Stabilní podnikání s jedničkou
Společnost McDonald´s ČR za loňský rok utržila o 13 % více než v roce předešlém. Součástí vize pro příští roky je rozšíření nabídky počtu restaurací, jídel i služeb. Během roku 2017 většina restaurací McDonald´s prošla rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku bylo takto přestavěno 84 restaurací z 96, což představuje investici 500 milionů korun. V následujících letech plánuje fastfoodový řetězec otevírat v ČR až čtyři nové restaurace ročně. Brzy by se tak měl McDonald’s dočkat v Česku své sté pobočky.
Digitalizace restaurací McDonald´s u nás započala před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. Zákazník si nyní může sám objednat u samoobslužného kiosku. Další novinky mají následovat. „Tato modernizace nám pomohla testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích“ komentuje důvody inovace generální ředitel McDonald´s ČR Tomasz Rogacz.
Jídlo na stůl a podíl produktů z lokálních surovin
„Letos plánujeme také vyzkoušet ve vybraných restauracích donášku ke stolu,“ říká Rogacz. Dlouhodobým záměrem společnosti McDonald´s je podle jeho slov také nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin. „Naši čeští a slovenští dodavatelé rostou s námi. V současnosti se držíme na objemu 30 % surovin od těchto lokálních dodavatelů a doufáme, že toto číslo bude růst,“ komentuje ředitelka PR komunikace McDonald´s Zuzana Svobodová.
McDonald´s je jednou ze značek s nejpropracovanějším franšízovým systémem na světě. To, že je franšíza společnosti McDonald´s úspěšný byznys, může dosvědčit také 20 českých podnikatelů a podnikatelek. K nim přibudou brzy další. „Vítáme zájemce o franšízu. Ukázalo se, že franšízanti jsou výbornými provozovateli našich restaurací, a to hned z několika důvodů. Jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Za dobré vedení franšízy se jim dostane odměny v podobě stabilního byznysu,“ říká Tomasz Rogacz.
Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Narozdíl od jiných konceptů nejsou tyto aktivity požadovány od samotných uchazečů o franšízu. Ti musí nicméně absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznamují s provozem restaurace. McDonald´s zajistí také zpracování designu a vybavení provozovny, náklady ale hradí již franšízant. Celková investice se odhaduje na asi 19 milionů korun, podíl vlastního kapitálu musí činit minimálně 40 %.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...