Původně jsme měli ambice, že budeme pouze školit montéry, nicméně franšízový systém s územní exkluzivitou pro jednotlivé franšízy se pro nás ukázal být výhodnější. Návratnost vstupních investic bývá kratší než jeden rok, což je jistě skvělá vyhlídka, říká zakladatel konceptu Jaroslav Kubiesa.
Čtvrtek
12.04.2018
Franšízová značka Maxeco využívá boom stavebnictví po celé zemi. Nové partnery hledá nyní především ve Středočeském kraji.
 

Obchodní dovednosti, kapitálová vybavenost, silná orientace na zákazníka, prezentační dovednosti. To jsou základní požadavky na nové franšízanty konceptu Maxeco, která nabízí a montuje svým zákazníkům v domech a dalších prostorách revoluční topný systém. Moderní, zdravý a úsporný zdroj tepla, který sálá infra vlny na libovolně velké ploše, má široké využití pro rodinné domy, i průmyslové a hospodářské stavby. Pobočky společnosti Maxeco najdete také v zahraničí - ve Španělsku, Polsku, Slovensku, Srbsku a na Ukrajině.

Franšízanti se podílejí na prodeji produktů i instalaci topných fólií. Službu samotnou pak provádějí proškolení montéři. Od centrály dostávají jako balíček ucelený koncept, který zahrnuje všechny činnosti související s otevřením a rozvojem pobočky. "Měl by to být člověk přirozeně obchodně zdatný, a neměl by se bát jakékoliv práce," říká Jaroslav Kubiesa. Celková investice se skládá ze tří částí: franšízový poplatek za územní exkluzivitu, ve vzorci je zohledněn počet obyvatel, průměrná mzda, míra nezaměstnanosti a počet vydaných stavebních povolení. Cena bývá stanovena mezi 50 až 600 tisíci korun.

Součástí distributorské sítě

Vybavení pobočky vyjde na dalších 50 až 100 tisíc., dalších 250 tisíc je třeba poskytnout na skladové zásoby. Posléze platí franšízanti měsíční poplatek tisíc korun, který zahrnuje např. licence k software pro správu obchodu. Letos Maxeco uzavřelo smlouvu s franšízantem pro celý Moravskoslezský kraj. Firma přitom vede jednání s dalšími zájemci z branže, kteří topný systém vyhodnotili jako kvalitní produkt. "V tuto chvíli máme obsazenou Moravu, Vysočinu, Pardubicko, a Moravskoslezský kraj. Přednost mají proto jiné regiony," vysvětluje Kubiesa. Přednostně shání nyní franšízanty především pro oblast Prahy a celý Středočeský kraj.

Balíček pro nové franšízanty obsahuje také vizualizaci pobočky, pracovní oděvy pro zaměstnance a kompletní vstupní školení. Franšízanti mají právo používat firemní logo a know-how, mají také zaručenou územní exkluzivitu a k dispozici jednotný informační systém. Vedení Maxeca novou pobočku posléze začlení do své distributorské sítě. Exkluzivní smlouva platí 5 let s možností prodloužení.