Síla čisté přírody i tradice

Yves Rocher nabízí možnost spolupráce na bázi franšízingu, a to dvojího typu: čistá a vázaná franšíza. Vždy požaduje vstupní poplatek ve výši 100 000 Kč bez DPH, ve druhém případě přechází ale na franšízanta více povinností, vyšší počáteční investice jsou pak zohledněny v nabízených obchodních podmínkách.
Čtvrtek
15.02.2018
Franšízu proslulé francouzské kosmetické značky Yves Rocher lze pořídit již od 1,5 milionu korun. Hodí se i do menších měst.
 

Patří mezi globální průkopníky čistě rostlinné kosmetiky, v České republice působí od roku 1991. Její historie je ale mnohem delší. Značka Yves Rocher přišla na svět již roku 1959, kdy ji v Bretani založil francouzský podnikatel, jehož jméno nese dodnes. Rocher byl velkým propagátorem vývoje produktů na bázi rostlinných výtažků, které budou šetrné nejen k ženské pokožce, ale také k životnímu prostředí. A to v době, kdy trhu vládly syntetické kosmetické přípravky. Byl zastáncem myšlenky, že přírodě je třeba „vracet, co nám každým dnem dává“ a chovat se k ní ohleduplně ve všech etapách životního cyklu produktu.

Rocherova nadčasová podnikatelská vize přetrvala podobně jako název značky až do dnešních časů. Jeho společnost je nyní zastoupena díky franšízám v 88 zemích na pěti kontinentech a zaměstnává více než 13 500 lidí. Kromě obchodů provozuje také botanickou zahradu, do níž je vstup zdarma, a ekologicky obhospodařuje svá pole. Vedení společnosti po smrti zakladatele v roce 2009 převzal jeho vnuk Bris Rocher, a značka i nadále roste. Ve Francii jí patří, co se týká obliby, dlouhodobě druhé místo po firmě L’Oreal.

Dokažte, že máte dost peněz

Podle studie z konce roku 2011 si produkt Yves Rocher někdy v životě koupila každá třetí Francouzka. Velmi populární je značka dále především v Rusku a Německu, následuje Čína. Také v Česku má ale Yves Rocher silné zastoupení a řady zákazníků, kteří využívají věrnostní program. Téměř padesátku vlastních obchodů v síti doplňuje 24 českých franšízových poboček. "Hledáme nyní nové čisté franšízy ve městech s počtem obyvatel 30 až 50 tisíc. Popřípadě na atraktivních místech v krajských městech či v Praze, i přesto, že v nich již působíme. Věříme v rostoucí potenciál," říká retail manažerka obchodů YR Denisa Formanová.

Yves Rocher nabízí potenciálním franšízantům jak již zavedené obchody, tak zcela nové pobočky. Ve druhém případě jde o čisté franšízy a náklady jsou vyšší, franšízanti pak ale dostávají výhodnější marže na prodané zboží, aby se návratnost vložených investic zhruba vyrovnala. "Každý obchod posuzujeme individuálně, pokud se podnikatel rozhodne založit novou prodejnu, musí si najít vhodné prostory, my mu zajistíme dodání nábytku a návrh designu, veškeré investice na rekonstrukci i vybavení si ale hradí sám," vysvětluje Denisa Formanová. Výhodou jsou vždy zkušenosti v retailu, základní podmínkou zajištění finanční stránky podniku (nutno doložit). Celkem i se závozem zboží vyjde průměrná pobočka Yves Rocher na asi 3 miliony korun.