09.02.2018

Stabilní podnikání s jedničkou

McDonald´s brzy otevře v Česku 100. pobočku. Jednička mezi franšízovými gastronomickými značkami hledá další české franšízanty.

Společnost McDonald´s ČR za loňský rok utržila o 13 % více než v roce předešlém. Součástí vize pro příští roky je rozšíření nabídky počtu restaurací, jídel i služeb. Během roku 2017 většina restaurací McDonald´s prošla rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku bylo takto přestavěno 84 restaurací z 96, což představuje investici 500 milionů korun. V následujících letech plánuje fastfoodový řetězec otevírat v ČR až čtyři nové restaurace ročně. Brzy by se tak měl McDonald’s dočkat v Česku své sté pobočky.

McDonald's Foto McDonald's ČR

Na sklonku loňského roku otevřel McDonald’s novou franšízovou pobočku v obchodním centru IGY v Českých Budějovicích jako svoji 96. restauraci v České republice. Majitelem je Michal Mládek, který tak nyní vlastní již 8 reataurací slavné značky.

Digitalizace restaurací McDonald´s u nás započala před třemi lety a přinesla s sebou také změnu v objednávání. Zákazník si nyní může sám objednat u samoobslužného kiosku. Další novinky mají následovat. „Tato modernizace nám pomohla testovat možnost customizace, tedy dotvoření burgeru dle vlastního přání přidáním vybraných ingrediencí, a v budoucnosti nám umožní i rozšířit nabídku. V současné chvíli customizaci nabízíme na 13 vybraných restauracích“ komentuje důvody inovace generální ředitel McDonald´s ČR Tomasz Rogacz.

Jídlo na stůl a podíl produktů z lokálních surovin

Letos plánujeme také vyzkoušet ve vybraných restauracích donášku ke stolu,“ říká Rogacz. Dlouhodobým záměrem společnosti McDonald´s je podle jeho slov také nabídka s co nejvyšším podílem produktů z lokálních surovin. „Naši čeští a slovenští dodavatelé rostou s námi. V současnosti se držíme na objemu 30 % surovin od těchto lokálních dodavatelů a doufáme, že toto číslo bude růst,“ komentuje ředitelka PR komunikace McDonald´s Zuzana Svobodová.

McDonald´s je jednou ze značek s nejpropracovanějším franšízovým systémem na světě. To, že je franšíza společnosti McDonald´s úspěšný byznys, může dosvědčit také 20 českých podnikatelů a podnikatelek. K nim přibudou brzy další.​ „Vítáme zájemce o franšízu. Ukázalo se, že franšízanti jsou výbornými provozovateli našich restaurací, a to hned z několika důvodů. Jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Za dobré vedení franšízy se jim dostane odměny v podobě stabilního byznysu,“ říká Tomasz Rogacz. ​

Franšízantem McDonald’s se může stát pouze fyzická osoba, nikoliv právnická. Franšízové smlouvy se uzavírají na 20 let, centrála McDonald´s ČR provádí výběr vhodné lokality a zpracování projektu. Narozdíl od jiných konceptů nejsou tyto aktivity požadovány od samotných uchazečů o franšízu. Ti musí nicméně absolvovat roční povinnou stáž v McDonald’s, kdy se osobně seznamují s provozem restaurace. McDonald´s zajistí také zpracování designu a vybavení provozovny, náklady ale hradí již franšízant. Celková investice se odhaduje na asi 19 milionů korun, podíl vlastního kapitálu musí činit minimálně 40 %.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank