Franšízanti nám "rostou" z učitelů

Protože většina našich poboček roste, roste i celkový počet klientů v ČR, který se konci roku 2017 přehoupl přes 8 000 klientů. Oproti stejnému období v roce 2016 jsme tak zaznamenali meziroční nárůst v počtu klientů o 10,3%, říká Barbora Tošenovská
pondělí
29.01.2018
Počet škol Helen Doron English v ČR stále roste, zájem o výuku trvá již 12 let, říká v rozhovoru manažerka mezinárodního konceptu pro franšízing Barbora Tošenovská.
 

Kolik nových franšíz se vám podařilo zprovoznit v roce 2017? Narostl opět i počet vašich klientů?
Trendem Helen Doron English (HDE) posledních dvou let je model tzv. minicentra. Jedná se o franšízu, která zaručuje exkluzivitu pro území s počtem přibližně 20 000 obyvatel. Stále častěji nám do tohoto typu franšízy doslova „dorůstají“ naši úspěšní nezávislí učitelé působící v menších městech. Ve chvíli, kdy mají okolo 60 klientů se totiž dostávají do situace, kdy potřebují posilu v podobě dalšího učitele i větší prostory, a právě minicentrum se ukázalo být pro tyto úspěšné učitele ideálním řešením.

V roce 2017 se tak franšízanty stali naši nezávislí učitelé z Hodonína, Rychnova nad Kněžnou a Dobříše. K podpisu franšízové smlouvy na minicentrum HDE rovněž ve velmi krátké době přistoupí pobočky v Českém Krumlově a Uherském Brodě. Zbrusu novou pobočku jsme otevřeli v Berouně.

Kolik let vlastně už roste zájem o vaše školy?
Zájem o některý z typu franšíz Helen Doron English trvá od samého počátku naší působnosti na českém trhu, tedy od roku 2005. V současné chvíli najdete naše pobočky na 86 místech České republiky.

Loni jste nabízeli možnost pro podnikání pod značkou Helen Doron především v menších městech. Bude vaše letošní strategie pro expanzi stejná?
Strategie bude podobná. Zejména teď, kdy se osvědčil model minicentra, zamýšlíme vyhledávat nové partnery převážně z řad nezávislých učitelů v malých městech a tyto si postupně „vychovat“ do franšízantů s výhodou exkluzivity na daném území spravujících větší pobočky. Současně ovšem budeme hledat nové potenciální partnery pro velká města jako jsou Brno, Liberec nebo Karlovy Vary.

Hlavním cílem roku 2018 tak bude otevření nové pobočky v Brně. Aktuálně hledáme nového zájemce o franšízu v tomto městě, v případě, že bychom vhodného kandidáta nenašli, zvažujeme i otevření další vlastní pobočky.

V jakých lokalitách vám franšízy nyní chybí, a chtěli byste je pokrýt?
Již zmíněná velká města jako Brno, Liberec, Karlovy Vary nebo Frýdek-Místek. Z menších měst pak například Chomutov, Třebíč, Chrudim, Litomyšl, Svitavy nebo Dačice.

Váš koncept je starý téměř 30 let, a zájem o něj u nás stále roste. Čím si myslíte, že je to způsobené?
Jak sama uvádíte, koncept HDE jako jediný na trhu staví na více než 30 letech zkušeností z oblasti pedagogiky, psychologie a také obchodu. Jako jediný z podobných franšízových konceptů nabízí svým klientům 15 let návazné výuky v podobě 15 na sebe navazujících kurzů angličtiny pro děti již od 3 měsíců do 19 let a díky tomu i širokou cílovou skupinu spotřebitelů pro své franšízové partnery. Koncept HDE má propracovaný systém podpory franšízantů; v ČR je nejdéle působící franšízou na trhu a současně franšízou s největším počtem klientů v daném oboru.

Učíte i děti, kterým jsou pouhé tři měsíce. Stoupá zájem i mezi rodiči tak malých dětí?
Přestože tu a tam ještě stále narazíme na neznalé, kteří vzdělávání nejmenších považují za holý nesmysl a bláznovství, s potěšením a určitým zadostiučiněním v srdci mohu potvrdit, že zájem rodičů o kurzy pro nejmladší děti každoročně stoupá. Bezesporu je to způsobeno tím, že dnešní mladí rodiče si již mnohem lépe uvědomují, jak funguje lidský mozek a jak je proto důležité začít se jazyky učit co nejdříve to je možné…

V jakém věku je tedy ideální přihlásit děti do školy Helen Doron?
Obecně platí – čím dříve, tím lépe… Ideální tedy je, pokud dítě naváže kontakt s druhým jazykem do druhého roku života.

Ve vašem oboru stále roste konkurence, jak proti ní aktuálně bojujete?
Konkurenci monitorujeme a vítáme ji. Věřím, že právě díky ní dokáží naši klienti jak z řad studentů, tak z řad našich franšízových partnerů nejlépe pochopit a ocenit výhody našeho programu.