Více franšíz, vyšší zisk

Cena akcií společnosti YUM! Brands, která vlastní např. i u nás známou značku KFC, za poslední tři roky vzrostla o 30%, a v uplynulých třech letech dokonce o 57%.
Pátek
26.01.2018
Majitel proslulých značek KFC, Pizza Hut a Taco Bell, společnost YUM! Brands, se snaží zvýšit počet svých franšízových restaurací.
 

Koncem roku 2016 společnost YUM! Brands oznámila globální strategii, podle které by měly přejít všechny restaurace KFC, Pizza Hut a Taco Bell do rukou franšízantů. Při pohledu na konec třetího čtvrtletí roku 2017 byla strategie úspěšná. Na 95 % restaurací nyní provozuje YUM! Brands prostřednictvím franšízového systému, zatímco v roce 2015 to bylo 77 %.

Od ledna do konce září 2017 převedla společnost YUM! Brands do rukou franšízantů 574 restaurací. Z toho 143 franšíz působí nyní pod značkou KFC, 245 jich patří značce Pizza Hut a 186 k síti Taco Bell. V posledním čtvrtletí 2017 pak převedla společnost na franšízanty dalších 209 restaurací, které předtím vlastnila a provozovala sama. Nejvíce tentokrát přibylo franšíz Taco Bell (91), následovalo KFC (72), třetí zůstala tentokrát Pizza Hut (46).

Zlepšování standardů sítě a nárůst zisků

Rozšířený franšízový obchodní model by měl podle YUM! Brands přinést bezkonkurenčně vyšší míru růstu, výnosů i zisků. S rostoucím podílem franšízových restaurací se vlastníkovi všech tří značek totiž daří snižovat vlastní náklady a kapitálové investice či úvěrové závazky. Na druhou stranu pak franšízy pro společnost představují stabilní zdroj dalších příjmů, což opět vede je zvyšování zisku YUM! Brands. I proto se firma hodlá zaměřit v budoucnu na inovaci a zlepšování standardů celé franšízové sítě.

Finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2017 ukazují, že YUM! Brands je skutečně na správné cestě k dalšímu růstu, také provozní zisk vzrostl o 11 %. Kromě toho došlo k nárůstu počtu nových restaurací, celkem o tři procenta. Mezi významné partnery YUM! Brands ve střední a východní Evropě patří polská AmRest Holdings SE. Nedávno padlo rozhodnutí, že AmRest převezme také 42 restaurací KFC ve Francii, a do konce roku 2023 by tam měla vybudovat a zprovoznit dalších 150 franšízových poboček. V České republice je výhradním provozovatelem restaruací KFC a neposkytuje další sub-licence jednotivým partnerům.


Populární na fóru

Prodej podniku - nápadu

Jukněte na www.gastroreality.cz tam můžete vaši nabídku inzerovat. Je to portál zaměřený na prodej gastrorealit

3 komentář(e)
posledni 04.09.2018
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

3 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

3 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014