrzují trend posledních pěti let, kdy zájem o skandinávský design neustále roste, tržby společnosti se od roku 2012 zvýšily o 33 %.
I proto plánuje společnost IKEA, která v ČR zaměstnává více než 1 700 lidí, otevřít letos v centru Prahy nové pop-up studio IKEA. „Chceme, aby byli návštěvníci zvědaví, co nového v IKEA najdou při každé návštěvě, ať už v obchodním domě, na webu či kdekoliv jinde, a aby věděli, že tam najdou vždy něco nového, co je pro ně atraktivní. I proto jsme se v uplynulých letech ještě více zaměřili na inspiraci pro zákazníky a budeme v tom pokračovat i v dalších letech,“ říká Marek Feltl, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Být součástí značky
Pop-up store má být prostor v centru města, jehož hlavním cílem je inspirovat zákazníky. Expozice se vždy zaměřuje jen na jednu část sortimentu, v případě pražského pop-up studia jsou to obývací pokoje. Expozice nabídne nečekaná řešení a různé neotřelé kombinace výrobků, tvarů a materiálů. Za pomoci specialistů na sortiment IKEA mohou zákazníci v obchodě naplánovat vše od kuchyně přes šatní skříně až po stěnu do obývacího pokoje. Studio IKEA bude sloužit také jako místo pro setkávání pro všechny, kdo se zajímají o značku IKEA, baví je téma zařizování interiéru nebo mají rádi design obecně.
IKEA loni také rozšířila své služby o možnost online nakupování. Zákazníci denně učiní okolo 250 objednávek, na webové stránky www.IKEA.cz v uplynulém roce zavítalo 42,13 milionu návštěvníků. „Svět se velmi rychle mění, stejně jako potřeby a chování lidí. Změnou prochází i vztah lidí ke značce – chtějí být její součástí, vést dialog, spoluvytvářet ji, přizpůsobovat si její produkty podle svého, spojovat si ji se zážitky. Chtějí být značce mnohem blíže fyzicky i emočně,“ vyvsvětlil Marek Feltl změny v prodejní strategii.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář