16.01.2018

Prostřeno pro byznys

Švédský výrobce kuchyňského vybavení Duka nabízí spolupráci podnikatelům se znalostí maloobchodního trhu a kapitálem alespoň 1,5 mil. Kč.

Zažívají-li firmy dobré časy, pokouší se často expandovat, aby své výrobky prověřily i na zahraničních trzích. To dokládá i výrobce porcelánu, skla a kuchyňského vybavení, švédská společnost Duka. Počátky této firmy sahají do první poloviny 20. století, konkrétně do roku 1920, kdy obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel první obchod ve švédském Linköpingu. Protože se mu dařilo, rozhodl se zprovoznit obchody i v dalších městech. Když odešel do důchodu, odprodal svou firmu novému majiteli, který společnost dále rozšiřoval. V roce 1962 se původní podnik připojil k 16 dalším dealerům a společně vytvořili společnost Duka. Ta v roce 1999 začala expandovat do Polska, kde provozuje na 60 obchodů. V současné době působí ve Švédsku, v Nizozemí, Bulharsku či ve Velké Británii.

duka obchod Foto DUKA

Obchodní partneři mají příležitost spolupracovat s firmou, jejíž výrobky se úspěšně prodávají v mnoha zemích Evropy. Obchody Duka jsou otevřeny ve městech se 100 000 obyvateli.

Dobré obchodní výsledky ve stávajících zemích povzbudily zájem i o trhy, kde ještě společnost není aktivní. Nyní je cílem centrály proniknout do Česka, na Slovensko, do Rumunska nebo Maďarska, kde chce s obchodníky, kteří se ztotožňují s hodnotami firmy, zprovoznit 15 nových obchodů. Vhodným kandidátem na spolupráci je podle Teresy Szynkiewicz, zástupkyně společnosti Duka, takový obchodník, který má znalost lokálního trhu a potřebný kapitál, který se pohybuje mezi 1,5 až 2 miliony korun. Očekávaná návratnost je jeden až dva roky od zahájení prodeje.

Obchodní model společnosti je založen na rozdělení povinností mezi franšízanta a franšízora. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ popisuje formu spolupráce Teresa Szynkiewicz, podle níž centrála rovněž pomáhá s financováním skladování, poskytuje nezbytné IT nástroje a asistenci při hledání vhodného obchodního místa. Franšízant jej následně vybavuje tak, aby bylo ve shodě s jednotným designem společnosti. „Franšízing jako obchodní forma spolupráce je pro nás příležitostí k rychlejší expanzi s možností kvalitní spolupráce a obchodního dohledu,“ dodává Szynkiewicz​.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank