15.02.2018

Síla čisté přírody i tradice

Franšíza proslulé francouzské kosmetické značky Yves Rocher vyjde i se zbožím na asi 3 miliony korun. Hodí se i do menších měst.

Patří mezi globální průkopníky čistě přírodní kosmetiky, v České republice působí od roku 1991. Její historie je ale mnohem delší. Značka Yves Rocher přišla na svět již roku 1959, kdy ji v Bretani založil francouzský podnikatel, jehož jméno nese dodnes. Rocher byl velkým propagátorem užití přírodních olejů v moderních kosmetických výrobcích a odpůrcem testování na zvířatech. "Pokud potřebujete testovat kosmetiku na zvířatech, nemáte zřejmě ani ponětí, co vyrábíte," tvrdil majitel značky i speciálních laboratoří pro vývoj kosmetiky.

Yves Rocher nabízí možnost spolupráce na bázi franšízingu, a to dvojího typu: čistá a vázaná franšíza. Vždy požaduje vstupní poplatek ve výši 100 000 Kč bez DPH, ve druhém případě přechází ale na franšízanta více povinností, vyšší počáteční investice jsou pak zohledněny v nabízených obchodních podmínkách.

Rocherova nadčasová podnikatelská vize přetrvala podobně jako název značky až do dnešních časů. Jeho společnost je nyní zastoupena díky franšízám v 88 zemích na pěti kontinentech a zaměstnává více než 13 500 lidí. Kromě obchodů provozuje také botanickou zahradu, do níž je vstup zdarma, a ekologicky obhospodařuje svá pole. Vedení společnosti po smrti zakladatele v roce 2009 převzal jeho vnuk Bris Rocher, a značka i nadále roste. Ve Francii jí patří, co se týká obliby, dlouhodobě druhé místo po firmě L’Oreal.

Dokažte, že máte dost peněz

Podle studie z konce roku 2011 si produkt Yves Rocher někdy v životě koupila každá třetí Francouzka. Velmi populární je značka dále především v Rusku a Německu, následuje Čína. Také v Česku má ale Yves Rocher silné zastoupení a řady zákazníků, kteří využívají věrnostní program. Téměř padesátku vlastních obchodů v síti doplňuje 24 českých franšízových poboček. "Hledáme nyní franšízanty ve městech s 30 tisíci obyvatel jako například Pardubice, kde bychom rádi otevřeli druhý obchod, Přerov, Prostějov, Příbram, Třebíč či Český Krumlov," říká regionální ředitelka obchodů Denisa Formanová.

Yves Rocher nabízí potenciálním franšízantům jak již zavedené obchody, tak zcela nové pobočky. Ve druhém případě jde o čisté franšízy a náklady jsou vyšší, franšízanti pak ale dostávají výhodnější marže na prodané zboží, aby se návratnost vložených investic zhruba vyrovnala. "Každý obchod posuzujeme individuálně, pokud se podnikatel rozhodne založit novou pobočku, musí si najít vhodné prostory, my mu zajistíme dodání nábytku a návrh designu, vše si ale hradí sám," vysvětluje Denisa Formanová. Výhodou jsou vždy zkušenosti v retailu, základní podmínkou zajištění finanční stránky podniku (nutno doložit). Celkem i se závozem zboží vyjde průměrná pobočka Yves Rocher na asi 3 miliony korun.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank