Malá velikost, velký zákazník

Komisní systém zásobování prodejny nevyžaduje od franšízanta použití vlastních peněz pro nákup zboží, které zůstává majetkem firmy. Dětské oblečení 5.10.15 se původně vyrábělo pouze v Polsku, kvůli rapidnímu rozvoji se však výroba přesunula do zahraniční.
Čtvrtek
25.01.2018
Prodejce dětského zboží 5.10.15. vstoupil na český trh. Podnikatel profituje z pevně stanovené provize.
 

Oděvy na míru, tak by se dal charakterizovat polský prodejce dětského zboží 5.10.15., který prodává oblečení a vybavení pro děti přesně podle fází vývoje. Firma na polském trhu působí již 23 let a za tu dobu zprovoznila již 230 prodejen. Do Česka, kde má po zprovoznění prvních dvou obchodů ve Znojmě a Olomouci v plánu otevřít až 20 prodejen, se nyní chystá pronikat prostřednictvím franšízových licencí. „Českou republiku jsme si vybrali jako vhodný trh pro prodej našich produktů, protože je velmi podobný polskému, a pro expanzi se tak přirozeně nabízí,“ říká franšízový manažer 5.10.15. Pawel Okpisz.

Podobnost obou trhů ale není jediným důvodem, proč se společnost rozhodla pro franšízu. Dalším je dobrá zkušenost s poskytováním licencí v domovském Polsku, kde firma zaznamenala výrazný růst. Obchody pod značkou 5.10.15. se během posledních let otevřely ve všech nových nákupních centrech, což učinilo značku mezi zákazníky všeobecně známou.

Franšízanti mohou využívat komisního systému zásobování prodejny, jež nevyžaduje použití vlastních peněz pro nákup zboží. To zůstává majetkem firmy a franšízant vydělává na pevně stanovené provizi, která se odvíjí od množství prodaného zboží. Počáteční investice zahrnuje 50 tisíc korun za licenční poplatek a 250 tisíc do kompletního vybavení prodejny s plochou 60 - 70 m².

Příjemce licence dále hradí otevření obchodu a náklady související s provozem prodejny. Franšízor pak po celou dobu spolupráce dodává zboží zdarma a hradí také náklady na všechny slevy a akce. Staré a neprodané zboží vrací franšízant zpět do skladu. „Podnikatelé získávají také veškeré know-how týkající se prodeje a vedení prodejny,“ dodává Pawel Okpisz s tím, že obchod se hodí ideálně do obchodních center, center měst nebo na hlavní nákupní třídy.


/1/
zobrazit více