"Naši franšízanti se vzájemně podporují, pomáhají si a sdílí své zkušenosti. Nový franšízant se tak může inspirovat tím, co funguje u ostatních a mnohem rychleji tak rozjet svoji franšízu," říká Kamila Zárychtová.
Středa
24.01.2018
Networking se v Česku stává stále častěji prostředkem, jak se dostat k novým zakázkám díky doporučení. Franšízová síť Business for Breakfast je toho důkazem.
 

Kultivovat podnikatelské prostřední touto formou se snaží již od září 2009 koncept lokálních podnikatelských klubů Business for Breakfast (BforB). Networking je často hlavní cestou k zakázkám a podnikatelé, kterým jsou díky řadě dalších firem v oboru k dispozici nejrůznější semináře a workshopy, si to stále více uvědomují.

Spolu s vývojem trhu a s tím, jak se daří šířit osvětu o networkingu se daří i BforB. Poslední dva roky byly totiž za osm let existence pro firmu nejúspěšnější. Základna posílila o téměř 180 členů, což je více než dvojnásobek oproti průměru minulých let a přiblížila se magické hranici jednoho tisíce členů. Společnosti se rovněž daří networking měřit. Zjistila tak, že za poslední rok si v podnikatelských klubech lidé doporučili zakázky v hodnotě více než 139 milionů korun.

Aby se kluby rozrostly na žádoucí počet klientů, hodlá BforB pracovat na dalším zkvalitňování vzdělávacího systému. „Ač je networking v České republice již hodně skloňovaný výraz, umění efektivně ho využívat ke konkrétním výsledkům je zatím v plenkách. Celý rok učíme naše členy, jak s networkingem pracovat, aby se jim dařilo získávat více doporučení a následně nových zakázek,“ říká Kamila Zárychtová, ředitelka Business for Breakfast, která koncept networkingových klubů přinesla do Česka z Velké Británie. Celkem má BforB 10 franšízantů, kteří společně provozují 63 klubů, z čehož dva kluby provozuje přímo centrála.

Koncept BforB je atraktivní především pro ty, kterým je blízká komunikace s lidmi a mají rádi networking. Franšíza jim pomůže dělat to, co už dělají, na profesionální úrovni. Další výhodou franšízy je, že je finančně nenáročná. Za vstupní poplatek se podnikatel dostane k know-how a pro provoz získá všechny potřebné nástroje. V současné době je možné pořídit si licenci na provoz tří klubů za 300 tisíc korun bez DPH a pěti klubů za 450 tisíc korun bez DHP. Poplatek zahrnuje licenci, poskytnutí know-how, školení, mentoring nebo lokální podporu a marketingové materiály. Aby se investice vrátila, potřebuje franšízant na licenci tří klubů získat první platbu za členství od necelých 30 lidí. Pokud jde o licenci na pět klubů, potřebuje získat 43 členů.

Franšízanti mohou dále podle Kamily Zárychtové těžit ze sofistikovaného Franchise servisu. „Pomáháme franšízantům na poli IT, rozvíjíme náš podnikový software na míru, staráme se o funkčnost webu, pomáháme v právní oblasti, účetní oblasti, vzdělání a na poli marketingu,“ říká ředitelka BforB s tím, že v rámci spolupráce se mohou franšízanti rovněž těšit na pravidelné společné konferenční hovory nebo celorepubliková setkání